Skip to main content

[Fiber] Traag internet op netwerk KPN (Alkmaar)


Toon eerste reactie

47 reacties

  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 18 april 2024

Goedemorgen,

Zoals alle andere precies dezelfde problemen gehad. Nu overgestapt op KPN en alle problemen zijn magisch verdwenen, Zou het dan toch niet aan mijn apparaten hebben gelegen?!?!?!?!?! Zonde dat Odido de klachten niet serieus oppakt en alles op de klant afschuift.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 30 reacties
  • 18 april 2024

3 mei wordt ik aangesloten op het netwerk van KPN. Als dit ook mijn problemen oplost betekent het dat het niet in mijn meterkast ligt, maar bij Odido en ontvang ik graag een compensatie voor afgelopen 2 maanden.


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 18 april 2024

Hoi @Pineapple2607, ik kamp met exact dezelfde problemen - al meerdere maanden.

Even een check, is bij jou de ONT uiteindelijk nog aangekomen? En welk type was je beloofd?

thanks voor je tijd!


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21089 reacties
  • 18 april 2024

Hallo @Paulw1 

Hier had ik hetzelfde maar de problemen  zijn vanzelf veel minder geworden, in de avond nog wel eens een spike van ~120ms maar verder een goede snelheid en de verbinding is stabiel.

Heb een ONT beginnend met GNXS050.


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 18 april 2024

Hoi @Waqqas , dank voor je reactie! 

Ah, ja mijn ONT is al een keer vervangen en de problemen blijven aanhouden. Nu heb ik ook een GNXS050 maar het internet is elke avond echt waardeloos.

Er wordt nu via de netwerkbeheerder eentje van Nokia gestuurd maar ik vraag me ten zeerste af of dit het gaat verhelpen…


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21089 reacties
  • 18 april 2024

@Paulw1 

Normaal stuurt Odido de ONT op en Guidion komt hem vervangen 🤷


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 18 april 2024

@Waqqas 

los van wie de ONT komt installeren, ik ben vooral benieuwd of de installatie van de Nokia ONT het probleem van ping spikes/time outs in de avonduren heeft opgelost bij andere mensen.

Zo niet, dan zit ik nog 2 weken te wachten op een ONT dat het probleem ook niet gaat oplossen…


  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 18 april 2024

Ik heb het idee dat Odido gewoon tijd rekt ipv het echt oplost. Alle berichten op het forum en Tweakers wijzen daar wel op. Sinds vandaag overgestapt op het KPN netwerk en eindelijk normaal internet. Geen ONT vervangen, alleen een nieuwe router. Zie mijn speedtest van zojuist, eindelijk een strakke ping :)

 

 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 18 april 2024

@Ronaldvm dank voor de update, ik ga je advies opvolgen


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 30 reacties
  • 18 april 2024
Paulw1 schreef:

Hoi @Pineapple2607, ik kamp met exact dezelfde problemen - al meerdere maanden.

Even een check, is bij jou de ONT uiteindelijk nog aangekomen? En welk type was je beloofd?

thanks voor je tijd!

Helaas kon Odido na een week nog geen duidelijkheid geven over de ONT wanneer die geleverd/vervangen kon worden, dus toen heb ik mijn diensten opgezegd en KPN fiber aangevraagd. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 30 reacties
  • 3 mei 2024

@Tommie van Odido de problemen ervaar ik niet met KPN, dus ik hoop dat je het mee kan nemen in je onderzoek dat het dus niet in het klantdomein ligt maar bij Odido zelf in het netwerk. Helaas werd er twee maanden lang niet de juiste acties ondernomen om het probleem goed te onderzoeken. 

Ik zie graag voor afgelopen twee maanden een credit tegemoet, aangezien het internet nauwelijks heb kunnen gebruiken in de avond. Helaas de energie die ik er in heb gestoken om samen tot een oplossing te komen en mijn lijn zelf ter monitoring aangeboden heeft allemaal niet mogen baten. 
 

