Skip to main content
Beantwoord

eneco toon

Sinds een aantal dagen hadden apparatuur als de wifi deurbel, playstation en de eneco toon geen verbinding meer. Inmiddels bijna alles opgelost, alleen met de toon lukt het niet. Mobiele hotspot pakt de toon ook niet op. Als ik verbinding maak met mijn eigen wifi netwerk van t-mobile dan zegt toon wel verbonden te zijn maar blijft een uitroepteken staan. Heeft geen Verbinding met de service center en blijf foutcode D03 houden. Iemand opties om dit op te lossen? 

Beste antwoord door A06jlo

Waqqas schreef:

@A06jlo 

Log eens in op de router, schakel het gastnetwerk 2,4 GHz in, ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, gast, kies bij toegangsscenario thuisgast, klik op het wijzigen icoontje, kies WPA2-PSK en beschermde beheersframes uitgeschakeld. Verbindt dan eens met dat netwerk.

Gedaan, en Toon is nu verbonden met het gastnetwerk 2,4GHz.

Nu weer even afwachten of alles blijft werken.

Bekijk origineel

37 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20343 reacties
  • 18 maart 2023

Hallo @Melanie2412 

Heb je ook de stappen op de website van Eneco uitgevoerd?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 18 maart 2023

@Waqqas jaa deze stappen heb ik gedaan

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20343 reacties
  • 18 maart 2023

@Melanie2412 

Welke modem/router heb je en wat geeft de klantenservice van Eneco aan?

Ik lees dat er wel een verbinding is met internet maar niet met de Service Center met deze foutmelding? En is er iets gewijzigd want eerder werkte het wel?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 18 maart 2023

@Waqqas  ik heb een zyxel t-50 modem. Ik moest een aantal stappen volgens van eneco, deze heb ik gedaan. Ook mobiele hotspot moest ik proberen, ook gedaan maar werkte ook niet. Blijf dezelfde melding houden. Eneco zegt dat het aan de router kan liggen, t-mobile zegt dat ik weer bij eneco moet zijn aangezien alles inmiddels weer werkt behalve de toon… van t-mobile heb ik deze community gekregen

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8576 reacties
  • 18 maart 2023

Tja, wel makkelijk van Eneco.. jouw toon werkt niet via de t-mobile router maar ook niet via een mobiele hotspot/wifi.

Dan zou je toch kunnen stellen dat het niet aan de verbinding ligt. Eerder de Toon hardware of je  account bij Eneco.

• is een Master Poster
  • 45 reacties
  • 14 februari 2025

Hallo Waqqas, jongstleden heb je bij mij ook het Wifi probleem opgelost, maar ook ik heb nu last van dat Toon iedere dag geen verbinding met de Service Center heeft, en geen weersoverzicht, en ook dat mijn Toon App een storing heeft waardoor ik op afstand ook geen inzicht meer heb of een temp. instelling kan veranderen. Diverse keren weer met Eneco gebeld en alle stappen doorlopen en dan nog iedere dag steeds het zelfde probleem. Herstarten en dan werkt het weer voor een dag. Eneco zelf kunnen hierin verder ook niets meer doen dan alleen het advies Odido inschakelen want het ligt niet aan Toon zeggen ze. Kan je mij helpen?

• is een Master Poster
  • 45 reacties
  • 14 februari 2025

En nu zojuist weer een herstart aan het uitvoeren.

• is een Master Poster
  • 45 reacties
  • 14 februari 2025

ik heb een zyxel T-56

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20343 reacties
  • 14 februari 2025

Hallo ​@A06jlo 

Je geeft aan dat hij het soms wel doet voor een dag? Werken alle diensten dan?

Wellicht kun je de beveiliging van je router iets verlagen. Ha in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

• is een Master Poster
  • 45 reacties
  • 14 februari 2025

na een herstart werken alle diensten weer, maar tijdelijk. De instelling die je vernoemt in de router staat op WPA2-PSK, en de Beschermde beheersframes hebben de vorige keer uitgeschakeld met het Wifi probleem.

