Vorige week vrijdag (24-02-2023) is een Guidion monteur langsgeweest en heeft de aansluiting in huis gedaan. Hierbij werd er opgemerkt dat er geen Fiber signaal binnenkomt in de woning. Hiervoor is een taak uitgezet bij de Technische afdeling en daarna zou het doorgezet moeten worden naar KPN netwerkbeheer. Ik heb hier tot nu toe nog steeds niks van gehoord!
Graag zo snel mogelijk reactie en een oplossing.
Bladzijde 1 / 2
Welkom @alfredschreuder op onze Community! Ik ben meteen voor je gaan kijken. Er is op dit moment nog geen, nieuwe, update hierover. Zodra we hier meer over weten wordt er contact met je opgezocht! Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust.
Hey @Tommie, bedankt voor je reactie! Al een update bekend?
Ik vroeg me daarnaast af of het mogelijk is om op afstand te checken of de aansluiting in de centrale voor ons huis open staat. Dit vraag ik omdat de monteur er 1,5 uur over deed om de centrale uberhaupt te vinden en daarnaast aangaf dit nog nooit aangesloten te hebben. Dus dit geeft wat wantrouwen of dit goed gegaan is. Het zou zonde zijn als de verbinding hierdoor niet binnen komt en ik zit te wachten op hulp vanuit KPN netwerk.
Is dit mogelijk of eventueel snel op locatie te checken?
Hallo @alfredschreuder
Welke mediaconverter heb je thuis en welke lampjes branden, knipperen of zijn uit hierop? Hieraan kan je meestal zien of er wel een verbinding is of niet.
Hallo @alfredschreuder
Welke mediaconverter heb je thuis en welke lampjes branden, knipperen of zijn uit hierop? Hieraan kan je meestal zien of er wel een verbinding is of niet.
Hallo @Waqqas,
Ik heb een vergelijkbaar kastje als de Zyxel B50A die aangesloten zit op het KPN glasvezel aansluitpunt met de lampjes:
Power - groen
Fiber - uit
Speed - uit
WAN - groen
Daarnaast heb ik een vergelijkbare router als de Zyxel T50 die weer via UTP kabel op de WAN aansluiting zit, waarbij het Internet lampje rood is.
@alfredschreuder
Ah, je hebt een nieuwe mediaconverter die T-Mobile nu ook levert bij glasvezel installaties, volgens mij is er geen glasvezel signaal.
Hey @alfredschreuder, er is nog geen nieuwe update hierover!
Is dit mogelijk of eventueel snel op locatie te checken?
Je adres is opgeleverd en de patch is geplaatst. Ik kan verder niet checken of de kabel licht geeft, dit kan alleen de monteur.
@Tommie Ik zou wel graag zien dat ze een ongelimiteerde mobiele bundel beschikbaar stellen zolang dit probleem niet afgehandeld is. Kan jij daar wat in betekenen of moet ik daarvoor de klantenservice bellen?
Inmiddels meerdere malen contact gehad met T-Mobile en KPN Netwerk, de een zegt dat er een taak ligt bij de ander en vice versa. Reggefiber zou hebben gekeken en er de verbinding zou er moeten zijn, deze komt echter niet binnen. Dus word er weer een nieuw ticket aangemaakt, ditmaal met storing.
Ik vind dat het werk slecht gedaan word, als er een ticket binnenkomt, hier kort naar gekeken word, een deel van de verbinding werkt, dus markeren we het als werkend zonder dit te checken bij klant of waar dan ook. Nu kan ik weer opnieuw wachten totdat het volgende ticket in behandeling word genomen. Wat een matige service!
@Tommie Mijn glasvezel aansluitpunt ziet er trouwens nog zo uit:
Hier zit nog een groen vinkje sticker op en daarvanuit gaat een gebundelde kabel naar de NT. Klopt dit of zou deze door de monteur afgewerkt moeten worden en vervangen door een ander kastje? In mijn vorige huis had ik namelijk een groter kastje met lampjes.
Als ik zo een beetje door de ervaringen heen lees met de afhandeling van storingen kan dit voor mij nog wel even duren. Overstappen is waarschijnlijk nog de snelste oplossing.
En ik krijg zelfs geen mogelijkheid aangeboden voor een tijdelijke oplossing. Ik heb zelf een abonnement bij KPN via werkgever en vrouw bij BEN, dus hierin zal ook wel niks mogelijk zijn.
Hey @alfredschreuder, ik heb je meteen een vouchercode toegestuurd via een privébericht. Dit kan met een Ben abonnement. Ik heb ook een kijkje genomen naar het ticket, KPNNetwerkNL is nu goed aangestuurd. Dit is bij het aanmaken van het eerste ticket niet goed gegaan. Excuses hiervoor. Onze verwerkingstijden zijn standaard zeven dagen. Het aansluitpunt is goed! Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ik hoop dat KPNNetwerkNL di zo snel mogelijk geregeld heeft.
Hey @alfredschreuder, ik heb je meteen een vouchercode toegestuurd via een privébericht. Dit kan met een Ben️ abonnement. Ik heb ook een kijkje genomen naar het ticket, KPNNetwerkNL is nu goed aangestuurd. Dit is bij het aanmaken van het eerste ticket niet goed gegaan. Excuses hiervoor. Onze verwerkingstijden zijn standaard zeven dagen. Het aansluitpunt is goed! Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ik hoop dat KPNNetwerkNL di zo snel mogelijk geregeld heeft.
Hey @Tommie,
Bedankt voor de voucher, hoe werkt dat op een Ben abo? Kreeg een bevestiging sms, maar de eigen databundel gaat wel op.
Is er daarnaast nog een update vanuit KPN? Niks gehoord ondanks dat er een storingsmelding zou moeten zijn gemaakt!?
Hi @alfredschreuder, ik heb je voor de zekerheid nog een code toegestuurd. Als je een bevestiging hebt gehad zou dit gewoon moeten werken. Er is nog geen nieuwe update hierover. Ik houd het ticket voor je in de gaten!
Is er al een update betreft werkzaamheden KPN?
Hoe weten jullie zeker of de patch in de centrale juist is gedaan door de monteur? Aangezien hij ook aangaf dit voor de eerste keer te doen en hier 1,5 uur over deed.
Ook lees ik dat dit geactiveerd kan worden zonder monteurafspraak!? Er zou een storingsmelding gemaakt zijn bij KPN, maar dit word behoorlijk traag naar gehandeld.
Ook blijf ik maar horen dat er contact met mij opgenomen word door KPN, maar dit ook nog niet een keer gebeurd.
En er zou ergens een monteur naar gekeken hebben, en een afmelding hebben gedaan als werkend zonder enig contact bij ons of het werkt.
Ik blijf het in totaal een vreemde en vooral trage gang van zaken, waarbij je van kastje naar muur word gestuurd.
@Tommie@Waqqas@Jason@Cal Kunnen jullie hier nog iets aan doen, mocht je een klant willen behouden? Hieronder contact via Chat omdat mijn verbinding met Klantenservice via telefoon continue beeindigd word:
Selena (3/7/2023, 10:10:30 AM): Hallo, ik ben Selena. Wat kan ik voor je doen vandaag? Ik (3/7/2023, 10:10:44 AM): Hallo, ik wil graag de status weten van mijn storing ticket Selena (3/7/2023, 10:11:48 AM): Goedemorgen Alfred! Ik help je graag verder :) Ik pak je gegevens erbij, klopt het adres dat je hebt ingevuld: **********? Ik (3/7/2023, 10:11:54 AM): klopt Selena (3/7/2023, 10:12:04 AM): Zou ik ter verificatie je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer mogen alsjeblieft? Ik (3/7/2023, 10:12:13 AM): ************ Selena (3/7/2023, 10:12:55 AM): Helemaal goed dankjewel! Heb je een momentje voor me alsjeblieft? Dan ga ik het voor je na. Ik (3/7/2023, 10:13:00 AM): Prima Selena (3/7/2023, 10:16:48 AM): Bedankt voor het wachten! Ik zie dat KPN zonder aankondiging is langs geweest op 03-03-23. Hier hebben zij je niet aan kunnen treffen dus zal er contact opgenomen moeten worden met jou voor het maken van een afspraak. Ik (3/7/2023, 10:17:38 AM): Ok, en hoe snel word die afspraak gemaakt? Ik (3/7/2023, 10:18:02 AM): En waarom komen ze onaangekondigd? Ik was die dag gewoon thuis, dus vind het niet aannemelijk. Dan is er niet eens aangebeld Selena (3/7/2023, 10:19:08 AM): Oh jeetje dat is niet de bedoeling. Ik zie dat zij in de notitie naar ons hebben aangegeven dat ze een kaartje in de brievenbus hebben gedaan zodat je zelf een afspraak kan maken. Dit is dus ook niet gebeurd? Ik (3/7/2023, 10:19:17 AM): Nee Selena (3/7/2023, 10:21:06 AM): Ik ga hier een notitie voor aanmaken in de open taak zodat je word gecontacteerd. Ik durf niet met zekerheid te zeggen wat er precies mis gaat bij KPN. Mijn excuses hiervoor. Zij hadden jou op z'n minst moeten informeren. Ik (3/7/2023, 10:21:56 AM): Hie snel mag ik hierin contact verwachten, aangezien er meerdere keren is gezegd dat er contact opgenomen zal worden en dit tot nu toe nog geen enkele keer is gedaan? Ik (3/7/2023, 10:22:28 AM): En nu 2 keer een monteur