Beantwoord

Geen internet

  • 28 December 2022
  • 5 reacties
  • 91 Bekeken

Ik ben van Online naar Tmobile glasvezel internet overgestapt. De belofte die werd gedaan is dat ik niet zonder internet zou komen te zitten. 23 december is de monteur langsgekomen. Tmobile moet een verzoek naar Kpn sturen om de netwerkverbinding te realiseren. Meerdere malen gebeld met Tmobile klantenservice, maar je blijft maar tegen een muur aanlopen. Niemand die de moeite wil doen om je te helpen. Kreeg paar keer als oplossing: ga maar terug naar je oude provider. Maar dat is ook geen optie, want door de monteur is de verbinding er afgegooid. Online geeft aan dat ze niets meer voor mij kunnen betekenen. Wat ik ook snap nu Tmobile de verbinding van Online er afgegooid heeft. De overstapservice werkt dus voor geen meter. Kreeg ook als optie: je kan gewoon de modem van online aansluiten. Paar keer aangegeven dat dat niet werkt. Wat de monteur overigens ook bevestigd heeft. Dus 5 dagen later verder en het enige wat ik mag doen is afwachten zonder internet en enige hulp of oplossing vanuit Tmobile is ver te zoeken

icon

Beste antwoord door eric 28 December 2022, 11:48

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Dientje15 , welkom bij de community.

Als je van glasvezel naar glasvezel overstapt dan moet inderdaad het glassignaal worden omgezet van Online naar T-Mobile. Fysiek kan dat niet anders. De overstap service zorgt ervoor dat op de dag van omzetting je oude abonnement wordt beeindigd en dat een eventueel vast telefoonnummer wordt overgenomen. Je oude oude router aansluiten op de glasvezel verbinding heeft inderdaad geen zin. Dat had wel gekund als je van DSL online naar glasvezel T-Mobile zou overstappen.  

De uitdaging is dus dat de patch naar de T-Mobile apparatuur in de wijkcentrale niet goed is uitgevoerd. Na die vaststelling stuurt de Guidion monteur zijn bevindingen naar T-Mobile die daarop de netbeheerder, in jouw geval dus KPN, zal aansturen om deze storing op te lossen. Met de feestdagen en de vele mensen die tussen kerst/oud en nieuw op vakantie zijn kan dat iets langer duren.

Als je een T-Mobile, Tele2 of BEN simkaart hebt kan een moderator je een voucher geven voor echt unlimited data voor je wifi hotspot op je telefoon. Zo heb je even een workaround voor wifi in jouw huis.

Helaas snappen ze dat bij de klantenservice niet. Heb meerdere malen moeten uitleggen dat het aansluiten van de oude modem niet werkt. De workaround die geboden is ( met een mobiele hotspot) kan ik niet uit de voeten, ik ben afhankelijk van een stabiele internet verbinding. Immers ik heb al een mobiele internetverbinding en er is een reden dat ik vaste internetverbinding afsluit/heb/had.  Het meest kwalijke vind ik nog wel dat T-mobile mij afsluit van mijn oude provider en doodleuk verwacht dat ik 2 weken wacht op een simpele ticket die afgehandeld moet worden. De klantenservice bij T-mobile werkt als een schild waar je niet doorheen komt en waar er op geen enkele manier geluisterd wordt naar het probleem waar je mee zit. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dientje15, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Het is inderdaad niet heel chique om jou af te sluiten als blijkt dat er nog niet opgeleverd kan worden. Daar buiten is het natuurlijk bizar om te constateren dat je dan maar terug moet gaan naar je oude provider; nee hier kan ik niets mee sorry - ik snap je 1000 procent. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan ga ik controleren hoe ik hier zoveel mogelijk vaart achter kan zetten. 

Inmiddels ben ik vandaag gebeld door Kpn voor een afspraak. Nog steeds een beetje jammer dat het zo lang moest duren. Maar het probleem is inmiddels verholpen

Reputatie 7

Hi @Dientje15, ik ben ontzettend blij om te lezen dat het probleem is verholpen! Heel erg bedankt voor het melden. Weet dat je hier altijd aan de bel mag trekken, want dan helpt de Community je graag. Alvast de beste wensen voor 2023! ✨

Reageer