Skip to main content

Goedenavond, gisteren en vandaag zijn er tegenover ons mensen met een glasvezel hestje aan in de grond bezig geweest. Sinds vanmiddag hebben wij geen internet meer, ook niet na opnieuw opstarten van de huawei of de zyxel t-56. De LOS knippert rood op de huawei, de twee buitenste zijn groen. 

graag hulp

Hoi @joostbruijsten, ik heb het meteen doorgezet naar onze technische afdeling. Er wordt vervolgens zo snel mogelijk contact met je opgenomen per e-mail. 

Om je uit de brand te helpen, kun je gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. Dit is mogelijk als je een Odido/Ben simkaart hebt. Natuurlijk heb je niet alleen internet op je mobiele telefoon nodig. Geen nood! Stel je telefoon in als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Op onze website kun je de stappen vinden om jouw telefoon als hotspot in te stellen: https://www.odido.nl/toestelhulp.

Laat je me weten of je een van deze simkaarten hebt? Dan stuur ik meteen een vouchercode op voor onbeperkt internet! Groetjes, Ishana

Bedankt! Ik heb geen simkaart van odido of ben helaas. Ik begrijp dat er wel een vergoeding tegenover deze downtime staat?

Hoi @joostbruijsten, zeker! We kunnen achteraf kijken naar een compensatie voor je, dan weten we hoe lang het heeft geduurd. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Goedenmorgen, vanochtend is Guidion langsgeweest. Hij constateerde dat er binnen geen probleem was, maar met de kabels buiten. Dat was al de gedachte aangezien er mensen buiten in de grond bezig zijn geweest (zie openingspost). Hoe snel kan dit opgelost worden? Ik zit alweer 4 dagen zonder internet en tv..

@joostbruijsten Ik ben gelijk voor je gaan kijken of er al een update is, maar ik kan dit nog niet inzien. 

Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat de monteur is langs geweest en we nu weten waar het probleem ligt. De netwerkbeheerder gaat nu samen met onze technische dienst kijken hoe dit kan worden opgelost. Op dit moment durf ik niet precies te zeggen hoelang dit duurt. 

Hoe het ook zij, wil ik niet dat je deze tijd zonder internet zit. Wellicht val ik in de herhaling, maar maak je al gebruik van een Unlimited vouchercode? Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, kan ik deze gelijk naar je toesturen. Je kunt hiermee een hotspot maken en deze verbinden aan je andere apparaten. Op die manier ben je toch online! 

Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? 

Goedendag,

Momenteel zit ik te wachten op iemand die om 09u zou komen, om de kabels buiten te fixen. Telefonisch heb ik maar 1 nummer en ze nemen niet op.

Kunnen jullie ze svp direct bellen?

Groet,

Joost

Hey @joostbruijsten, zijn ze al langs geweest of nog niet? 

Nee, zeker niet. Inmiddels klantenservice Odido gesproken, en ook Volker Wessels Telekom. De enige wenselijke oplossing die ik graag zou willen is dat er een monteur komt, om 8u 's-ochtends, zodat ik niet een halve vrije dag op hoef te nemen. Dat heb ik nu voor niets gedaan en ben ik absoluut niet blij mee.

Hoi @joostbruijsten, ik wil dit graag terugkoppelen! Heeft VWT in de tussentijd contact met je opgenomen? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

Nou, ze belden gisteren en ze zouden vandaag om 12uur komen. Je raadt het al, we hebben niemand gezien..

Hoi @joostbruijsten, mijn oprechte excuses hiervoor. Ik ga het direct intern terugkoppelen! Zodra ik meer informatie heb, zul je het van ons horen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je een mooie zondag! Groetjes, Ishana

Er kwam iemand om 15.10 aan de deur uiteindelijk, maar helaas is het nog steeds niet opgelost. 
bovendien ben ik nu al twee keer drie uur thuis gebleven, voor niks. Terwijl we beide keren een duidelijk tijdstip hadden afgesproken. 

Hey @joostbruijsten, ik zie zelf geen terugkoppeling in het systeem staan. Is Volkers Wessels Telecom langs geweest om de wijkcentrale te controleren?

Gaat lekker zeg. Ik heb ze wel in een kast buiten bezig gezien, maar geen idee of dat de wijkcentrale is…

Dag 10 zonder internet en tv van Odido..

@joostbruijsten Dank je wel voor je terugkoppeling. Mijn oprechte excuses dat de verbinding nog niet is hersteld. 

Ik ben direct opnieuw gaan kijken, maar kan nog geen update inzien. Ik heb daarom direct mijn collega’s van de technische dienst gevraagd om navraag te doen bij de netwerkbeheerder. Ze gaan er achteraan! 

Beste Teresa,

Bedankt voor je bericht. Dit wordt een beetje een kastje naar de muur verhaal zo. Inmiddels verwacht ik dat er iemand van Odido en de netwerkbeheerder komt, die niet meer weggaan voordat het opgelost wordt. Maar ja, zo zal het wel niet werken bij Odido. Ik laat me echter graag verrassen.

Zojuist weer 30 minuten verspild, Odido verbond me door met Open Dutch Fiber en die gaven aan dat zij NIET het netwerk beheren bij ons.

Hoe nu verder?

Hoi @joostbruijsten, ik heb het direct nagekeken! Als ik het op een of andere manier meteen had kunnen oplossen, had ik dit zeker gedaan. Ik vertel natuurlijk graag alleen goed nieuws aan je, maar dit is niet altijd mogelijk. De technische dienst en netwerkbeheerder zullen het echt zo snel mogelijk oplossen!

Ik wil wel benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp. Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. We zullen achteraf zeker kijken naar een compensatie voor je, dan weten we hoe lang het heeft geduurd. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooie dag! Groetjes, Ishana

Goedendag,

sinds 16u vanmiddag hebben wij eindelijk weer internet. Het bleek een kabelbreuk buiten te zijn. Gezien mijn eerste post was dit makkelijk te besluiten geweest. 

graag ontvang ik een voorstel tot compensatie, inclusief de wachttijd van 7uur waar er mensen niet zijn op komen dag. Ik dacht aan 12 maanden 50% korting op mijn abbonnement. 

groet en een goed weekend

Hoi @joostbruijsten, fijn dat je internet het weer doet! 😊 Wij vergoeden in dit geval de kosten voor de periode dat je geen internet gehad hebt. Ik heb dan ook meteen een vergoeding voor je in het systeem gezet. Dit wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reageer