onaangekondigd iets heeft gedaan en 2 keer niks met mij is gecommuniceerd of correct is afgehandeld Selena (3/7/2023, 10:23:49 AM): Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik zet een notitie op de taak van de Back Office zij krijgen hier dan een melding van en meestal duurt de feedback dan iets korter dan de standaard verwerkingstijd van 3-5 werkdagen. Dan is het vooralsnog afhankelijk van KPN hoe lang het duurt alvorens zij dit oppakken. Dit moet binnen maximaal 5 werkdagen na melden in behandeling zijn genomen. Ik (3/7/2023, 10:24:30 AM): Ik word hier een beetje moe van, ik moet weer 5 dagen wachten terwijl als er correct en klantvriendelijk gehandeld word dit allang opgelost had kunnen worden. Selena (3/7/2023, 10:25:31 AM): Dat snap ik heel goed het is alles behalve fijn om zonder diensten te zitten en niet te weten wanneer exact het opgelost gaat worden. Ik had het graag voor je versneld of een passendere oplossing geboden alleen kan ik helaas niet om de procedure heen. Selena (3/7/2023, 10:25:47 AM): dat het alles behalve** Ik (3/7/2023, 10:27:12 AM): Levert KPN bewust slecht werk zodat jullie klanten verliezen? Ik (3/7/2023, 10:27:25 AM): want ik sta op het punt om mijn contract op te zeggen, ben hier echt klaar mee Selena (3/7/2023, 10:28:19 AM): Nee absoluut niet alleen hebben wij geen toestemming om iets in het netwerkdomein van KPN te doen. Selena (3/7/2023, 10:28:44 AM): Heb je al een Unlimited Vouchercode aangeboden gekregen zodat je een hotspot kunt aanmaken? (hiervoor heb je een simkaart van ons, Tele2 of Ben nodig). Ik (3/7/2023, 10:30:32 AM): ja Selena (3/7/2023, 10:31:47 AM): Heb je hier iets aan ter overbrugging? Ik (3/7/2023, 10:33:32 AM): Iets wel, maar ik wil gewoon het abonnement wat ik heb aangevraagd. Ik vraag even na in de wijk of iemand anders dat kaartje in de bus heeft gehad, zo niet, dan ga ik mijn abonnement beindigen Ik (3/7/2023, 10:34:59 AM): En als er geen aanmerkingen zouden zijn op hoe dit afgehandeld word, zou ik loyaal zijn. Maar ik vind dit proces echt te gek voor woorden. Dit ligt niet aan jou persoonlijk uiteraard. Selena (3/7/2023, 10:36:30 AM): Dat snap ik. Ik hoop dat wij vanuit T-Mobile met een passende oplossing gaan komen maar als jij wenst op te zeggen is dat niets meer dan begrijpelijk. Kan ik je voor nu misschien nog met iets anders helpen of was dit het voor nu? Ik (3/7/2023, 10:36:50 AM): Dit was het voor nu.
Update: blijkbaar is er een verkeerd nummer doorgegeven aan de aannemer, en staat mijn oude mobiele nummer nog in het T-Mobile systeem.
Hi @alfredschreuder, heb je het telefoonnummer kunnen aanpassen en is het al gelukt om de afspraak te maken?
Hi @alfredschreuder, heb je het telefoonnummer kunnen aanpassen en is het al gelukt om de afspraak te maken?
Mijn telefoonnummer was al aangepast in mijn account, nu als het goed is ook bekend bij de aannemer. Het is nog niet gelukt om een afspraak te maken omdat ik nog niet gebeld ben helaas. De persoon gaf aan dat mijn belverzoek als 2de in de lijst stond, vanmorgen rond 11 uur. Dus ik verwacht vanmiddag nog een telefoontje.
@alfredschreuder bedankt voor je snelle reactie! Zou je mij hievan op de hoogte willen houden?
@alfredschreuder bedankt voor je snelle reactie! Zou je mij hievan op de hoogte willen houden?
Zeker, tot nu toe nog niet gebeld!
Hi @alfredschreuder, ik wacht vandaag nog af. Als er nog geen afspraak is gemaakt dan ga ik er persoonlijk achtertaan!
Hi @alfredschreuder, ik wacht vandaag nog af. Als er nog geen afspraak is gemaakt dan ga ik er persoonlijk achtertaan!
Tot nu toe nog niet gebeld!
Hi @alfredschreuder, bedankt voor de update! Ik heb gelijk aan de bel getrokken bij onze Back Office en een extra notitie hiervan gemaakt. Hopelijk slaat dit aan en wordt je zo snel mogelijk gebeld.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.