Skip to main content
Beantwoord

Gebruik van eigen SFP-module met Odido Zakelijk Glasvezel


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo Odido Community,

Ik heb een glasvezelaansluiting (zakelijk internet) en maak gebruik van mijn eigen router, een Banana Pi BPI-R4. Momenteel is deze direct aangesloten via de Huawei OptiXstar HN8010Ts-20 en functioneert op basis van de informatie die ik van een Odido-medewerker heb ontvangen. De Zyxel router is er dus al tussenuit.

In het kader van bewust hardwaregebruik en beter kabelmanagement wil ik de WAN SFP-slot van mijn router direct gebruiken, zonder de tussenkomst van de Huawei ONT. De klantenservice van Odido heeft mij hiervoor naar deze community verwezen.

Daarom heb ik de volgende vragen:

  1. Welke SFP-module heb ik nodig om direct verbinding te maken met het Odido-netwerk?
  2. Waar kan ik een handleiding of documentatie vinden over hoe ik de module correct instel voor gebruik met Odido Zakelijk Glasvezel?

Ik hoop dat iemand ervaring heeft met een vergelijkbare setup en mij verder kan helpen!

Alvast bedankt. 

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@waycube 

Deze zou moeten werken:

https://schenkict.nl/en/products/zaram-xgs-pon-onu-sfp-1

Voor verdere instructies neem contact op met de zakelijke klantenservice op telefoonnummer 0800 7112.

Bekijk origineel

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20596 reacties
  • Antwoord
  • 13 maart 2025

Hallo ​@waycube 

Deze zou moeten werken:

https://schenkict.nl/en/products/zaram-xgs-pon-onu-sfp-1

Voor verdere instructies neem contact op met de zakelijke klantenservice op telefoonnummer 0800 7112.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 13 maart 2025

Dank voor de tip,

Ik heb m direct besteld: https://www.routershop.nl/p/zaram-xgs-pon-onu-sfp-module-84384


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 25 maart 2025

Ik ben benieuwd of het goed werkt. Mijn router is ook Banana bpi-r4 en hoop dat het goed werkt want ik heb Zaram vandaag besteld.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 26 maart 2025

Ik heb de Zaram module binnen en krijg er niet direct connectie mee.

Ik vermoed dat de module moet worden geregistreerd door Odido of dat configuratie in de module aangepast moet worden.

Ik heb gebeld met de klantenservice Odido zakelijk, maar zij snapten mijn verzoek niet en konden mij niet verder helpen.

Graag ontvang ik vanuit Odido wat de voorwaarden en configuratie zijn voor de module om succesvol connectie te maken.

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20596 reacties
  • 26 maart 2025

@waycube 

De zakelijke klantenservice moet het PON ID registreren.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 26 maart 2025

Hier op het forum hebben moderators alleen toegang tot de CRM systemen van particulier.  Daarom behandelen we hier alleen consumentenlijnen vragen.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen