Skip to main content

Ergens tussen 5 en 9 september stopte het internet thuis ermee. Was op vakantie en kon geen wifi-gekoppelde apparaten meer bedienen.
10 september storing gemeld bij Odido. Guidion monteur was 12 septemeber beschikbaar maar kon alleen constateren dat de storing in of voor de media-box zat.
Monteur had ticket voor KPN niet geactiveerd waardoor er verder niets meer gebeurde. 13 september Odido gebeld en storing door hen doorgezet naar KPN.
KPN 16 september langs geweest, maar kon alleen constateren dat het niet in de bekabeling binnenshuis zat.
Eerste moment dat KPN verder actie onderneemt is maandag 23 september.
Zijn we dus minstens 14 dagen verder. Ik kan nog steeds geen wifi-apparaten in huis aansturen. Vanaf donderdag 26 september MOET het werken.

Odido leunt achterover en legt het probleem bij KPN. Als ik het sneller wil moet ik zelf de KPN maar bellen.

Welkom op onze community! @allebei 

Goed dat je via deze weg nogmaals aan de bel trekt. Ik snap goed dat je de verbinding graag snel hersteld ziet, gelukkig zijn er al stappen ondernomen. Ik kijk graag verder met je mee! 

Op dit moment kan ik nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer toevoegen aan je community profiel? Dan kan ik direct met je meekijken! 


Welkom op onze community! @allebei 

Goed dat je via deze weg nogmaals aan de bel trekt. Ik snap goed dat je de verbinding graag snel hersteld ziet, gelukkig zijn er al stappen ondernomen. Ik kijk graag verder met je mee! 

Op dit moment kan ik nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer toevoegen aan je community profiel? Dan kan ik direct met je meekijken! 

done

 


@allebei Dank je wel voor de genomen moeite! 

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie inderdaad dat er 23/9 een monteur van de netwerkbeheerder langskomt. Ik kan deze afspraak niet vervroegen. 

Ik wil natuurlijk niet dat je tot die tijd zonder internet zit. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, kan ik je gelijk een Unlimited vouchercode sturen. Je kunt hiermee een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? Dan stuur ik de code gelijk jouw kant op! 


Die vouchers heb ik al.
Ik kan alleen niet met mijn mobiel een hotspot opzetten voor alle wifi-apparaten in huis (Nest-thermostaat, Solar-panels, Camera’s en alles dat naar een externe NAS gaat die op IP selecteert.
Het MOET voor 26 september werken. Daarna ben ik onregelmatig thuis en kan geen afspraken maken.

Hoewel jullie wellicht je best doen heb ik feitelijk weinig aan de reacties. Het enige dat echt helpt is dat jullie behoorlijke service-afspraken met KPN maken. Ik zit niet te wachten op een hele reeks van monteurs die het steeds weer met dagen vertraging doorschuiven naar het volgende station.


De storing is nog steeds niet opgelost. Maandag is KPN geweest en consteerde dat het ‘probleem’ ergens 240meter verderop in de straat zou moeten zitten. Vermoedelijk bij een verdeelkast oid.
Ik begreep ook dat er meerdere klachten in de straat waren.
Geen vooruitzicht wanneer het nu werkelijk opgelost is. Ondertussen al bijna 3 weken geen internet voor mijn wifi aangesloten apparaten.

De ‘gratis’ bundel voor mobiel internet is ook weer ‘op’.

Graag ontvang ik weer zsm 2 vouchers hiervoor.


Ik zie dit inderdaad terug in het ticket @allebei, lijkt een issue te zijn in de wijkcentrale. Hopelijk kunnen ze dit spoedig oplossen. Ik heb je meteen 2 nieuwe vouchers opgestuurd. 


Ik zit nu in het buitenland en voor zover ik kan zien is de storing nog steeds niet opgelost.

Ik kan nu diverse apparaten in huis niet bedienen, cameras, thermostaat, verlichting. Terwijl dit wel nodig is voor energiebesparing, security enz.

Dit duurt echtveel te lang.


Hoi @allebei, ik heb het direct nagekeken! De netwerkbeheerder is gisteren voor je bezig geweest en zal het zo snel mogelijk hervatten en oplossen. Maar ik wil benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooie dag! Groetjes, Ishana 


En vandaag nog steeds niets


@allebei Ik ben meteen gaan kijken of er al meer bekend is, maar ik kan nog geen update inzien. 

Ik heb meteen een bericht gestuurd naar mijn collega’s van de technische dienst of zij mij meer kunnen vertellen. Zodra ik meer weet, laat ik het ook meteen weten in dit topic. 

Heb je nog genoeg vouchercodes? Mocht je nog een code nodig hebben, stuur ik deze gelijk naar je toe! 


@allebei Daar ben ik weer! 

Ik heb inmiddels een reactie terug van mijn collega’s van de technische dienst. Zij geven aan dat de netwerkbeheerder bij hun heeft aangegeven dat wij nog moeten wachten op een update.

De reden hiervan is, omdat er voedingsschade is ontdekt. In de laatste update geven zij aan dat de voeding op 01-10-2024 opnieuw zou worden ingeblazen en dat dit in de loop van deze week wordt gelast. Het einde is gelukkig inzicht! 

Laat je het mij nog weten of je nog een nieuwe vouchercode nodig hebt? 

 


En nog steeds geen oplossing. Ongekend amateurisme of gewoon te lage prioriteit op het herstelproject?


En nog steeds nu op dinsdag 8 oktober nog steeds geen werkend internet.

Ook onze planten worden bij lange afwezigheid via internet belicht, bewaterd en verwarmd.

Nu al bijna anderhalve week.

De buren doen de planten beneden maar ze mogen van mij niet de steile trap naar boven op. Die mensen zijn op leeftijd.


Hey @allebei, ze hebben 2 dagen geleden de distributiekabel vervangen in de wijkcentrale, dit heeft echter niet voor de oplossing gezorgd. Ze zijn het nu verder aan het onderzoeken.  


Amateurs dus. Hoe moeilijk kan het zijn. Heeft vanaf aanleg maanden geleden goed gewerkt.

Ik ga ondertussen ook geen genoegen meer nemen met jullie standaard 'compensatie' i.e. niet betalen voor wat je niet hebt gehad.


Als ik alle verhalen in de community en op Facebook lees, word ik moedeloos en krijg ik bevestiging van mijn vermoeden enorm aan het lijntje gehouden te worden. 
Bij de klantenservice weten ze al dat het probleem niet snel opgelost wordt, dat ze voor de vorm even checken in het systeem en de reeks smoesjes zoals naar de verkeerde afdeling doorgestuurd en nu wel goed doorgezet, er is al naar gekeken maar het probleem moet verder onderzocht worden etc lijkt al sinds de overname aan te houden. 
Mensen zitten wéken zonder internet en de vouchers voor unlimited lossen voor mij ook niet op dat ik niet kan streamen naar tv, verwarming niet op afstand kan bedienen, storingen zonnepanelen niet doorkomen etc.

Ik heb geen zin om nog weken televisie op mijn kleine schermpje van mijn telefoon te moeten kijken dus ik vermoed dat ik naar KPN moet overstappen want het ziet er niet naar uit dat Odido dit eerder voor mij gaat oplossen. 
Bij Tele2 was ik tevreden en heb ik helaas niet kunnen kiezen voor Odido maar het is nog triester te lezen dat zoveel mensen zo lang zonder internet hebben gezeten dus Odido al meer dan een jaar van dit probleem op de hoogte is, geen openheid daarover geeft en echt in gebreken blijft. Ik ben zeer teleurgesteld….

hopelijk is een antwoord meer dan een blije mededeling dat ik al vouchers ontvangen heb…..


Punt is dat ik feitelijk via Odido al op het KPN netwerk zit en dat geldt feitelijk voor iedere glasvezel-internet aanbieder hier. Alles gaat via KPN.

KPN heeft het zo ingericht dat voor iedere schroef die aangedraaid moet worden weer een andere specialist nodig is.

De kabelaanbieder hier is Ziggo en dat heeft jarenlang probleemloos gewerkt. Is ook een belachelijke club, dus liever niet weer terug.

Gevalletje door de hond of de kat gebeten.


@Beauvie Goed dat je dit aangeeft in dit topic. Ik wil je uiteraard helpen, zodat je weer kan genieten vane een stabiele verbinding! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om te kijken of er al meer bekend is. Echter zie ik dat het onderzoek nog in volle gang is. Wel heb ik gelijk mijn collega’s verzocht om een update. Zodra ik hier meer over weet, deel ik dit ook met jou. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan betekenen? Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 


Leuk standaard scriptje, dat ken ik ondertussen wel.

Ik wordt nu al weken aan het lijntje gehouden maar ondertussen loopt alles in huis vast, verwarming, security, bewatering, belichting.

En bedankt Odido/KPN. Leuke aanbieding dat overstappen maar ik heb er nu al meer ellende dan plezier van.


@Beauvie Goed dat je dit aangeeft in dit topic. Ik wil je uiteraard helpen, zodat je weer kan genieten vane een stabiele verbinding! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om te kijken of er al meer bekend is. Echter zie ik dat het onderzoek nog in volle gang is. Wel heb ik gelijk mijn collega’s verzocht om een update. Zodra ik hier meer over weet, deel ik dit ook met jou. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan betekenen? Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 

Beste Teresa, ik wil een eerlijke inschatting van Odido over hoe lang het gaat duren eer dit probleem opgelost is en de oorzaak van dit probleem niet aan het lijntje gehouden worden….het is duidelijk uit alle meldingen in de community en bij facebook dat dit al heel lang speelt dus het moet ook inmiddels duidelijk zijn wat de oorzaak is en hoe lang het gaat duren….Als ik niet binnen  een werkdag een concreter antwoord krijg, ga ik overstappen.

 


Hi @allebei, ik heb het gecheckt. Inderdaad, het onderzoek loopt nog bij KPN. Ik kan momenteel moeilijk een inschatting maken en moet je echt vragen af te wachten. Wij houden het werk en reactie van KPN NetwerkNL ook in de gaten. Ik duim mee dat er snel nieuwe informatie is.

@Beauvie De stoorzender is inmiddels gevonden. Wij gaan hier samen met een derde partij waarbij de oorzaak is mee aan de slag. Vandaag heeft de technische dienst laten weten dat het exact lokaliseren, reproduceren en oplossing zeker 5 werkdagen kan duren. Ik wil echter geen vaste belofte maken, waar ik me niet in zekerheid aan kan houden. Als er meer bekend is, informeren we jou direct. Andere klanten in jouw regio kunnen hier ook last van hebben. We zijn er daarom ontzettend druk mee bezig, maar hebben we tijd nodig dit op te lossen.


Hi @allebei, ik heb het gecheckt. Inderdaad, het onderzoek loopt nog bij KPN. Ik kan momenteel moeilijk een inschatting maken en moet je echt vragen af te wachten. Wij houden het werk en reactie van KPN NetwerkNL ook in de gaten. Ik duim mee dat er snel nieuwe informatie is.

@Beauvie De stoorzender is inmiddels gevonden. Wij gaan hier samen met een derde partij waarbij de oorzaak is mee aan de slag. Vandaag heeft de technische dienst laten weten dat het exact lokaliseren, reproduceren en oplossing zeker 5 werkdagen kan duren. Ik wil echter geen vaste belofte maken, waar ik me niet in zekerheid aan kan houden. Als er meer bekend is, informeren we jou direct. Andere klanten in jouw regio kunnen hier ook last van hebben. We zijn er daarom ontzettend druk mee bezig, maar hebben we tijd nodig dit op te lossen.

@Cheyenne van Odido inmiddels doet ook mijn hotspot het niet meer waardoor ik ook niet op mijn laptop kan werken 😡 


Hoi @Beauvie, ik denk graag met je mee! Zou je je telefoon opnieuw willen opstarten en willen testen? Als je een andere telefoon hebt liggen, kun je ook een simkaart aanschaffen en zullen wij de kosten vergoeden met een vouchercode natuurlijk. Groetjes, Ishana


@Ishana van Odido ; telefoon opnieuw opgestart maar mobiele hotspot komt niet meer op terwijl dit een paar dagen geleden wel nog lukte; op de pc en laptop kan ik mobiele hotspot niet meer aanklikken als mogelijke verbinding met internet (paar dagen geleden dus nog wel) 

ook kon een vriendin die op bezoek was mijn mobiele hotspot niet vinden….

Op mijn telefoon heb ik wel internet dus ik snap de suggestie van andere telefoon met ander simkaartje niet en lijkt mij ook niet wenselijk omdat heel veel gekoppeld is aan mijn eigen telefoon…..

mijn laptop is belangrijk om in te kunnen loggen op het netwerk van mijn werk voor thuiswerken….hetgeen nu dus niet kan. 
zeer frustrerend allemaal en voorlopig geen oplossing kennelijk….ik ga overstappen 

 


Heb je de hotspot al eens opnieuw ingesteld @Beauvie


Reageer