Skip to main content
Beantwoord

Geen idee welke aansluiting ik heb

  • 6 November 2023
  • 7 reacties
  • 43 Bekeken

19 november ga ik verhuizen. Graag zou ik een internetabonnement willen aansluiten via Odido. Ik woon in een appartementencomplex met een gedeelde meterkast, waar de internetaasluiting loopt volgens andere bewoners. In mijn eigen appartement heb ik de aansluiting in de bijgevoegde foto.

Via de postcode check staat er dat er glasvezel beschikbaar is, echter zei een medebewoner tegen mij dat dit niet het geval is. 

Zouden jullie uit de onderstaande foto’s kunnen halen of dit wel of geen glasvezel is? Ik heb hier namelijk zelf geen verstand van en wil geen abonnement afsluiten voordat ik zekerheid heb dat het gaat werken.
Of is het anders mogelijk dat er iemand langskomt om de mogelijkheden te bekijken?  

 

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sidneybake 

Je hebt een aansluiting voor DSL maar omdat de postcodecheck glasvezel aangeeft is het niet meer mogelijk om DSL te nemen. Weet je toevallig of dat glasvezel nog buiten het pand ligt bijvoorbeeld?

Hallo @sidneybake 

Je hebt een aansluiting voor DSL maar omdat de postcodecheck glasvezel aangeeft is het niet meer mogelijk om DSL te nemen. Weet je toevallig of dat glasvezel nog buiten het pand ligt bijvoorbeeld?

Hi @Waqqas , bedankt voor je reactie!
Ik heb werkelijk waar geen idee. Ik woon in de binnenstad, weet niet of deze informatie wat zegt over bijvoorbeeld dat het wel aangesloten is? 
Kan ik wel gewoon een glasvezel abonnement afnemen en deze router aansluiten, dat deze dan eventueel minder snel is? Odido is namelijk wel goedkoper dan enige ‘niet glasvezel’ bedrijven, aangezien hier ook de installatie gratis is. 

Reputatie 7
Badge +15

@sidneybake 

Je zou wel een glasvezel abonnement kunnen nemen maar dan wacht Odido eerst op de netwerkbeheerder die een glasvezelaansluitpunt in jouw woning moet plaatsen, het aansluitpunt op de foto is nu niet bruikbaar.

@sidneybake

Je zou wel een glasvezel abonnement kunnen nemen maar dan wacht Odido eerst op de netwerkbeheerder die een glasvezelaansluitpunt in jouw woning moet plaatsen, het aansluitpunt op de foto is nu niet bruikbaar.

@Waqqas over 2 weken wil ik wel internet hebben (+ het is een huurwoning), het beste kan ik dus nu een regulier abonnement afsluiten bij bijv. KPN (geen glasvezel)?

Reputatie 7
Badge +15

@sidneybake 

KPN zal waarschijnlijk ook glasvezel aangeven maar je kan het eens proberen, kijken wat de postcodecheck aangeeft.

@sidneybake

KPN zal waarschijnlijk ook glasvezel aangeven maar je kan het eens proberen, kijken wat de postcodecheck aangeeft.

Super, bedankt! 

Reputatie 7
Badge +3

@sidneybake geen dank, we staan altijd klaar om je te helpen! 😀

Reageer