Wij hebben al sinds 13:00 geen verbinding. Router meerdere keren uitgezet en aangezet ook de converter. Maar helaas
Hoi
Ik heb Cheyenne gevraagd om het voor je op te pakken!
Moet trouwens zeggen dat ik gisteren vergeleken met eergisteren iets minder last had van wegvallende verbinding. Het is toch zeer waarschijnlijk dat ik veel demping op mijn glasvezel heb. Vermoedelijk ergens een vezeltje behoorlijk krom of zelfs geknikt.
We kunnen je niet terugzetten op AON, dat is niet mogelijk sorry. De demping zal bekeken en geanalyseerd worden door de specialisten die Cheyenne aangestuurd heeft. Ik begreep dat er al contact gelegd was in de privéberichten: onze specialisten zullen de oplossing met je delen zodra ze die binnen handbereik hebben. Dank voor jouw geduld!
Moet trouwens zeggen dat ik gisteren vergeleken met eergisteren iets minder last had van wegvallende verbinding. Het is toch zeer waarschijnlijk dat ik veel demping op mijn glasvezel heb. Vermoedelijk ergens een vezeltje behoorlijk krom of zelfs geknikt.
Een moderator mag aangeven of terug naar AON mogelijk is, maar dat is niet waarschijnlijk. Wat zegt de ONT over de ONT Registration Status: is dat O5 als de verbinding faalt?
Zoals @jason zei: bij een knipperend PON-lampje heb je we licht op het FTU (glasvezelaansluitpunt) maar geen verbinding met het GPON-netwerk. Een veel voorkomende oorzaak is dat er verkeerde apparatuur op dezelfde splitter is aangesloten. Maar jij had DHCP fouten in jouw netwerk (met je powerline adapter(s))
Kun je nog eens een logfile posten. Ik wil wel eens zien of er nog steeds DHCP fouten optreden in jouw netwerk. De link tussen een knipperend PON lampje en interne DHCP fouten ontgaat me (waarschijnlijk waren er 2 onafhankelijke problemen) maar het is wel verstandig om dat even te checken
Packet loss blijft ook een probleem. Met gamen op PS5 is dit goed te merken volgens het EA connection quality rapport is mijn verbinding "poor". Hier scoort T-Mobile overigens minder goed dan andere providers dus het is niet alleen bij mij.
Hi
Vandaag is het weer raak. Het valt me op dat het vaker op dinsdag en woensdag zeer instabiel is. Natuurlijk komt het ook op andere dagen voor.
Op dit moment zelfs om de paar minuten en dan de afgelopen 2 uur.
Hi
Vandaag (zaterdag) ligt de verbinding er regelmatig uit. Afgelopen dagen was het stabieler. Ik zou vanuit KPN een sms krijgen of van T-Mobile een email voor een afspraak met de KPN monteur maar ik heb niks meer gehoord.
Omstreeks 18:00 uur heeft het PON lampje minuten lang geknipperd. Over het algemeen is mijn verbinding waardeloos in het weekend.
Hi
Hi
Is er trouwens iets wat jullie kunnen doen tegen packet loss of is dat ook iets waar KPN naar moet kijken?
Hi
Nou daar is de update dan.
Vorige week vrijdag is bij mij een nieuw FTU kastje geplaatst. Ik had blijkbaar nog een oude (was dit maar eerder gebeurd...) Sindsdien heb ik nergens meer last van gehad upload speed is stabiel, verbinding valt niet meer weg(gelukkig) . Gamen gaat een stuk beter.
Helaas vind ik dat ik nog altijd een vrij hoge ping heb met gamen. Kan hier nog wat aan gedaan worden?
Zou een andere router een oplossing kunnen bieden?
Tracert naar Google op de router geeft dit aan:
traceroute to Google.nl (142.251.36.35), 30 hops max, 38 byte packets
1 143.177.148.1 (143.177.148.1) 2.187 ms
2 10.10.13.1 (10.10.13.1) 11.033 ms
3 10.10.12.61 (10.10.12.61) 10.994 ms
4 10.226.4.6 (10.226.4.6) 11.164 ms
5 108.170.241.161 (108.170.241.161) 62.859 ms
6 72.14.209.208 (72.14.209.208) 10.440 ms
7 *
8 172.253.66.184 (172.253.66.184) 9.661 ms
9 142.251.36.35 (142.251.36.35) 11.514 ms
Ik ga gelijk van 2 ms naar 11 ms. Kan ik dit verlagen met één of andere instelling of een nieuwe router?
Hi
Hoe dan ook: je eerste hop naar de T-mobile infrastructuur (143.177.148.1 is een ftth.glasoperator.nl adres) ziet er prachtig uit. Mijn eerste hop geeft vergelijkbare cijfers. Je verbinding met het netwerk is dus prima in orde. De route die het verkeer daarna neemt lijkt me inderdaad wat traag. Ik zie zelf een stap van 6 ms in de hop na de glasnet infra. bij jou is die stap iets van 8ms (kijkend naar de variatie in de volgende hops). Wat is de ping tijd naar google.nl?
Dat is niet geweldig, maar ook niet dramatisch. Misschien kan T-mobile nog iets aan de routing verbeteren, maar die kans lijkt me niet zo groot. Variëren je ping tijden met de tijd?
En zowel tracert als ping test op de router onder het kopje onderhoud>diagnostisch uitgevoerd
Zojuist een nieuwe tracert uitgevoerd. Het verschil is nu zelfs 9ms. Tussen hop 1 en 2.
traceroute to Google.nl (216.58.214.3), 30 hops max, 38 byte packets
1 143.177.148.1 (143.177.148.1) 2.000 ms
2 10.10.13.1 (10.10.13.1) 11.256 ms
3 10.10.12.61 (10.10.12.61) 11.114 ms
4 10.226.4.6 (10.226.4.6) 11.301 ms
5 209.85.252.244 (209.85.252.244) 10.121 ms
6 72.14.209.208 (72.14.209.208) 10.508 ms
7 *
8 142.251.66.238 (142.251.66.238) 9.769 ms
9 142.250.224.131 (142.250.224.131) 11.636 ms
10 216.239.42.213 (216.239.42.213) 10.585 ms
11 142.251.236.91 (142.251.236.91) 10.322 ms
12 216.58.214.3 (216.58.214.3) 11.044 ms
2x ping test naar Google.nl
1ste test
PING Google.nl (216.58.208.99): 56 data bytes
64 bytes from 216.58.208.99: seq=0 ttl=61 time=14.749 ms
64 bytes from 216.58.208.99: seq=1 ttl=61 time=11.123 ms
64 bytes from 216.58.208.99: seq=2 ttl=61 time=11.083 ms
64 bytes from 216.58.208.99: seq=3 ttl=61 time=11.051 ms
2de test
--- Google.nl ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 11.051/12.001/14.749 ms
PING Google.nl (216.58.208.99): 56 data bytes
64 bytes from 216.58.208.99: seq=0 ttl=61 time=19.249 ms
64 bytes from 216.58.208.99: seq=1 ttl=61 time=11.149 ms
64 bytes from 216.58.208.99: seq=2 ttl=61 time=11.131 ms
64 bytes from 216.58.208.99: seq=3 ttl=61 time=11.090 ms
--- Google.nl ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 11.090/13.154/19.249 ms
Zoals je ziet schommelt mijn ping. Dit ook met online gamen meestal tussen 14 en 24 ms.
Het zou fijn zijn als hier nog wat meer stabiliteit en verbetering in de routing toegepast kan worden
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.