Geen internet Amby, Maastricht

  • 7 December 2023
  • 40 reacties
  • 414 Bekeken

Hallo,

 

Sinds een uur geen internet in mijn gedeelte van Amby, Maatsricht, geen storingen of onderhoud aangekondigd.

Wel aan het eind van de straat een busje waar een niet nederlands en slecht engels sprekende man in zit en glasvezel kabels zit te monteren.Hij schijnt vandaag klaar te zijn, met wat hij dan ook zit te doen.

Kan iemand vna Odidod hier iets meer over laten weten? 

 

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hey @JDekker1975, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Het lijkt erop dat KPN NetwerkNL werkzaamheden verricht in de wijkcentrale. Ik heb hier verder geen informatie over. Als de beste man klaar is, zou je dan kunnen kijken of de verbinding weer aanwezig is? Zo niet, geef dan een gil. Dan ga ik het voor je doorzetten. 

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JDekker1975, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Het lijkt erop dat KPN NetwerkNL werkzaamheden verricht in de wijkcentrale. Ik heb hier verder geen informatie over. Als de beste man klaar is, zou je dan kunnen kijken of de verbinding weer aanwezig is? Zo niet, geef dan een gil. Dan ga ik het voor je doorzetten. 

Helaas, geen busje meer, en nog steeds geen internet. heb alles al een keer ge-reset/voeding voor 10sec eraf en nog steeds niets.

 

Reputatie 7
Badge +9

Thanks voor je snelle reactie @JDekker1975. Ik heb het direct voor je doorgezet naar onze techneuten. Zodra we meer informatie hebben zullen we contact met je opzoeken! 

Goedenavond,

Ik heb net een uitnodiging gehad om een afspraak te maken met een monteur van Guidion. twee dingen:

  1. eerst volgende afspraak met de monteur is pas mogelijk op 21 dec. het lijkt me niet de bedoeling zo lang zonder internet te zitten (slechts een beperkte databundel op mijn mobiel). ik verwacht als er een monteur langs moet komen dit zsm zal moeten gebeuren en minimaal binnen enkele dagen.
  2. Ik begrijp, ook na eerdere bezoeken van de monteurs van Gideon dat ze eigenlijk uitsluiten dat het probleem zich niet in de meter kast bevindt. Echter zoals aangegeven is er gewerkt door KPN aan de glasvezels in de straten en zal het probleem zich hoogtswaarschijnlijk daar bevinden. De mediaconverter geeft storing aan en wat ik begreep van een vorig bezoek van Gideon was de conclusie toen heel simpel. “Ik zie het al, geen glasvezel signaal, KPN moet het oplossen” en na twee minuten stond hij weer buiten. Na enkele weken is het toen opgelost door KPN. Toen hadden we echter onze ADSL lijn.

Ik stel voor als de “officiele” weg bewandeld moet gaan worden ( Gideon monteur - KPN netwerk monteur) en dit dus enkele weken gaat duren, om mijn ADSL lijn weer te activeren, totdat Gideon/KPN het probleem opgelost heeft.

Bij voorbaat dank,

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @JDekker1975, ik ben met je eens dat dit te lang wachten is. Goed dat je dit laat weten! Ik heb er geen gras over laten groeien en heb meteen met Guidion gebeld om te kijken wat hier de reden voor is en wat er eventueel mogelijk is. In de regio waar jij woont is het momenteel druk en het aantal monteurs schaars. Guidion kon niks betekenen, maar ik begrijp je gevoel en wil je niet tot 21-12 laten wachten. Ik heb het daarom intern via een andere weg geprobeerd. Weet dat ik het je laat weten als ik een reactie heb!

De monteur moet eerst echt langskomen, het gaat om een Infra monteur dus deze kan ook de verbinding rondom en achter de aansluiting bekijken. DSL activeren als tussenoplossing is geen optie. Wel fijn dat je bent voorzien van extra data. Het is niet ideaal, maar kun je in ieder geval voor even de overbrugging maken. Ik zal je op de hoogte houden!

Reputatie 7
Badge +5

Hi @JDekker1975, ik heb je via via op de spoedlijst kunnen zetten. Guidion zal binnen twee werkdagen contact met je opnemen voor het maken van een nieuwe afspraak. Hou als je wilt dit topic op de hoogte!

Hoi, bedankt iig  om eea te versnellen, en ik verwacht dan een belletje van Guidion.

mbt extra data, ik heb een standaard bundel op mijn mobiel,echter met het thuiswerken dat wij doen is deze bij lange na niet toerijkend. Wat zijn de mogelijkheden via jullie om in de tussentijd toch iets van internet te krijgen? 

Reputatie 7
Badge +5

Ik stuur je een privébericht om je hiermee te helpen @JDekker1975, geen zorgen!

Net gebeld door Guidion, maandag ochtend komt er een monteur langs.

 

Hoi @JDekker1975 

Hier in scharn is het zelfs zo dat de download goed is maar upload fout.

Nog even een update en vraag.

De monteur van Guidon is langsgeweest en geprobeerd signaal te checken in de wijk kast. helaas had hij geen sleutel van de KPN kast, dus kon hij het signaal niet checken. Echer was er een KPN monteur in de buurt en zou binnen 4 uur langskomen, echter de gehele verdere dag en avond thuis geweest en niemand van KPN langsgeweest. 

Dud nog steeds geen internet en nu vraag ik mij ook af wat het vervolg gaat zijn? wanneer gaat er nu een monteur van KPN langskomen? of gaat er een Guidion monteur langskomen met de KPN kast sleutel?

Ik hoor graag wat er nu verder gaat gebeuren.

 

@Cheyenne van Odido , @Tommie van Odido 
Kunnen jullie me melden wat de status is? 

Teleurstellend dat er nu niet meer gereageerd wordt

 

Update:

Zelf maar weer eens in de wacht gestaan bij Odido voor een kwartier, wisten te melden dat er kennelijk nooit een werkopdracht naar KPN gegaan is en daardoor waarschijnlijk nooit een monteur langs zou komen. Werkopdracht naar KPN is nu aangemaakt en nu is het wachten op een belletje van KPN kennelijk.

ondertussen 5 dagen geen internet, 35Eur aan kosten buiten mijn bundel en een Odido prepaid simkaart a Eur.10 aangeschaft(om hierdoor een onbeperkte databundel op te kunnen activeren)

Wordt vervolgd  

Reputatie 7
Badge +5

Hi @JDekker1975, excuus voor het wachten. Het is momenteel wat drukker maar we doen ons best je zo snel mogelijk te helpen. De netwerkbeheerder is inderdaad aangestuurd om dit op te lossen, het probleem ligt in dit domein. Vanuit deze kant houden we het uiteraard in de gaten! Zodra het is opgelost hoor je van ons en maken we ook een vergoeding aan voor de periode dat je offline bent geweest. Zo betaal je niks teveel. Je mobiele data is inderdaad jammer. We hebben privé al contact gehad, gezien je geen mobiel abonnement hebt bij ons kon ik je niet helpen aan gratis data. Ik begrijp dat je inmiddels een prepaid simkaart hebt gekocht. Als je de bon met ons deelt (stuur deze bijvoorbeeld via Facebook of X/Twitter naar ons toe), dan kunnen wij deze kosten vergoeden en je zo alsnog voorzien van Unlimited Data!

Update:

  1. Nog geen bericht van KPN mogen ontvangen. Is het mogelijk achter KPN aan te zitten?
  2. Ondertussen behelpen met een hotspot met Odido onbeperkte databundel (mijn dank hiervoor)
  3. Bonnetje, zie hieronder. 

     

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JDekker1975, ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat we vandaag KPN NetwerkNL hebben aangestuurd. Ook heb ik de bon voor je vergoed, dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur.

Had je al een vouchercode ontvangen van ons? Zo niet, dan stuur ik je die graag op!

Update:

  • Bedankt voor het vergoeden van de SIM kaart.
  • Nog geen telefoontje gehad van KPN, graag een terugmelding wat de status is bij KPN.
  • week en 1 dag geen internet. buurtbewoners die ik gesproken heb die een KPN abonnement zijn afgelopen maandag allemaal weer aangesloten.
Reputatie 5
Badge +3

Hoi @JDekker1975, ik heb het direct nagekeken! Er is op dit moment nog geen update van KPN. Zodra ik meer informatie heb, zul je het meteen van me horen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Update dag 11:

Nog geen bericht van KPN….

Reputatie 7
Badge +9

KPN NetwerkNL is aangestuurd @JDekker1975. Zij hebben vijf werkdagen de tijd om dit op te pakken. Ik ga er vanuit dat je snel een bericht van ze ontvangt! 

Update dag 14:

Nog steeds erg stil aan KPN kant..ik vrees dat we ook de kerstdagen zonder internet gaan doorbrengen.. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JDekker1975, KPN NetwerNL wacht al enige tijd op de onderaannemer. Ik heb het doorgezet naar de Back Office en ze hebben KPN NetwerkNL direct gebeld. Ze gaan er met spoed achteraan! 

Update dag 15:

Ondanks de spoed, helaas nog niets gehoord. 

Ik hoop op een oplossing tussen kerst en O&N, maar ik ben bang dat het 2024 gaat worden..

 

Reputatie 7
Badge +16

@JDekker1975 Spoed betekent in dit geval dat er binnen 3 werkdagen een oplossing dient te komen. Ik verwacht tussen Kerst en Oud & Nieuw een antwoord komt en als die er nog niet is op de 28e, laat dan alsjeblieft een bericht achter in dit topic. Dan pakt ons moderatieteam het meteen voor je op; sorry voor de extra wachttijd. Alvast prettige feestdagen toegewenst! 🎄

Update dag 16:

Ineens stond er een busje voor de deur vandaag, KPN Netwerk.

Even gekeken in de meterkast en de vezel doorgemeten, daarna zouden ze naar de wijkcentrale gaan om daar te checken. 

Hierna niemand meer gezien, en ook niet even een terugmelding wat er nu aan de hand zou zijn. Echter nog steeds geen internet dus kennelijk iets niet goed, maar wat er nu aan de hand is geen idee en ook niet wat er nu gaat gebeuren en wat het tijdspad gaat zijn.
 

Reageer