Skip to main content

Na het aanvragen van de T-Mobile glasvezelverbinding ben ik tegen aanloop problemen gelopen waarbij de installatie box niet werd afgestuurd. Uiteindelijk is dit na bijna 3 weken in orde gemaakt en heb ik tot donderdag vorige week gebruik kunnen maken van de glasvezel verbinding.

Sinds donderdag, 29 december knippert het LOS lampje om de 2 seconden rood op de (Huawei) media converter. Vandaag is er een Guidion monteur op bezoek geweest die een laserpen heeft aangesloten op de glaskabel in onze meterkast en is aansluitend naar de wijkcentrale gereden. Helaas ziet hij hier het licht niet van deze laserpen en is de melding doorgezet naar KPN. 

Ik zit ondertussen al sinds donderdag zonder vaste Internet verbinding en op een WiFi hotspot van mijn telefoon. Nu heb ik wel een voucher ontvangen echter alle bekabelde apparatuur in huis kan ik geen gebruik van maken (o.a. Hue App, NAS, locatie bepaling aan/uit thermostaat etc.).

Is er aan te geven op welke termijn KPN mij gaat bellen om dit verder te beoordelen/op te lossen? WiFi hotspot is leuk maar met meerdere devices en ook TV kijken via de WiFi hotspot van mijn telefoon raakt dit wat overbelast en zie ik geregeld buffer meldingen op de TV (met de jaarwisseling zeker géén pretje)

De melding heeft nummer: 61340190

 

Hoor het graag

Hoi @Jeffrey_V, dank voor dit topic! Ik kan me goed voorstellen dat je wilt weten wat je kunt verwachten. Ik zie inderdaad dat Guidion ons meteen geïnformeerd heeft. De zaak ligt nu bij mijn collega's van de technische dienst. Zij verzamelen bepaalde informatie en sturen vervolgens de juiste partij aan. Dit doen we zo snel mogelijk, ik vermoed dat de oplossing tussen de 5 en 8 werkdagen ligt. Ik wil hier echter geen beloftes over maken, het kan altijd zijn dat de situatie toch langer duurt, om welke technische reden dan ook. Weet dat we je op de hoogte houden en de beheerder zo snel mogelijk contact met je opneemt, mocht dit nodig zijn.

Als je mij een seintje geeft wanneer je weer online bent, maak ik een vergoeding in orde voor deze periode. Hier hoef je niet voor te betalen!


@Cheyenne , bedankt voor deze update,  gaat het nu werkelijk nog 5 tot 8 duren voor er opnieuw iemand contact opneemt?

Ben zelf hiervoor 13 jaar llant geweest bij Ziggo, in al deze jaren heb ik één keer een uitval gehad als gevolg van een defecte voeding van het modem. Ziggo heeft hiervoor een nieuwe voeding opgestuurd en de volgende dag was ik weer online.

Kam toch niet in deze tijden van thuiswerken en connected apparatuur dat je ruim een week zit zinder vast internet? Hoop daarom op een meer spoedig verloop 

 

 

 


Hi @Jeffrey_V ,

Ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb sinds 28-11 hetzelfde probleem.

ben benieuwd wanneer t-mobile bij de netwerkbeheerder de druk gaat opvoeren om dit soort reparaties heel snel op te pakken.

zoals jij schrijft heb ik ook veel randapparatuur aan het netwerk hangen wat afhankelijk is van internet. ik zit ondertussen al 5 weken op een hotspot maar dat begint nu echt heel vervelend te worden.

Dus T-mobile, hup aan de slag, de oliebollen en champagne moeten nu uit het systeem zijn en het is tijd dat jullie de klanten weer voorzien van het product waar wij voor betalen!


@rotterdammertt bedankt voor je reactie, moet hier echt niet aan denken om 5 weken zonder vast internet te zitten. Kan toch niet in deze tijden en toch gebeurd het en moet je het maar doen met een WiFi hotspot code. 

Is toch tegenwoordig zo gek niet dat apparatuur thuis verbonden is met (stabiel) internet en op basis van locatie van telefoon in-/uitschakelt?!

Uit gewoonte ga ik nu het huis uit terwijl de thermostaat nog aanstaat, zonde van de energie en het geld. Op een Android toestel kan je ook de IP range van de hotspot niet opgeven waardoor ik op dit moment ook niet bij de NAS kan zonder kabel aan te sluiten.

Had zelf goede hoop dat de Guidion monteur die hier maandag geweest is het zou kunnen oplossen in de wijkcentrale maar helaas.. Bij de oplevering heb ik ook al drie weken moeten wachten op het installatiepakket en dan nu deze uitval zonder zicht op spoedig herstel. Ik ben erg benieuwd hoe T-Mobile hiermee om gaat en/of zij nog escalatie mogelijkheden hebben. Internet is in de huidige tijd net zoals water, elektriciteit en gas een basisbehoefte. 


Hoi @Jeffrey_V, logische zorgen, wij willen dan ook heel graag dat dit heel snel opgelost wordt! Ik dook meteen in je dossier en ik was blij om te zien dat je vanmiddag een afspraak hebt staan met de netwerkbeheerder. 

Ik heb er vertrouwen in dat dit heel snel opgelost is en je helemaal online bent! 😃


Hi @Cal ,

Bedankt voor je reactie. Ik ben vanmorgen vroeg inderdaad gebeld door de netwerkbeheerder (KPN). Zojuist is er een KPN monteur langs geweest en heeft het probleem in de wijkcentrale kunnen oplossen. Het probleem werd kennelijk veroorzaakt door een kruisverbinding die verkeerd zat.

Belangrijkste is in ieder geval dat het vaste Internet het weer doet (morgen bijna een week eruit gelegen😠)

@Cheyenne , bij deze het heugelijke bericht dat de verbieding weer is hersteld 🎊

 


Reageer