Skip to main content

ik krijg elke 30min een IP renew zie hieronder gebeurt bij alle 3 ETH_MNGT, ETH_IPTV en ETH_INTERNET zie hieronder alleen even ETH_INTERNET log

 

1 Jan 7 13:31:57 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgTypee-2147483403]
2 Jan 7 13:31:57 daemon info dhcpc udhcpc: Lease of <IP> obtained, lease time 3600
3 Jan 7 13:31:57 daemon debug dhcpc udhcpc: Sending renew...
10 Jan 7 13:01:57 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgTypee-2147483403]
11 Jan 7 13:01:57 daemon info dhcpc udhcpc: Lease of <IP> obtained, lease time 3600
12 Jan 7 13:01:57 daemon debug dhcpc udhcpc: Sending renew...
19 Jan 7 12:31:57 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgTypee-2147483403]
20 Jan 7 12:31:57 daemon info dhcpc udhcpc: Lease of <IP> obtained, lease time 3600
21 Jan 7 12:31:57 daemon debug dhcpc udhcpc: Sending renew...

@pbvdven 

Welkom bij de community van TMT.

Eerste vraag dan gelijk maar even, ervaar je problemen hierdoor en welke zijn dat?


Ik heb geen idee. ik heb problemen met het feit dat de T54 meerdere keren per dag volledig onbereikbaar wordt en er dan geen internet is zelf de webinterface is niet meer te bereiken een herstart helpt dan voor bepaalde tijd soms 5min soms paar uur soms dag zelfs paar weken maar blijft een terug kerend probleem. afgelopen paar dagen is het een ramp gisteren 5 of 6x vandaag al 3x. alle lampjes branden lijkt niets aan de hand alleen is hij totaal onbereikbaar alsof hij vast gelopen is. 


Hi @pbvdven, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Ik ben meteen met je mee gaan kijken en ik zie een zogenoemde lease time error terug in jouw verbinding. Alle apparaten in LAN-poort 1, 2, 3 en 4 geven een lease time error op het toegewezen IP-adres. Een lease time error ontstaat wanneer het apparaat geen geldige lease gepusht kan krijgen vanuit de DHCP-server; dit komt vaak doordat het uitgelezen MAC-adres niet overeenkomt. Dit kun je herstellen door alle aangesloten apparaten los te koppelen, het modem te resetten en daarna een reprovisie op het modem en de WAN (de binnenkomende verbinding) te laten uitvoeren. De reprovisie kun je aan ons verzoeken, dit doen we met alle plezier voor je. Laat je het weten zodra alles opnieuw opgestart is? Dan help ik je graag verder! 😊


Reageer