Skip to main content

Vanavond een support case aan laten maken bij Odido, aangezien wij hier traag internet op de glasvezel ervaren. Het verbinding maken naar servers of websites duurt heel lang en dan ook niet werkbaar. Het lijkt te gaan om over capaciteit. 

Gelukkig is mijn DSL nog actief en heb ik mijn oude modem bewaard. Ik heb gevraagd mijn DSL actief te houden totdat het glasvezel netwerk in Alkmaar is gefixed. 

Helaas heb ik uit andere topics vernomen en op Tweakers dat Odido het probleem nog niet snel genoeg oppakt en dat de mensen die deze problemen hebben op het KPN netwerk, waarvan Odido een gedeelte huurt overstappen naar KPN.

Zolang mijn DSL actief blijft en ik dus goed internet kan gebruiken, sta ik open voor het testen van het glasvezel netwerk. Desnoods een node er achter te installeren zodat monteurs zelf kunnen ervaren/meten wat er speelt met de fiber verbinding.

Ik zie heel vaak het standaard riedeltje voorbij komen met doe een speedtest/pingtest, maar het netwerk is vanavond op mijn DSL nog steeds snel. Terwijl ik afgelopen 3 weken (sinds 1 maart) elke avond problemen heb ervaren op mijn glasvezel. Het probleem ligt in ieder geval niet intern.

Goedemorgen,

Zoals alle andere precies dezelfde problemen gehad. Nu overgestapt op KPN en alle problemen zijn magisch verdwenen, Zou het dan toch niet aan mijn apparaten hebben gelegen?!?!?!?!?! Zonde dat Odido de klachten niet serieus oppakt en alles op de klant afschuift.


3 mei wordt ik aangesloten op het netwerk van KPN. Als dit ook mijn problemen oplost betekent het dat het niet in mijn meterkast ligt, maar bij Odido en ontvang ik graag een compensatie voor afgelopen 2 maanden.


Hoi @Pineapple2607, ik kamp met exact dezelfde problemen - al meerdere maanden.

Even een check, is bij jou de ONT uiteindelijk nog aangekomen? En welk type was je beloofd?

thanks voor je tijd!


Hallo @Paulw1 

Hier had ik hetzelfde maar de problemen  zijn vanzelf veel minder geworden, in de avond nog wel eens een spike van ~120ms maar verder een goede snelheid en de verbinding is stabiel.

Heb een ONT beginnend met GNXS050.


Hoi @Waqqas , dank voor je reactie! 

Ah, ja mijn ONT is al een keer vervangen en de problemen blijven aanhouden. Nu heb ik ook een GNXS050 maar het internet is elke avond echt waardeloos.

Er wordt nu via de netwerkbeheerder eentje van Nokia gestuurd maar ik vraag me ten zeerste af of dit het gaat verhelpen…


@Paulw1 

Normaal stuurt Odido de ONT op en Guidion komt hem vervangen 🤷


@Waqqas 

los van wie de ONT komt installeren, ik ben vooral benieuwd of de installatie van de Nokia ONT het probleem van ping spikes/time outs in de avonduren heeft opgelost bij andere mensen.

Zo niet, dan zit ik nog 2 weken te wachten op een ONT dat het probleem ook niet gaat oplossen…


Ik heb het idee dat Odido gewoon tijd rekt ipv het echt oplost. Alle berichten op het forum en Tweakers wijzen daar wel op. Sinds vandaag overgestapt op het KPN netwerk en eindelijk normaal internet. Geen ONT vervangen, alleen een nieuwe router. Zie mijn speedtest van zojuist, eindelijk een strakke ping :)

 

 


@Ronaldvm dank voor de update, ik ga je advies opvolgen


Hoi @Pineapple2607, ik kamp met exact dezelfde problemen - al meerdere maanden.

Even een check, is bij jou de ONT uiteindelijk nog aangekomen? En welk type was je beloofd?

thanks voor je tijd!

