Skip to main content

Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Nu ruim een jaar Odido en over het algemeen tevreden maar de wifi van mijn PC valt  af en toe weg. Gisteren dus toch maar een kabel aangelegd maar krijg nu de melding “Onbekend netwerk”. Als ik Windows dan een netwerkcontrole laat uitvoeren vindt hij het volgende probleem “Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie”. Deze heb ik echter op DHCP staan. Dan zou ik toch automatisch een IP-adres moeten krijgen?

Uitgelichte reactie

9 april 2025

Kun je een andere (liefst korte) kabel proberen.

Router ook even restarten.

In deze gevallen werkt de Probleemoplosser van Windows zelf ook goed want die reset dan een aantal dingen in de netwerk settings van de computer (dit is een van de weinige dingen in Windows waarbij die Probleemoplosser goed werk doet).

https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/ethernet-verbindingsproblemen-in-windows-oplossen-2311254e-cab8-42d6-90f3-cb0b9f63645f#id0ebj=windows_11

Tevens had je bij de melding onbekend netwerk gelijk aan moeten geven dat je het netwerk vertrouwd. Op moment dat je daar te laat mee bent wordt ie als 'open' netwerk gezien. Maar zelfs dan zou ie wel een IP moeten krijgen.

2 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1155 reacties
  • 9 april 2025

Kun je een andere (liefst korte) kabel proberen.

Router ook even restarten.

In deze gevallen werkt de Probleemoplosser van Windows zelf ook goed want die reset dan een aantal dingen in de netwerk settings van de computer (dit is een van de weinige dingen in Windows waarbij die Probleemoplosser goed werk doet).

https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/ethernet-verbindingsproblemen-in-windows-oplossen-2311254e-cab8-42d6-90f3-cb0b9f63645f#id0ebj=windows_11

Tevens had je bij de melding onbekend netwerk gelijk aan moeten geven dat je het netwerk vertrouwd. Op moment dat je daar te laat mee bent wordt ie als 'open' netwerk gezien. Maar zelfs dan zou ie wel een IP moeten krijgen.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21024 reacties
  • 9 april 2025

Hallo ​@Joedydd 

Is de pc misschien aangesloten op een WiFi punt? Sluit hem dan eens rechtstreeks op de router aan.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen