Skip to main content

Beste,

sinds enige tijd kan ik mijn email niet meer via POP3 binnenhalen in mijn gmail account. Dat heeft altijd gewerkt, en ook losse (webmail) toegang tot mijn tmobile thuis mail account werkt gewoon. De error melding is "SSL error: Certificate 1 of the best path has been revoked” . Dit heeft waarschijnlijk  te maken met een ongeldig SSL certificate op de server: https://www.digicert.com/kb/ssl-support/gmail-pop3-troubleshooting.htm

  

Goedemiddag @rctroodt, dit lijkt sterk op een certificaatissue dat we eerder dit jaar hebben meegemaakt. Sterker nog je krijgt nagenoeg dezelfde melding te zien, sorry daarvoor!

Ik meld het bij de techneuten zodat het weer opgepakt kan worden. Zodra er een update is, hoor je het meteen. De verwerkingstijden bij de technische dienst bedraagt over het algemeen drie tot vijf werkdagen, maar omdat dit een delicaat probleem betreft, kan het ietwat meer onderzoekswerk vergen. Ik probeer er zoveel mogelijk vaart achter te zetten, maar pin me niet op een specifieke datum vast alsjeblieft. We gaan dit oplossen voor je!


UPDATE: wat gebeurt er wanneer je aangeeft dat je de e-mail wilt ontvangen via IMAP in plaats van POP3? POP3 zorgt voor conflicten met de ontvangst. Als ook dit niet werkt, pakken we het verder op.


Hi Jason,

helaas is dit een antwoord dat ik van T-Mobile verwacht: probeer maar wat anders, wij willen eigenlijk niks doen. Past een beetje in het verhaal van een DrayTek Glasvezel router die maar niet vervangen kan worden door een ander, nieuwer type :zipper_mouth: , en een Zending Gemist met de meest dramatische gebruikerservaring ooit...

IMAP is geen optie, ik probeer jullie mail in Gmail te importeren. Dit kan enkel via het POP3 interface. 

Gelukkig zit het probleem deze keer niet aan jullie kant. Ik heb mijn account verwijderd en opnieuw toegevoegd. Blijkbaar wordt het nieuwste certificaat dan gebruikt, en gaat het nu goed ( of jullie hebben stiekem aan jullie kant ook wat gefixt) 

Dank voor een luisterend oor :ear_tone1: .

 


Dan heb ik mijn bericht klaarblijkelijk volledig verkeerd geformuleerd: het is aangemeld bij de technische dienst, maar dit is één van de cruciale stappen om door te lopen. Als het namelijk ook niet bij IMAP werkt, ligt het niet aan de externe server + POP3 en dan hebben we een nieuw probleem. Wat betreft het niet vervangen van een Draytek, dat vind ik een vreemd verhaal (niet van jouw kant, maar van ons); wij ruilen al gedurende langere tijd Drayteks om naar Zyxels + Media Converters en daar ben ik zelfs maandenlang proactief mee bezig geweest. Excuses dat mijn reactie je niet welgevallen is, dat is het tegenovergestelde van mijn intenties.

Wat betreft Gmail: ik ging er stiekem van uit dat je e-mail forwardde vanuit Gmail naar een ander domein, dan kun je IMAP wel instellen via de volgende configuratie:

https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=en

Nogmaals mijn excuses! Overigens, top dat je het opgelost hebt door je account opnieuw toe te voegen. 


Jason, dank voor je uitgebreide reactie. Mijn probleem is in elk geval opgelost.

De Draytek blijft een dingetje, kon niet proactief vervangen worden (verhaal van wijkcentrale configuratie, te duur om aan te passen, werkte gewoon, ...) , Als ik een betere wifi dekking wilde moest ik dus minimaal 2 wifipunten inzetten (bij gebrek aan 5GHz). Voorlopig draait alles weer (met een eigen Ubiquity AP oplossing erachter).

 


Reageer