Ellende met glasvezel aansluiting en leverplicht van intenet.

  • 12 November 2023
  • 1 reactie
  • 73 Bekeken

Beste,

Tijd om weer overstappen naar Ziggo. (Mocht je glasvezel willen, maar deze glasvezel aansluiting is geïnstalleerd in de meterkast buiten je deur. Dus ook ver van je woonkamer, waar het aansluiting eigenlijk hoort)

Wie o wie zit met hetzelfde probleem. Je woont in een huur appartement, met je meterkast buiten je voordeur. Adsl gaat in de komende jaren langzamer verdwijnen. Nou is glasvezel aansluiting erg fijn om te hebben. Mits deze in je woonkamer aangesloten is🤦‍♂️ 
 

Nou heeft elke telecom bedrijf leverplicht naar haar klanten. Maar hoe de **** wilt Odido dit gaat realiseren bij appartementen waar het in de meeste gevallen buiten de deur bevindt?! 
 

Ik heb dus gebeld of Odido de glasvezel aansluiting kon realiseren. Mederweker zei: “is geen probleem hoor, je hoeft je geen zorgen te maken”. Ik wist diep van binnen dat het simpel weg onmogelijk is om buiten de meterkast een utokabel naar binnen te trekken, zonder hiervoor een aannemer in te schakelen. Maar ja, tussen de meterkast en de huidige adsl aansluiting en de woonkamer zit nog 2 muren tussen. Afgelopen week kwam de monteur van Guidion langs. Ik vroeg dus toen of het mogelijk is om kabels naar binnen te trekken. Monteur van guidion zei dat dit simpel weg onmogelijk is. Ik besloot om niet door de gaan met de installatie. Monteur zou Odido laten weten dat ze de glasvezel als nog naar de woonkamer moeten trekken. Geen bericht van Odido tot op de dag van vandaag. (Ruim 5 werkdagen verder)
 

Voor hetzelfde geval is de glasvezel aansluiting bij een ander complex in hetzelfde straat wel netjes via de buiten muren naar elke woonkamer binnen getrokken… 
 

De oude coax lijn werd dus ook zo naar binnen getrokken. Ik snap niet waarom glasvezel nou precies bij mij complex in de meterkast moest, en ook bij zoveel ander mensen dit met hetzelfde ergernis zit.
 

Nieuwe rebranding van tmobile is Odido. Probeer leuk te doen met palindroom. Wat is de betekenis dan van Odido? Antwoord: Ik hoor, maar odido doet alles behalve horen¿ 
 

Met gemiddelde trustpilot rating van 1.2👁️👄👁️️ yikess. Wat overigens ook erg hoog is, dit omdat mensen liever een dikke vette 0 of min score willen geven. Ik vraag me dan toch af hoe je blij naar werk gaat en hoe je in hemelsnaam door je werk dag heen komt.
 

Maar goed, het wordt overstappen naar coax weer als er geen oplossing komt.
 

Bedankt voor het komen naar me TedTalk.

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hey @Weiyii, welkom op onze Community!

Ik denk dat jouw topic in de verkeerde bak terecht gekomen is, mijn excuses voor de late reactie. Het is inderdaad erg lastig om dit te realiseren. We hebben namelijk toestemming nodig van de VvE om de bij de meterkast te komen. Dan moet glasvezel nog naar de woning gebracht worden. De hoofdmeterkast moet je zien als een soort verdeelkast maar dit verschilt per complex. Als er meer dan twee woningen in het complex zijn wordt het glasvezelkastje vaak in de woning zelf aangesloten. 

 

Ik wilde meteen voor je gaan kijken maar ik kan geen glasvezel bestelling vinden op jouw e-mailadres of telefoonnummer. Wel zie ik twee DSL abonnementen op jouw telefoonnummer. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345. Alvast bedankt!

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Weiyii, welkom op onze Community!

Ik denk dat jouw topic in de verkeerde bak terecht gekomen is, mijn excuses voor de late reactie. Het is inderdaad erg lastig om dit te realiseren. We hebben namelijk toestemming nodig van de VvE om de bij de meterkast te komen. Dan moet glasvezel nog naar de woning gebracht worden. De hoofdmeterkast moet je zien als een soort verdeelkast maar dit verschilt per complex. Als er meer dan twee woningen in het complex zijn wordt het glasvezelkastje vaak in de woning zelf aangesloten. 

 

Ik wilde meteen voor je gaan kijken maar ik kan geen glasvezel bestelling vinden op jouw e-mailadres of telefoonnummer. Wel zie ik twee DSL abonnementen op jouw telefoonnummer. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345. Alvast bedankt!

Reageer