Ook nog goed om te weten dat het niet aan de ONT ligt want die is nog steeds hetzelfde.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21089 reacties
  • 3 mei 2024

@Pineapple2607 

Al een week had ik wat meer last van dit probleem dus ik heb alle vereiste testen aangeleverd en KPNNetwerkNL was aangestuurd, die hebben op afstand wat gedaan. Dit was in de ochtend gedaan en tot nu toe geen hoge latency, hopelijk blijft het zo.

Was dit ook bij jou gedaan?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 30 reacties
  • 5 mei 2024
Waqqas schreef:

@Pineapple2607

Al een week had ik wat meer last van dit probleem dus ik heb alle vereiste testen aangeleverd en KPNNetwerkNL was aangestuurd, die hebben op afstand wat gedaan. Dit was in de ochtend gedaan en tot nu toe geen hoge latency, hopelijk blijft het zo.

Was dit ook bij jou gedaan?

Nee, ze hebben zover ik weet geen KPN aangestuurd.

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21089 reacties
  • 5 mei 2024

@Pineapple2607 

Ik kan voorzichtig zeggen dat het bij mij de oplossing ís geweest.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 30 reacties
  • 6 mei 2024
Waqqas schreef:

@Pineapple2607

Ik kan voorzichtig zeggen dat het bij mij de oplossing ís geweest.

Dat is fijn, helaas voor mij te laat, heb twee maanden Odido de kans gegeven om dit op te lossen met derde partijen.

@Tommie van Odido kan je nog een update geven over een tegemoetkoming voor twee maanden geen bruikbaar internet.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14006 reacties
  • 7 mei 2024

Hi @Pineapple2607, dat kan ik voor je in gang zetten. 18 maart is het eerste moment van contact geweest en ik zie dat je abonnement op 3 mei is stopgezet, klopt dit? Dan zal ik 18 maart tot en met 3 mei voor je vergoeden!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 30 reacties
  • 15 mei 2024
Tommie van Odido schreef:

Hi @Pineapple2607, dat kan ik voor je in gang zetten. 18 maart is het eerste moment van contact geweest en ik zie dat je abonnement op 3 mei is stopgezet, klopt dit? Dan zal ik 18 maart tot en met 3 mei voor je vergoeden!

Klopt, problemen waren er al sinds dag 1 bij oplevering. Maar sinds 18 maart actief met jullie bezig. Omdat ik zelf ook in de ict zit en zelf diverse aan het uitsluiten was.

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14006 reacties
  • 15 mei 2024

Ik heb de vergoeding in orde gemaakt @Pineapple2607. Dit zal bij een volgende betaalcyclus (het moment waarop je een factuur van ons zou moeten verwachten) worden teruggestort! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 30 reacties
  • 21 mei 2024
Tommie van Odido schreef:

Ik heb de vergoeding in orde gemaakt @Pineapple2607. Dit zal bij een volgende betaalcyclus (het moment waarop je een factuur van ons zou moeten verwachten) worden teruggestort! 

Bedankt voor de refund!

@Tommie van Odido Kan jij zien waar ik het modem naar toe mag opsturen, via de Mijn Odido app wordt ik steeds omgeleid naar een pagina die niet werkt. 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21089 reacties
  • 21 mei 2024

@Pineapple2607 

Heb je geen mail gekregen met een QR code?

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 30 reacties
  • 23 mei 2024

Nee geen QR op de mail ontvangen en via de app kom ik op een pagina dat er iets fout is gegaan. @Tommie van Odido zou jij de retourzending voor mij kunnen regelen?

/edit
De link die ik heb ontvangen doet het nu opeens wel! Top ik heb geen hulp meer nodig


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14006 reacties
  • 23 mei 2024

Gelukkig werkt de link weer @Pineapple2607! Succes met retourneren. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen