Ik wil graag hulp in het oplossen van VPN problemen op het t-mobile vast netwerk.
Info:
- Ik gebruik NordVPN op mijn Windows 10 prive desktop computer
- Ik gebruik PulseSecure VPN software op mijn Windows 10 werk laptop om naar kantoor te VPN-en. Ik verbind met WIFI of via ethernet kabel (zelfde LAN netwerk als mijn home computer)
- Ik heb een 500+ Mbit internet verbinding via t-mobile thuis. Die heb ik 5 jaar; het was eerst van vodafone.
- Router: Draytek Vigor2132F. Ik heb alleen settings voor DHCP en port forwarding gewijzigd (email & http(s)). Built-in VPN staat uit. Tijdens testen zet ik de built-in firewall ook uit (DDoS protection etc).
- Ik gebruik beide VPN clients sinds 3-4 maanden; ze hebben altijd al onderstaande problemen gehad
Problemen:
1) Erg lage connection speed. Thuis, voor beide VPN clients, krijg ik 1-2 Mbit. Ik kan alleen PulseSecure (laptop) op andere public WIFI netwerken testen (bars, hotels) en dan krijg ik makkelijk een stabiele 10+ Mbit.
2) Socket connection errors. Dit frustreert het meest:
2a) Git: Op mijn werk laptop gebruik ik git om source code te downloaden van mijn bedrijf's git server naar mijn laptop (and vice versa). Dit gaat telkens fout met "connection reset" errors. Dan moet ik hetzelfde commando 10 keer of zo opnieuw draaien voordat het eindelijk lukt. De reden dat het meestal wel lukt is omdat ik maar een paar MBs download of upload. Wanneer ik dit doe via PulseSecure vanaf een public WIFI netwerk (bars, hotels) zijn er geen connection problemen en kan ik de volle WIFI snelheid gebruiken.
2b) Amazon cloud: OP mijn werk laptop gebruik ik Amazon Cloud command line tools om data files heen en weer te copieren. Zelfde probleem als git: "connection reset" errors. Met een 1-2 Mbit verbinding kan ik geen grote files downloaden maar zelfs voor 10 MB moet ik, net als bij git, hetzelfde command 10+ keer uitvoeren voordat de up/download eindelijk slaagt. Ik kan Amazon cloud ook thuis op mijn werk laptop gebruiken zonder VPN en dan werkt alles prima en kan ik met de volle 500+ Mbit snelheid werken.
2c) Speed tests. Met zowel NordVPN and PulseSecure krijg ik connection problems als ik web-based speed test tools draai: "A socket error occurred during the download test". Bijgevoegd plaatje is van speedtest.net met NordVPN. Andere websites geven soortgelijke meldingen.
Het bovenstaande lijkt duidelijk te wijzen naar of het Draytek modem of naar t-mobile's netwerk.
Help gevraagd
Wie kan helpen om dit probleem op te lossen? Zijn er diagnostiche tools die ik kan draaien? NordVPN heeft zo'n tool maar de die checkt alleen of er verbinding gemaakt kan worden (ping, traceroute etc) en dat zag er goed uit.
Is er een subtiele Draytek router setting die ik over het hoofd heb gezien? Knijpt t-mobile VPN verbindingen? Sta ik op een blacklist?
Elke suggestie is welkom!
Alvast bedankt, Peter van Sebille
Welkom op het community forum.
Met welke nordvpn server maak je verbinding ?
Zou je eens een trace kunnen plaatsen naar de nordvpn server zonder VPN ?
