Hallo, ik wil binnenkort overstappen van Ziggo naar glasvezel van Odido (tv + internet).
Graag wil advies over de installatie (ik ben een leek op dit gebied)
Ik heb nu met Ziggo een tp-link AC3150 Wireless MU-MIMO Gigabit Router die is aangesloten op mijn modem van Ziggo. Op de router zijn drie powerline adapters met wifi versterker aangesloten (tp-link TL-WPA8631P AV1300 Gigabit Passthrough Powerline AC Wifi). Ik heb via de powerline adapters een goede vaste (bekabelde) internetverbinding. De wifi is ook goed. Mij ziggo box is nog aangesloten op een coax kabel. De box is ook aangesloten op een powerline, net als mijn smart tv.
Wat zijn de opties bij aansluiting op Odido glasvezel en welke geeft het beste resultaat?
- Kan ik, zoals nu, mijn router op de modem van Odido (Zyxel T-56 modem) aansluiten en de powerline adapters op de router? Moet ik daarvoor nog instellingen veranderen?
- Of moet ik de router er tussen uithalen en de powerline adapters direct op de modem van Odido aansluiten?
- Of kan ik mijn router gebruiken in plaats van de modem van Odido?
- Heeft het nog zin om de coax kabel te vervangen door een Eternetkabel? Kunnen de monteurs van Odido dat doen en weet iemand hoeveel dat kost?