Skip to main content

Sinds 16 mei klant bij Odido, daarvoor bij KPN. Glasvezel 1 GB. Ethernet via KPN werkte uitstekend 960mb geweldig. Nu bij Odido 336mb en via \wifi 650mb. Uiteraard gebeld, tja geen idee. We bellen volgende week om te checken of het nog zo is. Weet iemand de oplossing of heeft dit ook meegemaakt?

Is dat de download snelheid?

gebruikt u een VPN?

Gebruikt u een cat6 kabel?

Heeft u al eens een test gedaan met een andere kabel?

U heeft de snelheid getest op www.speedtest.net?

ja snelheid getest via odido snelheids test en diverse andere. Ik gebruik geen VPN, ja dat is de download snelheid upload 318mb

Het zou aan uw kabel kunnen liggen.

Bent u in staat een test uit te voeren met een andere kabel, een cat6 of cat7??

Dank voor reaktie !

Heb ik al gedaan, Cat 5 en 6. Voorheen met dezelfde kabel 960mb ! nu slechts 336mb

Zou u een screenshot willen posten met uw bevindingen wat betreft uw bekabelde verbinding?

Dus speedtest.net openen, snelheid testen, en daarvan een screenshot posten.

U heeft een 1Gb/s abonnement, als ik het goed begrijp?

ja inderdaad 1GB, eerste shot is Wifi 2de shot bekabeld.

Duidelijk.

Er vanuit gaande dat u een 1Gb/s internet heeft zou het probleem op uw pc plaats kunnen vinden.

Heeft u wellicht een tablet of smartfoon waarop u een snelheidstest kunt uitvoeren.

Ter vergelijking… Ik heb een 500Mbps glasvezelsnelheid bij een andere provider dan Odido, en ik haal op de laptop een snelheid van zeg maar 550Mbps up/down, op de smartfoon gemiddeld 300Mbps.

Vanachter een VPN is het (wifi) nog dramatiser. Gemiddels 200Mbps op zowel de google Tv, pixel 8 en TAB s8.

Kan u niet verder helpen. Odido al helemaal niet. Die geven niet thuis.

Wellicht is overstappen naar een serieuze provider een optie?

Ik bedoel...45 euro voor een 1Gbps klint vri low budget. Dan moet je niet te veel verwachten.

sorry andersom dus, 1ste shot ethernet, 2de Wifi

Hallo @hbeef 

Kan je eens een laptop of pc rechtstreeks op de router aansluiten, een speedtest doen met de Ookla speedtest app ipv via de website en een printscreen delen van je hele bureaublad zodat ook zichtbaar is dat je bekabeld verbonden bent.

Zorg dat er geen switch oid tussen router en laptop/pc zit en dat er ook niks op de achtergrond draait. Test dit ook eens met een andere laptop/pc en test ook eens met verschillende testservers.

De minimale snelheid die je hoort te halen is 75% (750 Mbps).

Toch bedankt voor alle moeite

Duidelijk.

Er vanuit gaande dat u een 1Gb/s internet heeft zou het probleem op uw pc plaats kunnen vinden.

Heeft u wellicht een tablet of smartfoon waarop u een snelheidstest kunt uitvoeren.

Ter vergelijking… Ik heb een 500Mbps glasvezelsnelheid bij een andere provider dan Odido, en ik haal op de laptop een snelheid van zeg maar 550Mbps up/down, op de smartfoon gemiddeld 300Mbps.

Vanachter een VPN is het (wifi) nog dramatiser. Gemiddels 200Mbps op zowel de google Tv, pixel 8 en TAB s8.

Kan u niet verder helpen. Odido al helemaal niet. Die geven niet thuis.

Wellicht is overstappen naar een serieuze provider een optie?

Ik bedoel...45 euro voor een 1Gbps klint vri low budget. Dan moet je niet te veel verwachten.

