Skip to main content

Erg trage verbinding, zowel over kabel als wifi

  • 24 July 2024
  • 8 reacties
  • 55 Bekeken

Hallo!

Wij hebben afgelopen vrijdag een snelheidsverhoging van 50 naar 400 laten doen. Volgens onze gegevens zou deze verbinding nu actief moeten zijn. 

We halen echter zowel bekabeld als over wifi slecht 7 mbit up en down. Dit was zelfs voor de 50 mbit al te laag. 

Modem is meerdere malen gereset zo ook de media converter. Kabels zijn ook nagelopen. 

Het zou fijn zijn als we de snelheid zouden kunnen krijgen waar we voor betalen.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @DGradenwitz 

Kun je na een herstart van de mediaconverter eens een laptop of pc rechtstreeks aansluiten op de router en daarop een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

Kun je het ook eens met andere internetkabel tussen mediaconverter > router en ook tussen router > pc of laptop proberen?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @DGradenwitz, ik zie je ook graag genieten van de volledige snelheid, dat is ook snel te bereiken! Heb je ook je Acces Point van het stroom afgehaald? Hier staan namelijk alle seinen op groen, een bekabelde speedtest van jouw kant met de tips van Waqqas zou mij erg helpen om dit probleem voor je op te sporen.

Ik ben benieuwd, ik weet zeker dat dit snel op te lossen is! 😄

Hallo!

Dank voor jullie reacties. 

Ik heb de mediaconverter opnieuw gestart. Andere kabel ertussen. Resultaat blijft hetzelfde. 

 


Dit is bekabeld, met een nieuwe kabel, zowel van de laptop naar de router en van de router naar de media converter.

 

Dit is met de wifi. 

Modem meerdere malen gereset. Kabels meerdere malen vervangen. Dus het houdt hier een beetje op met dingen die we kunnen proberen. 

Hoor graag hoe dit opgelost kan worden. Dank alvast. 
 

Reputatie 7
Badge +15

@DGradenwitz 

Welke mediaconverter heb je?

Deze:

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@DGradenwitz

Aan de rechterkant (zoals op deze foto) zit een sticker en achter deze sticker zitten 6 schakelaars. 3 en 4 moeten aan staan of 1 en 6.

Deze staan denk ik niet goed, herstart na een wijziging de mediaconverter.

Dat was hem!

Dank je wel!

(Hij stond alleen op 6)

Reputatie 7
Badge +15

@DGradenwitz 

Als het goed is haal je nu de volledige snelheid, klopt dat?

Reageer