Skip to main content

Ik ben overgestapt van Tele 2 internet naar T-mobile thuis internet.

Ik heb met succes mijn Fritzbox 7490, die ik al 2 jaar heb, aangesloten op mijn T-mobile thuis internet.

Probleem is nu dat T-mobile het modem niet kan zien en niet kan checken dat ik ben aangesloten. Daarom krijg ik elke keer een email dat mijn overstap datum is verplaatst.

Dit terwijl ik al sinds 8 juli verbonden ben met T-mobile.

Nu heb ik net een chat gehad met T-mobile en daarin wordt geimpliceerd dat, omdat de nieuwe overstap datum vandaag (20 AUG) is, ik waarschijnlijk vanavond geen internet heb als ik niet hun modem gebruik.

Wie heeft hier ervaring mee?

Hallo @JEV 

Je hebt het T-Mobile modem wel liggen? Sluit hem even aan en laat hem even aangesloten zodat T-Mobile je modem kan uitlezen en daarna kan je de Fritzbox weer aansluiten.


Ok. Zal het proberen. Bedankt.


@JEV het aansluiten van het modem behoort tot het opleverproccess. je moet dus het t mobile modem aangesloten hebben voordat de oplevering is voltooit, doe je dit niet kan de lijn worden opgeheven en zit je een paar dagen zonder internet.


Ok t-mobile modem wordt niet herkent krijg geen internet. Mijn fritzbox heeft nog steeds internet. Heb deze weer aangesloten.

 


Het Zyxel modem heeft de gehele nacht aan de telefoonlijn gehangen maar het internet wordt niet opgezet.

En t-mobile klantenservice blijf zeggen dat het modem niet goed is aangesloten.

 


@JEV 

Geef hem eens een fabrieksreset door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld. 

Het is wel belangrijk om eerst de T-Mobile aangesloten te hebben.


Ok zal dat proberen. Probleem is dat ik nu in het buitenland zit (Al sinds de corona begonnen is) en ik dit allemaal aan mijn moeder van 75 moet uitleggen. :astonished:

 


@JEV 

Oke, gewoon even doorgeven het DSL kabeltje uit uit de Fritzbox en in de DSL poort van de T-Mobile modem en aansluiten op het stroom.

Met een paperclip of tandenstoker het ingezonken resetknopje achter de modem 10 seconden indrukken als het allemaal lukt.


Ok geprobeert. Modem reset. Alle lampjes gaan uit. Daarna herstart het modem. Maar er wordt geen verbinding gemaakt. :triumph::sob:

Doe ik de telefoonkabel in mijn Fritzbox 1 minuut later is er verbinding. :grinning:


Hmm. Beter even wachten op een moderator dan denk ik.


Dank je wel voor het mee denken.

 


Hey @JEV,

Interessant verhaal! Apart dat ons modem de verbinding niet oppakt en jouw modem wel. Weet je zeker dat je de DSL kabel in de grijze DSL poort op ons modem hebt gestopt? Het kan tot 5 minuten duren voordat ons modem volledig is verbonden met het internet. Blijven het tweede en het derde lampje op het modem uit / rood? 

Ik vind het geen enkel probleem om door te geven dat wij jouw verbinding ‘actief’ kunnen melden en dat je vervolgens zorgeloos gebruik kan maken van jouw FritzBox. Daarentegen zie ik wel dat een van mijn collega's al een installatiemonteur voor je heeft aangevraagd, wat op zich ook geen slecht idee is. Stel dat je bijvoorbeeld ooit problemen krijgt met de FritzBox, dan heb je in ieder geval ons Zyxel modem als back-up modem en wij kunnen je ook veel beter helpen bij storingen als je ons modem (tijdelijk) gebruikt. Laat gerust weten voor welk van de twee mogelijkheden jij kiest, de installatiemonteur is in ieder geval gratis. :wink:

Fijn weekend allemaal!


Ik kan je het IP adres geven dat hij gebruikt. 

De telefoonkabel wordt inderdaad in de grijze poort. gestopt.

Misschien kunnen jullie zien of het IP adres actief is en of het van t-mobile is.

De lampjes blijven uit.

 

Hier de gegevens zoals die in min Fritzbox staan:

Information on the Internet Connection

(As of 22 August 2020)

Type of connection: DSL
Provider: T-Mobile Thuis
Connection: Connected in the network "T-Mobile-Thuis-BV"
IPv4 address: 31.201.72.210

 


Ik zal een afspraak maken met de instalatie monteur. En kijken wat hij zegt.

Alleen al om er zeker van te zijn dat het modem niet kapot is.

 


Hoi @JEV, top dat je de info doorstuurt en dat je inmiddels een afspraak hebt gemaakt met de monteur voor installatie! 

Het IP-adres dat je doorgegeven hebt, kan ik in de lijnanalyse aflezen maar lijkt afkomstig van een andere bron. Omdat je jouw Fritzbox aangesloten hebt, kan ik de rest niet nalopen. Gelukkig komt Guidion langs om de installatie te voltooien. Mochten er issues zijn die hij niet kan verhelpen, dan wordt het door de techneuten en KPN verholpen. Bedankt voor je geduld en veel succes met de installatie op 1 september! 😁


Hoi @JEV, top dat je de info doorstuurt en dat je inmiddels een afspraak hebt gemaakt met de monteur voor installatie! 

Het IP-adres dat je doorgegeven hebt, kan ik in de lijnanalyse aflezen maar lijkt afkomstig van een andere bron. Omdat je jouw Fritzbox aangesloten hebt, kan ik de rest niet nalopen. Gelukkig komt Guidion langs om de installatie te voltooien. Mochten er issues zijn die hij niet kan verhelpen, dan wordt het door de techneuten en KPN verholpen. Bedankt voor je geduld en veel succes met de installatie op 1 september! 😁

Ok monteur is langs geweest. Vanaf dit moment zou het goed moeten zijn. Ik weet niet wat er fout was maar op dit moment werkt het met het t-mobile modem. Iedereen bedankt voor het meedenken.


Reageer