Geen internet Amby, Maastricht

  • 7 December 2023
  • 40 reacties
  • 414 Bekeken

Hallo,

 

Sinds een uur geen internet in mijn gedeelte van Amby, Maatsricht, geen storingen of onderhoud aangekondigd.

Wel aan het eind van de straat een busje waar een niet nederlands en slecht engels sprekende man in zit en glasvezel kabels zit te monteren.Hij schijnt vandaag klaar te zijn, met wat hij dan ook zit te doen.

Kan iemand vna Odidod hier iets meer over laten weten? 

 

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hey @JDekker1975, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Het lijkt erop dat KPN NetwerkNL werkzaamheden verricht in de wijkcentrale. Ik heb hier verder geen informatie over. Als de beste man klaar is, zou je dan kunnen kijken of de verbinding weer aanwezig is? Zo niet, geef dan een gil. Dan ga ik het voor je doorzetten. 

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @JDekker1975, goed om te weten! Wij hebben ook nog geen terugkoppeling binnen. Maar zodra dat het geval is, laten we het meteen weten. Voor nu wens ik je super fijne feestdagen! 🎄 Groetjes, Ishana

Dag 21:

Vandaag zonder aankondiging weer een busje voor de deur. Tot mijn verrassing de KPN man van het busje 3 weken geleden samen met zijn voorman oid. Toen ik ze aanwees waar 3 weken geleden het busje had gestaan wisten ze weer over de details van deze wijk. Kennelijk was de actie van drie weken geinitialiseerd door het KPN kantoor om eea logischer in de wijk aan te leggen. Dit kennelijk zonder waarschuwing naar iets of iemand. 

Vandaag konden ze niets doen, in het nieuwe jaar na de vakantie, als de mensen van het kantoor weer aanwezig zijn om ondersteuning te leveren gingen ze er mee aan de slag.

 

Dag 28:

Nog niets gehoord in het nieuwe jaar van KPN. 

Zouden jullie druk op KPN kunnen blijven uitoefenen.. zitten nu al bijna een maand zonder internet!!!!

Verder zou ik graag weer vouchers voor onbeperkt mobiel internet willen ontvangen om toch nog enigszins verbonden te blijven.

Dag 29:

En ook Odido hult zich in stilzwijgen.. 

Langzamerhand toch maar eens tijd om naar Ziggo te gaan kijken, aangezien ADSL niet meer mogelijk is en glasvezel onbetrouwbaar is.

Aangezien ik al internet heb via jullie (t-Mobile) vanaf 2018, neem ik aan dat er een opzegtermijn van 1 maand is?

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @JDekker1975, ik heb het meteen nagekeken! Er is gisteren gevraagd naar een update, dit zal zo snel mogelijk volgen. Ook zal ik je de nieuwe vouchercodes in een privébericht sturen. Je bent inmiddels al uit je contract, dit betekent inderdaad dat je abonnement maandelijks opzegbaar is. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Dag 34:

Bedankt voor nieuwe voucher codes.

Kunnen jullie nogmaals checken wat de status bij KPN is en een terugmelding aan jij geven?

Is er een mogelijkheid om zelf ook achter KPN aan te gaan? Ik heb iig al een klacht ingediend, maar daar na enkele dagen ook nog geen terugmelding gehad.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @JDekker1975, gisterochtend is er een nieuwe update geplaatst vanuit de netbeheerder waarin aangegeven wordt dat er spoedig een nieuwe afspraak gemaakt wordt met “de bewoner”. Ik verwacht dat dit uiterlijk maandag zal zijn - dat is veel te laat natuurlijk, maar dan heb je in ieder geval een duidelijke tijdsindicatie. Mocht er aan jouw kant iets wijzigen, wil je ons dan op de hoogte brengen middels dit topic? Het is wellicht de omgekeerde wereld, maar het kan altijd zo zijn dat jij een nieuwe update ontvangt en wij die pas later zien staan.

Dag 39:

Nog steeds geen bericht en ook niemand die onverwachts aan de deur stond.. 

Wat is de status bij KPN??

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JDekker1975, ik ben meteen nog een keer voor je gaan kijken en ik zie een update van gister dat ze een nieuwe afspraak met je gaan maken. Wanneer dit is durf ik niet te zeggen maar ik hoop oprecht dat het spoedig zal gebeuren! 

Dag 43:
Nog geen teken van leven van KPN

Graag zou ik weer nieuwe codes ontvangen..

Reputatie 6
Badge +2

@JDekker1975 Heel erg bedankt voor je geduld, we zitten er bovenop! Ik heb je gelijk twee nieuwe codes gestuurd. 

Dag 47:

KPN netwerk maar eens gebeld.. na veel doorverbinden en wachten wisten deze mij te vertellen dat wegens weersomstandigheden er niet gegraven kon worden (eerst vorst en toen 4 dagen sneeuw). ze gaven nu aan dat er vanaf woensdag weer gegraven ging worden en dat het dan binnen een week opgelost moest zijn….

we blijven afwachten..

 

Reputatie 6
Badge +2

@JDekker1975 Ik begrijp goed dat dit niet het antwoord is waar je op had gehoopt, maar ik ben heel blij om te lezen dat er vooruitgang is in de zaak. Hebben er vandaag inderdaad graafwerkzaamheden plaats gevonden? Ik verneem het graag! 

Dag 53:

En we hebben weer internet

Afgelopen vrijdag gebeld door KPN netwerk voor een afspraak vandaag tussen 10:00 en 12:00. 11:30 kwam er iemand een lampje op de vezel zetten om in de grond te checken welke glasvezel van ons huis kwam. Om 12:30 kwam de monteur weer langs om eea weer aan te sluiten en was er weer internet.

2 maanden wachten op een uurtje werk.

Mijn vraag is nu waarom het allemaal zo lang moest duren? ik snap dat Odido niet direct KNP netwerk aan kan sturen maar heeft Odido in zijn geheel geen mogelijkheden om de druk op te voeren richting KPN netwerk?

Al met al als het werkt ben ik zeer tevreden (ook voorheen toen ik ADSL via T-mobile had) echter Odido - KNP netwerk communicatie/snelheid om zaken op te lossen laat te wensen over. En gaat hier wat aan gedaan worden zodat in de toekomst dit soort zaken sneller/effectiever opgelost kunnen worden?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JDekker1975, ik ben blij om te horen dat je weer online bent!

Eerlijk gezegd durf ik niet te zeggen waarom het zolang heeft mogen en moeten duren. Hopelijk blijft je internet nu stabiel. Uiteraard zijn we elke dag bezig om de processen te verbeteren en versnellen. 

Reageer