Skip to main content

Twee weken geleden is de monteur langs geweest om internet en tv aan te sluiten, alles deed het toen de monteur wegging dus helemaal tevreden. Tot ik mijn Toon van Eneco met het wifi netwerk wilde verbinden, Toon zag het wifi netwerk wel maar wilde niet verbinden. Toen gaan zoeken waar dit aan kon liggen op deze community en las ik dat het resetten van het modem een oplossing kon zijn, echt sinds het resetten heb ik geen internet verbinding meer. Zelf al meerder malen de stekkers uit het modem en het extra glasvezel kastje gehaald en gewacht en weer een voor een aangezet maar dit helpt niet. Nu al meerder keren met de klantenservice gebeld en moest ik die stappen weer herhalen maar er veranderd niks. Alleen het power lampje brand/knipperd en het 2.5G WAN lampje brand en verder zijn alle lampjes uit, resetten met een pinnetje lukt ook niet meer, er gebeurd niks als ik dat doe. Geen wifi en geen bedraad internet. Er er eerst aan de telefoon gezegd dat er een verzoek naar de technische dienast zou gaan om dat op te lossen en dat het pas na het weekend zou kunnen, wel een mail gekregen met die verzoek maar 2 dagen later nog geen bericht gehad. Daarom weer gebeld en kon de medewerker hier niks over vinden, er zou toen een verzoek voor een monteur gedaan worden zodat ik een afspraak kon maken. Een dag later werd ik gebeld met de mededeling dat alles het weer zou moeten doen volgens de back office, ik was niet thuis dus kon het niet checken, de medewerker zou mij dan maandag (op dat moment was het vrijdag) bellen om te kijken of alles het deed. Natuurlijk deed het modem het bij thuiskomt niet en werd ik niet maandag maar dinsdag gebeld om te kijken of alles het weer deed, toen ik vertelde dat ik nog steeds geen internet had werd gezegd dat dat vreemd was want achter de schermen zagen ze dat ik gewoon weer internet en wifi zou moeten hebben. De medewerker zou er een melding in zetten en nu heb ik nog steeds niks gehoord en zit ik al twee weken zonder internet en tv.

Iemand toevallig een tip hoe dit op te lossen?

Hallo @Nina van Grondelle 

Welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter? Zorg dat de internetkabel vanaf de mediaconverter naar de WAN poort van de router gaat dus niet naar 1 van de gele LAN poorten.

Hallo @Nina van Grondelle 

Welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter? Zorg dat de internetkabel vanaf de mediaconverter naar de WAN poort van de router gaat dus niet naar 1 van de gele LAN poorten.

Dank vor je reactie @Waqqas 

Drie van de 4 lampjes branden op de media converter, power, pon en lan en de gele kabel van de media converter naar het modem is aangesloten op de juiste poort zoals de monteur dit heeft gedaan.

@Nina van Grondelle 

PON knippert niet? Als de kabel naar de blauwe WAN poort gaat dan kan het misschien een modem probleem zijn.

@Nina van Grondelle

PON knippert niet? Als de kabel naar de blauwe WAN poort gaat dan kan het misschien een modem probleem zijn.

Nee PON knippert niet, en de gele kabel gaat inderdaad naar de blauwe poort. Ik heb aan de telefoon bij de klantenservice al geopperd dat het modem wellicht niet goed functioneert, ook al heb ik hem pas net maar daar kwam weinig reactie op, behalve dat er een melding in het systeem werd gezet dat het internet niet functioneert ook al zegt de back office dat het het wel zou moeten doen. Voel me dus niet echt geholpen.

Hi @Nina van Grondelle, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en er lijkt inderdaad iets niet helemaal goed te gaan in de verbinding. Ik heb daarom gelijk een monteur voor je aangestuurd, zodat hij dit voor je kan uitzoeken en dit hopelijk gelijk kan oplossen! Je ontvangt een e-mail en SMS van Guidion om een afspraak in te plannen met een van de monteurs. Mocht je een Odido of BEN simkaart hebben, dan kan ik in de tussentijd een voucher voor je regelen voor onbeperkt internet, zodat je op die manier nog online kan blijven! Laat je het me weten als dit het geval is? Dan maak ik de voucher gelijk voor je in orde! 

Reageer