• is een Master Poster
  • 45 reacties
  • 14 februari 2025

• is een Master Poster
  • 45 reacties
  • 14 februari 2025

• is een Master Poster
  • 45 reacties
  • 14 februari 2025

Wat nu?

• is een Master Poster
  • 45 reacties
  • 14 februari 2025

En het is weer zover.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20343 reacties
  • 14 februari 2025

@A06jlo 

Log eens in op de router, schakel het gastnetwerk 2,4 GHz in, ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, gast, kies bij toegangsscenario thuisgast, klik op het wijzigen icoontje, kies WPA2-PSK en beschermde beheersframes uitgeschakeld. Verbindt dan eens met dat netwerk.

• is een Master Poster
  • 45 reacties
  • Antwoord
  • 15 februari 2025
Waqqas schreef:

@A06jlo 

Gedaan, en Toon is nu verbonden met het gastnetwerk 2,4GHz.

Nu weer even afwachten of alles blijft werken.

• is een Master Poster
  • 45 reacties
  • 15 februari 2025

Ik heb ook een nieuwe uitdaging, ik heb van Odido ook een Wifi Plus ontvangen , een Zyxel WX5600-T0. Van de week uitgeprobeerd, maar lukt niet, vindt geen verbinding. Ik had ergens een keer iets gelezen dat dan de Wifi instelling 2,4GHz - 5GHz hetzelfde moet zijn, anders werkt de Wifi plus niet, maar zeker weten doe ik het niet.

Wat moet ik dan doen, om alles wel te laten werken met Wifi plus, of heb ik hier verder niks aan.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20343 reacties
  • 15 februari 2025

@A06jlo 

De WiFi versterker werkt alleen als Easymesh is ingeschakeld. Dit moet dan ook aangevinkt zijn. Het gastnetwerk kan je voor de Toon laten.

• is een Top Poster
  • 70 reacties
  • 15 februari 2025

Met alle respect, maar als die toon op geen enkel netwerk verbinding maakt, maar de rest van alle netwerk producten wél. Dan is die Toon toch gewoon stuk?

• is een Master Poster
  • 45 reacties
  • 15 februari 2025

Hoi UTP, volgens Eneco ligt het niet aan de Toon maar aan de router. Ik heb nu via advies van Waqqas verbinding gemaakt met die gastennetwerk 2,4GHz. en WPA2-PSK en beschermde beheersframes uitgeschakeld. Het werkt, en nu is het even afwachten of het blijft werken.

• is een Master Poster
  • 45 reacties
  • 15 februari 2025

Hoi Waqqas.

Easymesh ingeschakeld.

ik ga het vanavond / morgen weer proberen.

Ik hou je op de hoogte.

Dank alvast voor alle hulp.

• is een Master Poster
  • 45 reacties
  • 15 februari 2025

Hoi Waqqas,

Routerinstelling is nu na Easymesh ingeschakeld 2,5GHz en 5GHz.

Ik kom nu niet meer de naam Odido-1AC15A_5Ghz meer tegen in mijn opgeslagen netwerk meer tegen.

Ging best snel. allereerst heb ik de Wifi plus resetknop 5sec ingedrukt. Daarna opnieuw Stap 1 verbind je Wifipunt uitgevoerd, daarna stap 2 kies de beste plek, deze heb ik even dicht bij de router geplaats, helaas wederom niet gelukt.

eerste foto Stap1, tweede foto na stap2

• is een Master Poster
  • 45 reacties
  • 15 februari 2025

ik kom er nu net achter dat ik ook via mijn Google Chome geen verbinding meer heb. ik ga de laatste instelling weer terug zetten.

• is een Master Poster
  • 45 reacties
  • 15 februari 2025

Ooooo ook nu nog geen verbinding meer Google Chome. Odido-1AC15A_5Ghz kom ook niet meer tegen in de beschikbare netwerken

• is een Master Poster
  • 45 reacties
  • 15 februari 2025

Alles opnieuw opgestart.

Wifi plus krijg ik niet voor elkaar.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen