Skip to main content

Beste Odido, ik ben een gamer + streamer en ben al een jaar bezig met het internet van jullie. M’n download snelheid is 420 mbps download en upload is tussen de 320 en 420 (varieert). Wanneer ik films kijk of iets download, heb ik geen enkele problemen ervaren (gelukkig) maar wanneer ik Live wil streamen en gamen gaat het mis. Het online gamen gaat stabiel, alleen het streamen is super slecht. Mijn BitRates varieren te veel en springen omhoog en omlaag terwijl ik een contstante bitrate heb ingesteld (cbr voor streamen) waardoor mijn live stream af en toe hapert. M’n kijkers vinden het storend en ik nog meer. Wat is de oorzaak? Hoe kan ik dit voorkomen? Voor zover ik weet heb ik alle opties en mogelijkheden al gehad. Modem resetten, bellen naar odido, niks werkt. Wanneer odido mn interner test dan is het “goed”. Het probleem ontstaat dus alleen bij het live streamen. Zelf gebruik ik een bekabelde verbinding dus dan zouder er eigenlijk geen problemen moeten ontstaan. Heb zelf ook geen “package-loss” na het testen is het 0% wat gelijk is aan een “perfecte” verbinding. Hoe kan het dat mijn verbinding niet contstant is? 

Beste Odido, ik ben een gamer + streamer en ben al een jaar bezig met het internet van jullie. M’n download snelheid is 420 mbps download en upload is tussen de 320 en 420 (varieert). Wanneer ik films kijk of iets download, heb ik geen enkele problemen ervaren (gelukkig) maar wanneer ik Live wil streamen en gamen gaat het mis. Het online gamen gaat stabiel, alleen het streamen is super slecht. Mijn BitRates varieren te veel en springen omhoog en omlaag terwijl ik een contstante bitrate heb ingesteld (cbr voor streamen) waardoor mijn live stream af en toe hapert. M’n kijkers vinden het storend en ik nog meer. Wat is de oorzaak? Hoe kan ik dit voorkomen? Voor zover ik weet heb ik alle opties en mogelijkheden al gehad. Modem resetten, bellen naar odido, niks werkt. Wanneer odido mn interner test dan is het “goed”. Het probleem ontstaat dus alleen bij het live streamen. Zelf gebruik ik een bekabelde verbinding dus dan zouder er eigenlijk geen problemen moeten ontstaan. Heb zelf ook geen “package-loss” na het testen is het 0% wat gelijk is aan een “perfecte” verbinding. Hoe kan het dat mijn verbinding niet contstant is? 

Mogelijk dat je problemen onder dit topic vallen,

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921


Beste Odido, ik ben een gamer + streamer en ben al een jaar bezig met het internet van jullie. M’n download snelheid is 420 mbps download en upload is tussen de 320 en 420 (varieert). Wanneer ik films kijk of iets download, heb ik geen enkele problemen ervaren (gelukkig) maar wanneer ik Live wil streamen en gamen gaat het mis. Het online gamen gaat stabiel, alleen het streamen is super slecht. Mijn BitRates varieren te veel en springen omhoog en omlaag terwijl ik een contstante bitrate heb ingesteld (cbr voor streamen) waardoor mijn live stream af en toe hapert. M’n kijkers vinden het storend en ik nog meer. Wat is de oorzaak? Hoe kan ik dit voorkomen? Voor zover ik weet heb ik alle opties en mogelijkheden al gehad. Modem resetten, bellen naar odido, niks werkt. Wanneer odido mn interner test dan is het “goed”. Het probleem ontstaat dus alleen bij het live streamen. Zelf gebruik ik een bekabelde verbinding dus dan zouder er eigenlijk geen problemen moeten ontstaan. Heb zelf ook geen “package-loss” na het testen is het 0% wat gelijk is aan een “perfecte” verbinding. Hoe kan het dat mijn verbinding niet contstant is? 

Mogelijk dat je problemen onder dit topic vallen,

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921

Helaas heb ik hier geen antwoorden kunnen vinden.. ik heb mijn live streams nogmaals getest en het is toch echt de verbinding die af en toe daalt en piekt. Snap niet waarom odido geen contstante verbinding biedt terwijl ze dat wel beloven


Welkom op onze community! @Addds 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je uiteraard verder, zodat je weer zonder problemen kunt gamen en streamen!

Ik ben meteen het systeem ingedoken om jouw verbinding te meten. Echter krijg ik geen verbinding. Wil je eens nagaan of alles goed staat aangesloten? Ik zou je ook willen vragen om eventuele randapparatuur los te koppelen. 

