Skip to main content

Sinds 16 mei klant bij Odido, daarvoor bij KPN. Glasvezel 1 GB. Ethernet via KPN werkte uitstekend 960mb geweldig. Nu bij Odido 336mb en via \wifi 650mb. Uiteraard gebeld, tja geen idee. We bellen volgende week om te checken of het nog zo is. Weet iemand de oplossing of heeft dit ook meegemaakt?

sorry moest reageren op het bericht van Odido.

Hoi @hbeef, heel fijn dat je dit meldt, ik pak dit graag daadkrachtig voor je aan! Ik heb meteen je internetlijn van top tot teen uitgemeten, alleen zag je internetlijn er eigenlijk erg goed uit. Net als de andere reaguurders ben ik benieuwd of je de testen direct op het modem hebt gedaan, of via een omweg zoals een eigen router, switch of stroomnetadapters? Graag raad ik je aan om een bekabelde speedtest uit te voeren met deze handleiding:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/8f55b5ca3d/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/0c8973e98d/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Zo kunnen wij adequaat dit probleem voor je oplossen, ik weet zeker dat je snel van een giga-snelle verbinding kan genieten! 😄

Geweldig bedank alvast, hier komt de gevraagde info. Ben benieuwd wat je kunt doen voor me.

m.vr.gr.  Hans

@hbeef 

Een andere internetkabel, andere poort op de Zyxel of een andere testserver in de Ookla speedtest heb je ook geprobeerd?

Zorg dat je direct bent verbonden met de rout zonder tussenkomst van een switch.

Testen in veilige modus kan ook helpen om alle factoren die kunnen zorgen voor een verminderende snelheid te minimaliseren.

Hoi @hbeef, heel fijn dat je dit meldt, ik pak dit graag daadkrachtig voor je aan! Ik heb meteen je internetlijn van top tot teen uitgemeten, alleen zag je internetlijn er eigenlijk erg goed uit. Net als de andere reaguurders ben ik benieuwd of je de testen direct op het modem hebt gedaan, of via een omweg zoals een eigen router, switch of stroomnetadapters? Graag raad ik je aan om een bekabelde speedtest uit te voeren met deze handleiding:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/8f55b5ca3d/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/0c8973e98d/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Zo kunnen wij adequaat dit probleem voor je oplossen, ik weet zeker dat je snel van een giga-snelle verbinding kan genieten! 😄

Hallo Cal. Heb je al een update voor me ?

Ik weet niet hoor maar uit je ipconfig screenshot blijkt dat je alleen een wifi adapter hebt? En in de andere screenshot komt naar voren dat je een usb netwerkadapter gebruikt?

Toevallig de usb dongle per ongeluk in een usb2 poort gedrukt in plaats van een usb3? Heb je een ander apparaat in je netwerk waar je eens een groot bestand naar of vanaf kunt halen om te zien hoe snel dat gaat?

Ik weet niet hoor maar uit je ipconfig screenshot blijkt dat je alleen een wifi adapter hebt? En in de andere screenshot komt naar voren dat je een usb netwerkadapter gebruikt?

Toevallig de usb dongle per ongeluk in een usb2 poort gedrukt in plaats van een usb3? Heb je een ander apparaat in je netwerk waar je eens een groot bestand naar of vanaf kunt halen om te zien hoe snel dat gaat?

Dank voor je reaktie. Allerlei poorten gebruikt, ook rechtstreeks op de modem aangesloten, ook andere laptops en desktop uitgeprobeerd. Maakt allemaal niks uit. Wifi redelijk snel, Ethernet 1/3 van de Wifi snelheid.

Hi @hbeef, bedankt voor de testen. Ik heb besloten om een monteur aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht van Guidion om een afspraak in te plannen. Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt. 

Hi @hbeef, bedankt voor de testen. Ik heb besloten om een monteur aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht van Guidion om een afspraak in te plannen. Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt. 

Dank kennelijk hebben jullie iets veranderd, Ethernet sprint ineens naar 960 down en 979 up.

Had al een afspraak gemaakt met Gudion maar die kan dus komen te vervallen. Kan hem echter online niet meer annuleren, geven jullie dat even door. bedankt Hans

@hbeef 

Hiervoor kan je morgen even bellen met Guidion op telefoonnummer 020-3232766

Reageer