Skip to main content

Hallo Goedemorgen,

Op zaterdag 9 november heeft Guidion de glasvezelverbinding werkend opgeleverd. Op woensdagavond 13 november valt het signaal weg. Het LOS lampje op de ONT knippert rood, PON lampje uit. Een ruime week later kwam Guidion kijken en constateert dat er geen licht opstaat. Hij zou de melding doorzetten naar “ondergronds”.

En tot aan de dag van vandaag hoor ik niks als ik niet zelf contactopneem met de klantenservice, afgelopen dinsdag had zelfs Guidion de melding nog niet eens doorgestuurd naar Open Dutch Fiber. 

Mijn geduld is helemaal op, het continu uitleggen van mijn verhaal 1x, 2x, soms 3x ben ik helemaal zat. Ook het in de wachtzetten (zelfs 1x 40 minuten, waarbij ik zelf maar heb opgehangen) of “perongeluk” doorverbinden kan ik gewoon niet meer aan. 

Mijn ervaring is dat de service opzich prima is, maar de klantenservice is gewoon niet op orde, als je buiten een van de standaard processen ( o.a. nieuwe oplevering, simpele verstoring binnenshuis of wijkcentrale) valt dan is het drama, zie andere 10-tallen topics op dit forum. 

Blijkbaar hebben ze na de Kassa uitzending van een half jaar geleden nog niks weten te verbeteren, gezien alle situaties nog steeds heel herkenbaar zijn.

Aan de andere kant heeft Odido me een DSL verbinding actief gelaten en opzich bereid voor financiele compensatie dus dit zijn zaken die ze wel erg goed doen. Dit weegt alleen niet op tegen alle frustratie die het oplevert dat je steeds maar weet moet bellen.

Misschien dat een moderator kan kijken waarom er geen voortgang is zodat ik vandaag iniedergeval niet hoef te bellen.

Alvast bedankt!

Hi ​@arnenl, ik kan me voorstellen dat dit niet optimaal is. Ik heb meteen voor je gekeken hoe het zit met de ondergrondse melding en of er een update is. Ik zie dat de laatste update van 3 december is en dat we wachten op Open Dutch Fiber voor de oplossing. Omdat ik het met je eens ben dat dit wel erg lang duurt, heb ik ook onze technische dienst gevraagd om dit persoonlijk verder op te pakken, want ik vermoed dat er iets misgaat met het ticket naar Open Dutch Fiber. Hopelijk gaat dit nu voor schot in de zaak zorgen! Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, laat het gerust via deze weg weten dan kunnen wij het verder voor je oppakken en de status volgen. 

Hi Demi,

Dank voor je reactie. Tot nu toe nog niks gehoord, ik wacht deze week nog af. De klantenservice heeft mij toegezegd dat ik morgen uiterlijk woensdag iets ga horen, zover dat de belofte van de klantenservice nog iets waard is.

Wel zijn jullie zeer ruimhartig in het crediteren van de factuur, dat is prima geregeld!

@arnenl Dankjewel voor je begrip en compliment! 

Laat je het mij weten als je eind deze week nog niks hebt vernomen? Dan ga ik er gelijk opnieuw voor je achteraan. 

Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen, laat het dan vooral weten. Ik sta altijd klaar om te helpen! 

@Teresa van Odido Helaas nog steeds niks van jullie of open dutch fiber gehoord, had eigenlijk ook niks anders verwacht. 

Hi,

Open Dutch Fiber heeft gebeld, ze geven aan dat jullie geen ticket bij ze hebben ingeschoten. Waar ben ik in vredesnaam op aan het wachten? Ze dachten dat ik een vraag had over de installatie?????

Hoe kan dit??? ODF gaat nu hun best doen omdat jullie niet in staat zijn om een ticket in te schieten.

Dus ben ik nu aan het lijntje gehouden de hele tijd? Met de melding dat ik rustig moet afwachten? Ondertussen vaak genoeg gehoord dat er op de achtergrond alles aan gedaan wordt etc etc.

Als ik vanmorgen niet gebeld had was ik ook niet teruggebeld door ODF en was er niks gebeurd…..

Hi,

Open Dutch Fiber heeft de storing verholpen, met dank aan hun en niet aan de klantenservice van Odido.

Hey ​@arnenl, fijn om te horen dat het eindelijk opgelost is! 

@Tommie van Odido: Yes! Ik ben blij dat het is opgelost. Alle medewerkers van Odido zijn wel zeer vriendelijk een meedenkend dat is het probleem niet. Alleen er gaat wel erg veel mis bij jullie, dat hoor ik ook in mijn omgeving.

Dat zo’n eenvoudige storing zo lang moet duren en dat er door zoveel collega’s is gezegd dat ODF is aangestuurd wat helemaal niet het geval was. 

Ik hoop dat jullie hier wat mee gaan doen! Als de dienstverlening eenmaal werkt is er ook niks mis mee! Dat mag ook gezegd worden.

Hoi ​@arnenl, super fijn om te horen! Dit zullen we zeker intern meenemen, bedankt voor je feedback. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Reageer