Daarnaast ben ik benieuwd de snelheid bekabeld of draadloos hebt gemeten. Graag doe ik samen met jou nog een speedtest. Ik wil je het volgende vragen:

  • Wil je een bekabelde speedtest uitvoeren op een computer/laptop? Een speedtest van de TV of spelcomputer kunnen wij niet beoordelen, omdat deze meetgegevens afwijken.
  • Wil je hiervoor alleen je Odido apparatuur aansluiten. Dit geldt voor het modem en/of de mediaconverter (ONT). Daarnaast graag alle andere randapparatuur zoals bijvoorbeeld een netwerkswitch loskoppelen.
  • Alle andere programma’s op de computer sluiten, behalve de browser waar in je de speedtest doet.
  • Eventuele VPN of firewalls uitzetten.

Vervolgens wil ik je vragen om de volgende stappen te doorlopen:

  1. Ga naar www.speedtest.net
  2. Selecteer bij het icoontje van de wereldbol de Odido server in Amsterdam
  3. Klik op GO
  4. Wil je de downloadsnelheid, uploadsnelheid en ping aan mij doorgeven?

Alvast super bedankt voor de genomen moeite!

Geef je mij een seintje als je zover bent? Ik sta klaar om meteen verder te helpen! 


Welkom op onze community! @Addds 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je uiteraard verder, zodat je weer zonder problemen kunt gamen en streamen!

Ik ben meteen het systeem ingedoken om jouw verbinding te meten. Echter krijg ik geen verbinding. Wil je eens nagaan of alles goed staat aangesloten? Ik zou je ook willen vragen om eventuele randapparatuur los te koppelen. 

Daarnaast ben ik benieuwd de snelheid bekabeld of draadloos hebt gemeten. Graag doe ik samen met jou nog een speedtest. Ik wil je het volgende vragen:

  • Wil je een bekabelde speedtest uitvoeren op een computer/laptop? Een speedtest van de TV of spelcomputer kunnen wij niet beoordelen, omdat deze meetgegevens afwijken.
  • Wil je hiervoor alleen je Odido apparatuur aansluiten. Dit geldt voor het modem en/of de mediaconverter (ONT). Daarnaast graag alle andere randapparatuur zoals bijvoorbeeld een netwerkswitch loskoppelen.
  • Alle andere programma’s op de computer sluiten, behalve de browser waar in je de speedtest doet.
  • Eventuele VPN of firewalls uitzetten.

Vervolgens wil ik je vragen om de volgende stappen te doorlopen:

  1. Ga naar www.speedtest.net
  2. Selecteer bij het icoontje van de wereldbol de Odido server in Amsterdam
  3. Klik op GO
  4. Wil je de downloadsnelheid, uploadsnelheid en ping aan mij doorgeven?

Alvast super bedankt voor de genomen moeite!

Geef je mij een seintje als je zover bent? Ik sta klaar om meteen verder te helpen! 

bedankt voor je reactie. Het e-mail adres van dit account is niet verbonden met mijn thuis internet. Ik weet niet hoe ik het adres aan je moet vertellen maar dat gaat moeilijk zo openbaar. Wel heb ik even de tests gedaan mijn download snelheid is 421.44 mbps, upload is 420.52 en ping is 6ms. Ik stream en game altijd bekabeld. Verder heb ik ook de firewalls en andere applicaties uitgezet maar dat doe ik sowieso wanneer ik stream. Heb verder echt geen idee wat het kan zijn, aan mijn kant is alles oké het probleem ontstaat puur wanneer ik live ga, dan springen de BitRates omhoog en omlaag (geen contstante vaste verbinding) en dan hapert mijn livestream. Ook ontstaat het probleem nu wanneer ik een film of serie wil streamen in HD, hetzelfde verhaal. Varierende bitrates en geen vaste contstante verbinding


@Teresa van Odido ^^^^


Hi @Addds, kan je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in je profiel zetten? Dit is niet openbaar en alleen te zien voor de moderators. Dan kunnen we verder kijken!


Hi @Addds, kan je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in je profiel zetten? Dit is niet openbaar en alleen te zien voor de moderators. Dan kunnen we verder kijken!

@Tommie van Odido beste tommie! Volgens mij is het gelukt! Ik had m’n gegevens niet ingevuld inderdaad


Hey @Addds, dank voor het invullen.

Ik zie echter dat je een aanvraag hebt gedaan bij een andere provider en dat het contract wordt stopgezet op 08-11-2024, klopt dit?


Hey @Addds, dank voor het invullen.

Ik zie echter dat je een aanvraag hebt gedaan bij een andere provider en dat het contract wordt stopgezet op 08-11-2024, klopt dit?

@Tommie van Odido ja dat klopt! Het duurde me allemaal veelste lang en na wat onderzoek te hebben gedaan, zag ik dat heel veel mensen dezelfde probleem hebben en dat odido het niet- of sowieso niet tijdig, kan oplossen. Heb nog eens proberen te bellen maar de mensen die ik te spreken krijg die hebben blijkbaar geen verstand van (bitrates) en (cbr). Ik kamp hier nu al een jaar mee en heb besloten om verder te kijken


Ik begrijp je hoor @Addds, dit soort issues zijn nu eenmaal lastig op te sporen en het kost tijd om op te lossen. Ik wil je wel veel succes wensen bij je nieuwe provider! 


Reageer