Skip to main content
Beantwoord

Geen glasvezel verbinding


Helaas heb ik sinds vrijdag 19 juli, 10.26 uur geen verbinding meer via mijn glasvezel aansluiting. Het PON lampje knippert snel en een reset en contact met de klantenservice afgelopen vrijdag heeft niets opgeleverd….

Graag verneem ik wanneer er een monteur van Guidion in de wijk en/of woning komt kijken om het probleem op te lossen. Een 4G hotspot is weliswaar een oplossing voor enkele devices maar helaas niet voor alles.

ik hoop dat een en ander spoedig hersteld kan worden en hoor graag van jullie. 

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MB80 

Is er een ticket aangemaakt door de klantenservice? De backoffice pakt het dan op en waarschijnlijk krijg je een mail om een afspraak te maken met de Guidion monteur. Heb je de Huawei ONT ook herstart?

Jazeker een herstart is natuurlijk het eerste dat je doet bij een storing :-) 

Ik heb wel een mail ontvangen van Odido maar ik heb geen idee wat het ticketnummer is. De medewerker gaf aan de ‘backoffice’ te informeren…. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MB80, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor al contact hebt opgenomen met onze klantenservice. Zij hebben inderdaad een ticket aangemaakt voor de Back Office, zij zullen het gaan onderzoeken en de juiste aansturing bieden. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je. Alvast bedankt! 

Hi @MB80, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor al contact hebt opgenomen met onze klantenservice. Zij hebben inderdaad een ticket aangemaakt voor de Back Office, zij zullen het gaan onderzoeken en de juiste aansturing bieden. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je. Alvast bedankt! 

 

Beste Tommie,

Hartelijk dank voor je bericht en fijn dat je het proces in de gaten wilt houden.

Helaas heb ik tot op heden nog geen vervolgreactie ontvangen. En eerlijk gezegd -gezien de overige meldingen hier in de community - verwacht ik niet dat een en ander heel voortvarend zal worden opgepakt. 

In ieder geval mooi dat er een extra paar ogen meekijkt, wellicht kun jij je netwerk ook benutten en iets in gang zetten.

Een hele fijne dag en een hartelijke groet!

Marijn

 


 

 

Reputatie 7
Badge +3

@MB80 Ik ben gelijk voor je gaan kijken of er al meer bekend is en zie dat er zojuist een update is binnengekomen. 

Het netwerkteam geeft aan dat er sprake is van een stoorzender. Echter is deze nog niet gevonden, dit wordt nu grondig uitgezocht. Ik begrijp dat dit niet de update is die je graag wilt, maar houd er rekening mee dat de oplossing langer kan duren dan normaal. 

Ik wil graag dat je in de tussentijd alsnog gebruik kan maken van het internet. Ik kan het niet beloven, maar ik wil heb een verzoek ingediend voor een 4G router. Zodra ik hier een terugkoppeling van heb, laat ik het je meteen weten! 

Beste Teresa,

Vriendelijk bedankt voor je bericht. Fijn dat je weer wat hebt uitgezocht over dit technische probleem. Een stoorzender… dat klinkt niet best! ;-)

heel benieuwd wat er bij ons in de wijk aan apparatuur aanwezig is dat verstoringen op de glasvezel verbinding veroorzaakt.

jammer om te lezen dat het probleem vermoedelijk niet 1,2,3 te verhelpen is. Het zou daarom heel fijn zijn een 4G router te ontvangen zodat we alsnog van internetdiensten gebruik kunnen maken op al onze apparatuur. Hou me maar op de hoogte over de voortgang en welke stappen ik dien te zetten. In de tussentijd hoop ik dat de netwerk beheerder er ook alles aan doet om de stoorzender te lokaliseren en aan te pakken.

 

hartelijke groet, Marijn  

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben er druk mee bezig! @MB80

Ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen, maar zojuist om een update gevraagd. Zodra ik iets hoor, laat ik het je gelijk weten. 

 

Heel fijn Teresa,

het zou toch ook niet zo heel ingewikkeld moeten zijn om het probleem aan te pakken en in de tussentijd de klant te voorzien van een passende (tijdelijke) oplossing in de vorm van een 4G modem. Nog beter zou het zijn om ook wat achtergrond informatie te ontvangen omtrent het geen er nu speelt… een ‘stoorzender’ klinkt wat vreemd bij een glasvezelverbinding die vanaf mijn FTU huisaansluiting tot aan de straatzijdige aansluiting plotseling, en reeds sinds vrijdag 19 juli, niet tot stand kan worden gebracht. Wat is er nu eigenlijk precies aan de hand?

je update hoor ik graag Teresa! Fijne dag en groet,

 

marijn 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@MB80 Ik wil je hier graag meer duidelijkheid over geven, maar op dit moment kan ik niets meer inzien dan dat er een stoorzender is. Wat dit precies inhoudt en waar de stoorzender zich bevindt, durf ik niet te zeggen. 

Wel weet ik dat er gister een monteur zou zijn langs geweest in de wijkcentrale. De goedkeuring van een 4G modem zou van dit onderzoek afhangen. Ik kan je verzekeren dat mijn collega’s er dus wel mee bezig zijn! 

Voor nu is het even afwachten op hun antwoord op mijn e-mail, maar ik verwacht dat deze vandaag zal worden verstuurd (mits de oplossing niet gevonden is). Ik laat het je weten! 

Reputatie 7
Badge +3

@MB80 Daar ben ik weer! 

Ik heb zojuist begrepen van mijn collega dat Guidion vandaag langs gaat. Ik ga morgen gelijk weer kijken of er een update is. 

Laat je het mij weten als er iets veranderd in de situatie?

Beste Teresa,

 

Dank voor je interventies in deze sturingscasus en fijn dat je mij op de hoogte hebt gehouden.

Sinds vandaag, 16.16 uur is de verbinding met het internet via ons glasvezelnetwerk weer hersteld. Kennelijk heeft men iets gedaan aan de straatzijde. Toch ben ik benieuwd wat nu het probleem was, wellicht kun je me hier nog over informeren.

 

Verder zie ik in andere storingsmeldingen dat er over compensatie wordt gesproken. Het zou coulant zijn als het maandbedrag wordt gecorrigeerd voor het niet hebben van internet van vrijdag 19 juni - woensdag 24 juli.

 

Ik vertrouw op een goede afhandeling en wil jou en de overige community experts bedanken voor je hulp.

 

Hartelijke groet,

Marijn  

Reputatie 7
Badge +3

@MB80 Super fijn om te lezen dat verbinding weer is hersteld. Geweldig! 😀

Ik heb natuurlijk gelijk de vergoeding voor je in orde gemaakt. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en dit zal worden verrekend met een volgende factuur. 

Ik ben ook gelijk gaan kijken of ik iets kan inzien over de inhoud van de stoorzender, maar ik kan dit (nog) niet inzien. Ik durf p dit moment ook niet te zeggen of die informatie voor mij inzichtelijk wordt. Hoe het ook zij, het probleem is gelukkig opgelost! 

Mocht dit nog terugkomen of is er iets anders wat ik kan doen? Trek dan gelijk bij mij aan de bel. Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

@MB80 Super fijn om te lezen dat verbinding weer is hersteld. Geweldig! 😀

Ik heb natuurlijk gelijk de vergoeding voor je in orde gemaakt. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en dit zal worden verrekend met een volgende factuur. 

Ik ben ook gelijk gaan kijken of ik iets kan inzien over de inhoud van de stoorzender, maar ik kan dit (nog) niet inzien. Ik durf p dit moment ook niet te zeggen of die informatie voor mij inzichtelijk wordt. Hoe het ook zij, het probleem is gelukkig opgelost! 

Mocht dit nog terugkomen of is er iets anders wat ik kan doen? Trek dan gelijk bij mij aan de bel. Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

Beste Teresa,

We werden verrast door een mooie bos bloemen namens jou en Odido. Wat ontzettend attent dat je dit voor ons geregeld hebt! Fijn dat de storing is hersteld en de glasvezelverbinding weer goed werkt. En daarnaast heel hartelijk dank voor deze bloemengroet. Op deze manier heb ik weer het volste vertrouwen in de diensten én service van Odido.

 

Voor nu alle goeds en een warme groet,

Marijn 

Reputatie 7
Badge +3

@MB80 Super om te lezen dat je de bloemen hebt ontvangen en hier zo van geniet, dat doet mij goed! 😀💐

Zoals ik eerder al aangaf, kan je bij mij altijd terecht als je iets nodig hebt. Ik help graag! 

Reageer