Helaas kon Odido na een week nog geen duidelijkheid geven over de ONT wanneer die geleverd/vervangen kon worden, dus toen heb ik mijn diensten opgezegd en KPN fiber aangevraagd. 


@Tommie van Odido de problemen ervaar ik niet met KPN, dus ik hoop dat je het mee kan nemen in je onderzoek dat het dus niet in het klantdomein ligt maar bij Odido zelf in het netwerk. Helaas werd er twee maanden lang niet de juiste acties ondernomen om het probleem goed te onderzoeken. 

Ik zie graag voor afgelopen twee maanden een credit tegemoet, aangezien het internet nauwelijks heb kunnen gebruiken in de avond. Helaas de energie die ik er in heb gestoken om samen tot een oplossing te komen en mijn lijn zelf ter monitoring aangeboden heeft allemaal niet mogen baten. 
 

Ook nog goed om te weten dat het niet aan de ONT ligt want die is nog steeds hetzelfde.


@Pineapple2607 

Al een week had ik wat meer last van dit probleem dus ik heb alle vereiste testen aangeleverd en KPNNetwerkNL was aangestuurd, die hebben op afstand wat gedaan. Dit was in de ochtend gedaan en tot nu toe geen hoge latency, hopelijk blijft het zo.

Was dit ook bij jou gedaan?


@Pineapple2607

Al een week had ik wat meer last van dit probleem dus ik heb alle vereiste testen aangeleverd en KPNNetwerkNL was aangestuurd, die hebben op afstand wat gedaan. Dit was in de ochtend gedaan en tot nu toe geen hoge latency, hopelijk blijft het zo.

Was dit ook bij jou gedaan?

Nee, ze hebben zover ik weet geen KPN aangestuurd.

 


@Pineapple2607 

Ik kan voorzichtig zeggen dat het bij mij de oplossing ís geweest.


@Pineapple2607

Ik kan voorzichtig zeggen dat het bij mij de oplossing ís geweest.

Dat is fijn, helaas voor mij te laat, heb twee maanden Odido de kans gegeven om dit op te lossen met derde partijen.

@Tommie van Odido kan je nog een update geven over een tegemoetkoming voor twee maanden geen bruikbaar internet.


Hi @Pineapple2607, dat kan ik voor je in gang zetten. 18 maart is het eerste moment van contact geweest en ik zie dat je abonnement op 3 mei is stopgezet, klopt dit? Dan zal ik 18 maart tot en met 3 mei voor je vergoeden!


Hi @Pineapple2607, dat kan ik voor je in gang zetten. 18 maart is het eerste moment van contact geweest en ik zie dat je abonnement op 3 mei is stopgezet, klopt dit? Dan zal ik 18 maart tot en met 3 mei voor je vergoeden!

Klopt, problemen waren er al sinds dag 1 bij oplevering. Maar sinds 18 maart actief met jullie bezig. Omdat ik zelf ook in de ict zit en zelf diverse aan het uitsluiten was.

 


Ik heb de vergoeding in orde gemaakt @Pineapple2607. Dit zal bij een volgende betaalcyclus (het moment waarop je een factuur van ons zou moeten verwachten) worden teruggestort! 


Ik heb de vergoeding in orde gemaakt @Pineapple2607. Dit zal bij een volgende betaalcyclus (het moment waarop je een factuur van ons zou moeten verwachten) worden teruggestort! 

Bedankt voor de refund!

@Tommie van Odido Kan jij zien waar ik het modem naar toe mag opsturen, via de Mijn Odido app wordt ik steeds omgeleid naar een pagina die niet werkt. 


@Pineapple2607 

Heb je geen mail gekregen met een QR code?

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail.


Nee geen QR op de mail ontvangen en via de app kom ik op een pagina dat er iets fout is gegaan. @Tommie van Odido zou jij de retourzending voor mij kunnen regelen?

/edit
De link die ik heb ontvangen doet het nu opeens wel! Top ik heb geen hulp meer nodig


Gelukkig werkt de link weer @Pineapple2607! Succes met retourneren. 


Reageer