Ik merk dat bepaalde games met maar 2MB/s downloaden en die bandbreedte zelfs moeten delen met elkaar. Want als de ene update en de andere ook zie ik dat in de snelheden. Ik heb een 100mbit/s FTH abbo.
Goedemorgen
Heb je jouw laptop of PC bekabeld aangesloten of op de wifi? Zou je eens een speedtest willen uitvoeren en dan de resultaten in dit topic plaatsen middels een afbeelding, alsjeblieft? Dan kan ik checken hoe het ervoor staat en kunnen we pogingen doen om het te herstellen richting de gewenste snelheid.Â
Je kunt hiervoor het onderstaande format gebruiken:
 Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.
- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
Wil je mij de screenshots in één keer toesturen in dit topic en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel voor je genomen moeite!
Alles bekabeld met 1gigabit cat6.
Probleem is dit:
Speedtests geven een totaal vertekend beeld omdat deze enkel http gebruiken, ook bij de upload.
Dit is het beeld:
Steam download = 10 MB/s, dus prima tov de 100mb/s fth.
Uplay download = 2 MB/s, dat is 5x trager en Uplay is niet gecapped want mijn buurman haalt met gemak 25 MB/s met Uplay via KPN en een 200mb/s fth.
Â
Beste
Omdat je bij Steam wel op 10 MB/s zit, kan ik nog geen conclusies trekken of uitsluitsel geven, maar wat ik wel alvast kan meegeven aan je is dat Uplay erom bekend staat vaak een lage downloadsnelheid te hebben. De default speed ligt meestal tussen de 1,5 en 5 MB per seconde. Je kunt dit vaak zelf aanpassen in je configuratie instellingen: Uplay slow download.
Succes met de tips, ik hoop dat het werkt! Mocht het niet lukken, laat dan weer een reactie achter, dan pakken we het samen verder op.
Hier een trace route naar de netwerk provider van Ubisoft, i3d.net (is een ubisoft bedrijf).
tracert 213.163.76.133
Tracing route to ns1.i3d.nl [213.163.76.133]
over a maximum of 30 hops:
 1   <1 ms   <1 ms   <1 ms xxx.xxx.xxx.xxx
 2   <1 ms   <1 ms   <1 ms xxx.xxx.xxx.xxx
 3    5 ms    4 ms    4 ms 1-108-174-82.ftth.glasoperator.nl 82.174.108.1]
 4    7 ms    6 ms    7 ms 10.10.12.37
 5    6 ms   17 ms    6 ms 10.10.80.118
 6    6 ms    6 ms    7 ms 10.10.80.145
 7    6 ms    6 ms    6 ms 80.249.208.162
 8    8 ms   13 ms    9 ms nlrtm1-rt002i.i3d.net s109.200.218.84]
 9   14 ms    7 ms   16 ms nlrtm1-rt003i.i3d.net 109.200.218.245]
 10    8 ms    7 ms    7 ms ns1.i3d.nl Â213.163.76.133]
Trace complete.
De interne ip's zijn vervangen door xxx.xxx.xxx.xxx om privacy redenen.
BesteÂ
Als je je afvraagt waarom je probleem niet in behandeling genomen kan worden komt dat omdat de procedures niet gevolgd worden. Kan
Hi
Thanks al voor de vele gegevens die je hebt kunnen aandragen. Ik wil dit graag aandragen bij onze netwerk specialisten. Om dit te kunnen doen, wil ik graag wel nog enkele zaken specificeren om het probleem zo goed mogelijk in kaart te brengen:Â
- Je geeft aan dat de resultaten bekabeld zijn afgenomen; via welke LAN poort is de apparatuur gekoppeld?Â
- Ik zie dat je gebruik maakt van een externe router. Ben je in de mogelijkheid deze af te koppelen en opnieuw te testen?
- Ook zie ik dat er al een redelijke tijd geen reset of fabrieksreset is gedaan op het modem. Voordat we de specialisten aan het werk kunnen zetten, is het zeker nodig om deze alsnog uit te voeren. Hoe je dit doet vind je terug in onderstaande topics:Â
Ik hoor graag van je!Â
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.