Vanavond een support case aan laten maken bij Odido, aangezien wij hier traag internet op de glasvezel ervaren. Het verbinding maken naar servers of websites duurt heel lang en dan ook niet werkbaar. Het lijkt te gaan om over capaciteit.
Gelukkig is mijn DSL nog actief en heb ik mijn oude modem bewaard. Ik heb gevraagd mijn DSL actief te houden totdat het glasvezel netwerk in Alkmaar is gefixed.
Helaas heb ik uit andere topics vernomen en op Tweakers dat Odido het probleem nog niet snel genoeg oppakt en dat de mensen die deze problemen hebben op het KPN netwerk, waarvan Odido een gedeelte huurt overstappen naar KPN.
Zolang mijn DSL actief blijft en ik dus goed internet kan gebruiken, sta ik open voor het testen van het glasvezel netwerk. Desnoods een node er achter te installeren zodat monteurs zelf kunnen ervaren/meten wat er speelt met de fiber verbinding.
Ik zie heel vaak het standaard riedeltje voorbij komen met doe een speedtest/pingtest, maar het netwerk is vanavond op mijn DSL nog steeds snel. Terwijl ik afgelopen 3 weken (sinds 1 maart) elke avond problemen heb ervaren op mijn glasvezel. Het probleem ligt in ieder geval niet intern.