Hieronder info uit de NordVPN diagnostic logs
##################################################
Getting NordVpn installation information
NordVPN version: 6.12.11.0
##################################################
Getting cmd tools info
#########################
Checking if you have internet access by pinging 8.8.8.8
Pinging 8.8.8.8 with 32 bytes of data:
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=58
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=58
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=58
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=58
Ping statistics for 8.8.8.8:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 8ms, Maximum = 8ms, Average = 8ms
#########################
Checking if ping works with a specifick packet size to 8.8.8.8
Pinging 8.8.8.8 with 1472 bytes of data:
Reply from 8.8.8.8: bytes=1472 time=8ms TTL=58
Reply from 8.8.8.8: bytes=1472 time=8ms TTL=58
Reply from 8.8.8.8: bytes=1472 time=9ms TTL=58
Reply from 8.8.8.8: bytes=1472 time=8ms TTL=58
Ping statistics for 8.8.8.8:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 8ms, Maximum = 9ms, Average = 8ms
#########################
Checking if DNS resolution works correctly by pinging nordvpn.com
Pinging nordvpn.com [104.20.16.34] with 32 bytes of data:
Reply from 104.20.16.34: bytes=32 time=8ms TTL=59
Reply from 104.20.16.34: bytes=32 time=8ms TTL=59
Reply from 104.20.16.34: bytes=32 time=8ms TTL=59
Reply from 104.20.16.34: bytes=32 time=9ms TTL=59
Ping statistics for 104.20.16.34:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 8ms, Maximum = 9ms, Average = 8ms
#########################
Checking if your device can reach our main servers
Pinging api.nordvpn.com [104.20.16.34] with 32 bytes of data:
Reply from 104.20.16.34: bytes=32 time=8ms TTL=59
Ping statistics for 104.20.16.34:
Packets: Sent = 1, Received = 1, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 8ms, Maximum = 8ms, Average = 8ms
#########################
Pinging DNS root D server
Pinging 199.7.91.13 with 32 bytes of data:
Reply from 199.7.91.13: bytes=32 time=17ms TTL=57
Reply from 199.7.91.13: bytes=32 time=17ms TTL=57
Reply from 199.7.91.13: bytes=32 time=17ms TTL=57
Reply from 199.7.91.13: bytes=32 time=17ms TTL=57
Ping statistics for 199.7.91.13:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 17ms, Maximum = 17ms, Average = 17ms
#########################
Pinging NordVPN CyberSec
Pinging 103.86.99.99 with 32 bytes of data:
Reply from 103.86.99.99: bytes=32 time=189ms TTL=50
Reply from 103.86.99.99: bytes=32 time=189ms TTL=50
Reply from 103.86.99.99: bytes=32 time=189ms TTL=50
Reply from 103.86.99.99: bytes=32 time=189ms TTL=50
Ping statistics for 103.86.99.99:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 189ms, Maximum = 189ms, Average = 189ms
#########################
Pinging default gateway for UDP
Pinging 10.8.8.1 with 32 bytes of data:
Reply from 10.8.8.1: bytes=32 time=6ms TTL=64
Reply from 10.8.8.1: bytes=32 time=6ms TTL=64
Reply from 10.8.8.1: bytes=32 time=6ms TTL=64
Reply from 10.8.8.1: bytes=32 time=6ms TTL=64
Ping statistics for 10.8.8.1:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 6ms, Maximum = 6ms, Average = 6ms
#########################
Pinging default gateway for TCP
Pinging 10.7.7.1 with 32 bytes of data:
Reply from 10.7.7.1: bytes=32 time=6ms TTL=64
Reply from 10.7.7.1: bytes=32 time=6ms TTL=64
Reply from 10.7.7.1: bytes=32 time=6ms TTL=64
Reply from 10.7.7.1: bytes=32 time=6ms TTL=64
Ping statistics for 10.7.7.1:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 6ms, Maximum = 6ms, Average = 6ms
#########################
Checking if your traffic goes through the VPN tunnel (may take a minute, please wait)
Tracing route to nordvpn.com [104.20.16.34]
over a maximum of 30 hops:
1 6 ms 6 ms 6 ms 10.8.8.1
2 7 ms 7 ms 7 ms 89.238.177.249
3 8 ms 7 ms 7 ms 82.102.29.156
4 7 ms 7 ms 7 ms 193.27.65.46
5 8 ms 7 ms 8 ms 176.10.83.119
6 8 ms 8 ms 8 ms 80.249.211.140
7 8 ms 8 ms 8 ms 104.20.16.34
Trace complete.
Nu PulseSecure nog... 🙂
Mooi dat het via TCP wel betrouwbaar werkt.
Blijft eigenlijk nog wel de vraag waarom zoveel UDP IP paketten verloren gaan blijkbaar.
Ik neem aan dat je OpenVPN basis gebruikt voor Windows10+NordVPN?
Heb je ook TV van T-Mobile (is maar een wilde gok als mogelijke oorzaak)?
Heb nu ook het PulseSecure probleem opgelost. Er bleek nog een hele andere PulseSecure client te zijn die op een andere manier met mijn bedrijf's VPN Server verbindt. Die geeft nu ook geen problemen meer. De settings zijn server-side geconfigureerd dus kan niet zien wat er nu anders is. Enfin, beide VPN clients werken nu (na een paar uur pielen) eindelijk goed.:-)
Ik gebruik ook NORD VPN wanneer deze aan staat (VPN op Nederland) geen mogelijkheid om TV te kijken. Niet op mijn laptop en ook niet op mijn Android GSM.
Nergens. Kon eerst wel (lees enkele maanden geleden). Probleem zit niet in de modem/router.
Hi
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.