Sinds gisteren kan ik niet meer bij mijn internet server vanuit mijn huis. Het dynamisch IP adres van mijn modem is niet gewijzigd. Traceroute laat het volgende zien:
Traceroute vanaf mijn huis:
********************************************************************************
root@brick:~# traceroute dykema.nl
traceroute to dykema.nl (185.107.224.175), 30 hops max, 60 byte packets
1 10.7.3.1 (10.7.3.1) 0.282 ms 0.350 ms 0.332 ms
2 192.168.1.1 (192.168.1.1) 0.893 ms 0.867 ms 1.041 ms
3 * * *
4 * * *
5 astralus.nikhef.nl-ix.net (193.239.117.68) 7.430 ms 8.284 ms 8.266 ms
6 xe-3-3-0-3240-ar01.ams03.astralus.net (185.187.12.177) 8.693 ms 7.876 ms 7.885 ms
7 theetrip.dykema.nl (185.107.224.175) 6.998 ms 6.817 ms 8.185 ms
root@brick:~# ping theetrip.dykema.nl
PING theetrip.dykema.nl (185.107.224.175) 56(84) bytes of data.
^C
--- theetrip.dykema.nl ping statistics ---
2 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 1008ms
********************************************************************************
Vanaf de server terug:
********************************************************************************
Traceroute 85.144.252.102
Traceroute to 85.144.252.102 (85.144.252.102), 30 hops max, 60 byte packets
1 185.87.184.1 (185.87.184.1) 0.334 ms 0.312 ms 0.301 ms
2 xe-0-3-2-3240-cr01.ams.astralus.net (185.187.12.176) 0.523 ms xe-0-3-3-3241-cr01.ams94.astralus.net (185.187.12.178) 0.523 ms 0.560 ms
3 ae0-cr01.ams04.astralus.nt (185.187.12.36) 0.543 ms 0.573 ms t-mobilethuis.interxionams5.nl-ix.net (193.239.117.50) 1.599ms
4 10.10.10.173 (10.10.10.173) 5.185 ms t-mobilethuis.interxionams5.nl-ix.net (193.239.117.50) 3.15 ms 10.10.10.173 (10.10.10.173) 5.291 ms
5 * * *
6 * * *
7 * * *
8 * * *
9 * *^C
********************************************************************************
Te zien is dat het verkeer van mijn internet server naar mijn thuis modem ergens onderweg vastloopt. Vanaf t-mobilethuis.interxionams5.nl-ix.net gaat het verkeer het putje in naar 10.10.10.173. Dat lijkt me een probleem ergens in het t-mobile netwerk.
Wie kan dit oplossen?! Helpdesk van T-Mobile snapt er niks van en kan ook niks.
Traceroute vanaf mijn huis:
********************************************************************************
root@brick:~# traceroute dykema.nl
traceroute to dykema.nl (185.107.224.175), 30 hops max, 60 byte packets
1 10.7.3.1 (10.7.3.1) 0.282 ms 0.350 ms 0.332 ms
2 192.168.1.1 (192.168.1.1) 0.893 ms 0.867 ms 1.041 ms
3 * * *
4 * * *
5 astralus.nikhef.nl-ix.net (193.239.117.68) 7.430 ms 8.284 ms 8.266 ms
6 xe-3-3-0-3240-ar01.ams03.astralus.net (185.187.12.177) 8.693 ms 7.876 ms 7.885 ms
7 theetrip.dykema.nl (185.107.224.175) 6.998 ms 6.817 ms 8.185 ms
root@brick:~# ping theetrip.dykema.nl
PING theetrip.dykema.nl (185.107.224.175) 56(84) bytes of data.
^C
--- theetrip.dykema.nl ping statistics ---
2 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 1008ms
********************************************************************************
Vanaf de server terug:
********************************************************************************
Traceroute 85.144.252.102
Traceroute to 85.144.252.102 (85.144.252.102), 30 hops max, 60 byte packets
1 185.87.184.1 (185.87.184.1) 0.334 ms 0.312 ms 0.301 ms
2 xe-0-3-2-3240-cr01.ams.astralus.net (185.187.12.176) 0.523 ms xe-0-3-3-3241-cr01.ams94.astralus.net (185.187.12.178) 0.523 ms 0.560 ms
3 ae0-cr01.ams04.astralus.nt (185.187.12.36) 0.543 ms 0.573 ms t-mobilethuis.interxionams5.nl-ix.net (193.239.117.50) 1.599ms
4 10.10.10.173 (10.10.10.173) 5.185 ms t-mobilethuis.interxionams5.nl-ix.net (193.239.117.50) 3.15 ms 10.10.10.173 (10.10.10.173) 5.291 ms
5 * * *
6 * * *
7 * * *
8 * * *
9 * *^C
********************************************************************************
Te zien is dat het verkeer van mijn internet server naar mijn thuis modem ergens onderweg vastloopt. Vanaf t-mobilethuis.interxionams5.nl-ix.net gaat het verkeer het putje in naar 10.10.10.173. Dat lijkt me een probleem ergens in het t-mobile netwerk.
Wie kan dit oplossen?! Helpdesk van T-Mobile snapt er niks van en kan ook niks.
Bladzijde 2 / 2
Hoi
Is dit toen der tijd opgelost?
mvg D
Hoi
Goed dat je het bij ons navraagt. Ik zie dat je jouw vraag op meerdere plekken op de Community hebt kunnen stellen. We willen je graag helpen, maar doen dit graag op één plek, zodat jij het best geholpen bent. Mijn collega
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.