Beantwoord

Enorm slechte verbinding

  • 14 November 2022
  • 1 reactie
  • 65 Bekeken

Wij hebben sinds 24 oktober onze KPN wifi vervangen door T-Mobile, maar dit werkt enorm slecht.

De problemen begonnen al bij de installatie. De monteur had alleen de router geïnstalleerd, zonder deze te verbinden met glasvezel, maar wel gekoppeld aan de oude KPN-wifiversterkers… De T-Mobile versterker had hij niet eens uit de doos gehaald.

Wij hebben gebeld en met hulp de router en versterker “juist” aangesloten. Helaas deed dit weinig goeds, want sinds de installatie hebben wij een internetverbinding die continu wegvalt. Zelfs op de begane grond, waar de router geïnstalleerd is, valt de verbinding enorm vaak weg.

Wij hebben in de afgelopen drie weken al 5 keer gebeld. Tweemaal werd ons gezegd dat we een mail zouden ontvangen om een afspraak te maken met een monteur, echter hebben wij deze mail beide keren niet ontvangen. Nadat wij vandaag tot ongeveer 13:00 compleet zonder verbinding zaten, hebben wij nogmaals gebeld en kregen wij te horen dat de afspraak met een monteur was afgewezen door de technische dienst… 

Wij wonen met vijf studenten in huis, die nu al drie weken leven met bagger slechte wifi. Wij hebben extra data moeten aanschaffen omdat we anders niet konden studeren. Ondertussen zijn wij er helemaal klaar mee, maar volgens het contract kunnen we T-Mobile pas na een jaar stopzetten. 

Ik zou graag willen horen waarom wij niet geholpen worden nadat wij al vijf keer hebben gebeld, en wat jullie aan ons probleem gaan doen.

icon

Beste antwoord door eric 14 November 2022, 16:53

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

 

In omgevingen waar veel andere wifi zenders/steunpunten aanwezig zijn is wifi dekking best een uitdaging. Er worden geen monteurs op pad gestuurt om wifi in een huis extra aan te leggen, het is een doe het zelf pakket met uitleg!. Uit je verhaal begrijp ik dat er een T-Mobile glasvezel is aangevraagd + extra t-mobile wifi punten? Het kan nodig zijn dat er twee, of zelfs 3 van dat soort punten worden geplaatst. Deze units “spreken” met elkaar en brengen de “bitjes” via de beste weg naar de router toe.

Om vast te stellen waar een probleem zich bevind is het goed om eerst iets te scheiden. Is de internetverbinding niet stabiel, of het wifi. Dat kun je alleen doen door bekabeld een laptop o.i.d aan te sluiten. De bewoner die het dichts bij de router woont zou dit tijdelijk met een kabel kunnen doen. En dan zodra er een bewoner last heeft met wifi zijn verbinding met kabel controleren. Branden op het moment van deze verstoring wel alle lampjes groen op de router?

 

Reageer