Toch bedankt voor alle moeite

Hallo @hbeef 

Kan je eens een laptop of pc rechtstreeks op de router aansluiten, een speedtest doen met de Ookla speedtest app ipv via de website en een printscreen delen van je hele bureaublad zodat ook zichtbaar is dat je bekabeld verbonden bent.

Zorg dat er geen switch oid tussen router en laptop/pc zit en dat er ook niks op de achtergrond draait. Test dit ook eens met een andere laptop/pc en test ook eens met verschillende testservers.

De minimale snelheid die je hoort te halen is 75% (750 Mbps).

3 laptops gebrobeerd en 1 desktop, maakt allemaal niets uit. Lijkt een modem probleem.

hbeef,

Ik adviseer u met klem om over te stappen naar *Mod edit: kritiek en feedback mag absoluut geuit worden en dit pakken we ook graag op. Dergelijke reclame-uitingen zijn niet toegestaan volgens de huisregels.*

Geen gezeik met mediaconverters of wat dan ook.

Odido gaat u niet verder helpen. Vandaag geven ze niet thuis, en met de Pinksterdagen waarschijnlijk ok niet.

Voor u het weet bent u een week verder alvorens een lid van het webcare team een nikszeggende reactie geeft.

Ja je hebt gelijk, dank voor het advies.

Graag gedaan hoor.

U dient er goed rekening mee te houden dat het webcare team niks voor u gaat betekenen.

Overstappen naar een provider zoals *Mod edit: kritiek en feedback mag absoluut geuit worden en dit pakken we ook graag op. Dergelijke reclame-uitingen zijn niet toegestaan volgens de huisregels.*

Fijne Pinksterdagen.

wat is dit nou voor advies?! In de statistiek noemen we dit n=1, kortom, 1 mening is niet mainstream. 1 Gbps is 1 Gbps (bekabeld, op de router). Wifi is een ander verhaal. Op mijn 1Gbps aansluiting haal ik gewoon 950Mbps up/down (bekabeld). Overstappen zou niet nodig hoeven zijn.

Ik geloof niet dat het de kabel is. Als dat het probleem is dan haal je maar 100Mb. Probeer de testen met PCs alleen zonder dat er iets anders aangesloten is op de router (ook geen access points of zo!). Liefst met WIFI op de router even uit. Wat meet je dan?

Hoi @hbeef, heel fijn dat je dit meldt, ik pak dit graag daadkrachtig voor je aan! Ik heb meteen je internetlijn van top tot teen uitgemeten, alleen zag je internetlijn er eigenlijk erg goed uit. Net als de andere reaguurders ben ik benieuwd of je de testen direct op het modem hebt gedaan, of via een omweg zoals een eigen router, switch of stroomnetadapters? Graag raad ik je aan om een bekabelde speedtest uit te voeren met deze handleiding:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/8f55b5ca3d/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/0c8973e98d/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Zo kunnen wij adequaat dit probleem voor je oplossen, ik weet zeker dat je snel van een giga-snelle verbinding kan genieten! 😄

@hbeef

Ik heb zelf een 400 Mbps abonnement en er was eerder een probleempje waardoor ik maar 120 Mbps bekabeld haalde.

Dit werd simpel opgelost door een administratieve handeling, er was niet eens een monteur nodig.

Je dient natuurlijk wel mee te werken en alle gevraagde informatie aan te leveren zodat Odido hiernaar kan kijken.

En omdat je meer dan 600 Mbps haalt via de WiFi is een hogere snelheid zeker mogelijk via de kabel maar er lijkt iets de snelheid bekabeld te drukken.

Geweldig en bijvoorbaat dank, hierbij de diverse screenshots na de test. Ben reuze benieuwd wat je voor me kunt doen. Ethernet uitgevoerd rechtstreeks verbonden met de modem. Geen VPN.

m.vr.gr. Hans

Test Wifi

Test Ethernet

Reageer