Skip to main content

Hallo,

sinds kort op Odido glasvezel met een EX5601-T1 modem.

Hierop zit een USB aansluiting waarop ik nu een SSD heb aangesloten. Als mediaserver is deze drive bereikbaar en kan ik films streamen die op deze drive zijn opgeslagen.

Alleen vanuit Windows 10 kan ik deze drive niet benaderen vanuit de verkenner.

heb geprobeerd te benaderen via //192.168.0.1/ maar krijg de melding dat er netwerkproblemen zijn.

Het zou toch mogelijk moeten zijn om deze drive via de windows verkenner te benaderen.

Graag wat hulp

Normaal is de router bereikbaar onder 192.168.1.1

Dit modem staat ingesteld op 192.168.0.1 dus zou ook daar bereikbaar moeten zijn.

Hallo @Ninabeertje 

Dan heb je waarschijnlijk een zakelijke abonnement? Voor vragen kun je dan contact opnemen met de zakelijke klantenservice op telefoonnummer 0800 7112.

Geen zakelijk abonnement maar modem zelf ingesteld op deze ip range die ik al jaren heb en anders teveel devices om om te zetten. Maar moet geen hout uitmaken welke ip range men kiest lijkt mij.

@Ninabeertje 

Ah okay, zakelijk is namelijk ook 192.168.0.1, ik heb weleens gelezen dat een andere ingestelde IP range problemen gaf bij portforwarding..

Aangezien alles voor het modem is, is portforwarding niet van toepassing. Het ip adres van je modem en dhcp server mag je zelf bepalen.

Hoe zset je het eigen IP-adres van je computer: vast of met DHCP.  Als het vast is: heb je de range van vaste IP-addressen uitgesloten onder netwerk instellingen → thuisnetwerken of vastgezet onder de tab statische DHCP?

Het lijkt dat je de delen naam voor de eerste share niet hebt gezet. Hoe probeer je te verbinden met de router? Gebruik  trouwens beter geen spaties in de te delen naam.

Eigen computer is via DHCP. De share word vast door het modem voorgesteld en kan daar niets in wijzigen. Als ik op windows probeer //192.168.0.1 of //mnt/usb1_sda1 maakt niets uit. wel is de drive als mediaserver bereikbaar vanuit mijn TV

Reageer