Skip to main content

Sinds 3 dagen is Odido leverancier van internet en tv. Bij Ziggo werkte de PS 4 en Fortnite prima en konden software updates worden uitgevoerd. Sinds de overstap naar Odido kan Fortnite de update niet meer uitvoeren. Iemand de oplossing? 

Hoi @Guidoroest, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer kan gamen en die win kan pakken in Fortnite. Ik denk dat dit gerelateerd is aan de bug in onze Firmware, zou jij je klantnummer willen toevoegen aan je profiel zodat ik je op de lijst kan zetten zodat de firmware update vanmiddag nog geupraded wordt? Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345. Alvast bedankt.


Goedemiddag Tommie,

 

dank voor je snelle reactie, ik heb het klantnummer aan mijn profiel toegevoegd, laat je weten wanneer de firmware van de modem up-to-date date is? 
 

Grt Guido


Hey @Guidoroest, ik zie dat je een T-75 hebt, hier is de firmware niet de boosdoener. Welke melding krijg je tijdens het updaten? Staat je PS4 niet gewoon vol? De PS4 beschikt niet over Wifi 6, zou je eens Wifi 6 willen uitschakelen op het modem? Wellicht komt het daardoor!


Hi, wij kunnen sinds 1,5 week ook geen Fortnite meer spelen. Dit is gekomen nadat we van KPN overgegaan zijn naar Odido. Zouden jullie eens kunnen kijken of jullie de firmware-update ook bij ons kunnen uitvoeren?

Het gaat om de PS5, genoeg ruimte, genoeg internet

Klantnummer is al gekoppeld aan mijn account.

 

Alvast bedankt!

 


Hi @stkknkjri, welkom op onze Community!

Alle modems zijn up to date en ook jouw modem heeft de laatste firmware. Welke melding krijg je te precies zien? 


Hi Tommie, 

 

Hij komt niet door naar de lobby, maar het is ons hele internet thuis, vooral 's avonds. Echt waardeloos. Ik zit net 1,5 week bij Odido en het werkt voor geen meter.

Telefonisch word ik ook niet geholpen, zeggen er niks aan te kunnen doen. Hopelijk kun jij mij wel verder helpen.

 

Alvast bedankt!


Zou je eens een pingtest willen uitvoeren in de avond wanneer je dit ervaart @stkknkjri?

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 IP-adres

 


Reageer