Skip to main content
Ik kom van Telfort en die hadden een modem dat mij toeliet om een VOIP verbinding op te zetten. Nu ben ik bij T-Mobile en hun modem HG659 blokkeert die mogelijkheid. Wat moet ik doen om die mogelijkheid te activeren?
Ik had tijd vandaag. Dus heb ik wat testen gedaan.



poort 6000 3080 5061 werken niet. Ik heb tevens een firmware downgrade gedaan. Ook dit hielp niet.

Conclusie na het onderhoud en het verkrijgen van een compleet ander ip is poort 5060 dichtgezet.



voipbuster ondersteund geen andere poorten dan deze zover ik het heb uitgezocht. Dit is toch wel vreemd. Ik heb geen telefonie tv . En verwacht dan wel dat alles op mijn eigen modem open staat.
Ik kan me echt niet voorstellen dat dit het geval is maar wat voor modem gebruik je? Heb je de helpdesk al gebeld? Is door de update het telefoongedeelte van je t-mobile modem toevallig 'aan' gezet? Kun je dat deactiveren?



Ik heb zelf een gigaset-voip en dus kan ik je niet met de settings helpen. Maar de Fritzbox kan ook als modem gebruikt worden. En als je hem als router gebruikt of in de IP-client mode, dan werkt ie iets anders begrijp ik.Want dan moet je hem in de 'WAN' mode gebruiken en niet in de 'LAN' mode. (NB: Als u de FRITZ!Box in IP-client mode of routermode zet gebruik dan de WAN-poort (geen LAN1)



Geldt dat soms ook voor je voip verbinding? Kun je selecteren welke verbinding het ding gebruikt? (Ik denk het niet maar wil het toch vragen)



Maar begin om in het t-mobile modem te kijken. En als het niet lukt om het voip deel daarin uit te schakelen raad ik om je eigen modem te gaan gebruiken. En het t-mobile modem te verwijderen.

  1. Zie: Je eigen modem bij T-Mobile Thuis

Ik gebruik een Fritzbox 7590. Heb nog nooit het modem van t-mobile gebruikt. Dit vanwege mijn dect en smart Home. De interface en mogelijkheden zijn ook vele malen beter.



Het vreemde is het heeft gewerkt. Ik heb niets veranderd. En ineens werkt het niet meer.

Het is geen grote ramp. Maar is wel fijn als het werkt.



Ben verder prima tevreden over de snelheid en stabiliteit van de lijn. Als ik tijd heb ga ik de helpdesk wel eens bellen.
@airmaxx14 bij de helpdesk gaan ze je niet helpen.



pas als je weet wat waar mis gaat kan er wat gedaan worden. met hij doet het niet kom je niet bij de juiste afdeling.



ping traceroute telnet andere sip server andere sip provider foutmeldingen in de log.



hoe meer je kan laten zien hoe beter het is.

Het is niet de bedoeling van T Mobile om bewust zaken te bokkeren
Het is niet de bedoeling van T Mobile om bewust zaken te bokkeren



Daar slaat @Hidden.nld de spijker op zijn kop! En nu @airmaxx14 vertelt dat hij de Fritz als modem en router gebruikt, Kan het ook niet aan t-mobile liggen die 'iets' blokkeert. Want zo'n blokkade zou enkel kunnen gebeuren als in een T-mobile modem de poort wordt gebruikt voor de telefoonservice van t-mobile.



Dat zou in principe wel tot problemen kunnen leiden. Maar als je jouw eigen Fritzbox gebruikt zonder t-mobile apparaten, dan heb je gewoon verkeerde instellingen, in je eigen Fritzbox.



Het kan helpen om dat in te zien........
Toch bijzonder dat ineens mijn instellingen verkeerd zijn. Ik ben van Telfort naar t-mobile gegaan. Alles werkt precies hetzelfde. En na het onderhoud werkt het niet meer. Het heeft gewerkt. Tot afgelopen weekend.



ik heb niets veranderd. En weet echt wel wat ik doe. Wil niet voor niks mijn eigen modem aan de DSL lijn. Had zelf het Telfort nummer werkende op mijn modem. Ondanks de gegevens niet vrij werden gegeven.



maar goed is geen ramp. Is alleen jammer dat het ineens niet meer werkt. Ik ga nog wel zoeken. En anders een andere VoIP provider zoeken
Hallo @airmaxx14



Natuurlijk kan het dat er iets mis gaat bij T Mobile na de werkzaamheden. en als er iets mis gaat dan is het ook wel op te lossen. alleen hebben we daarvoor meer informatie nodig.
En voor de zekerheid:



Je hebt je Fritz een Factory Reset gegeven? Zo als ie was toen je 'em kocht? Bedenk dat ook mensen die weten wat ze doen, toch een foutje kunnen maken.



het pingen, zoals @Hidden.nld adviseert lijkt me eenvoudig uit te voeren.



Maar ook als de poort 5060 geblokkeerd lijkt, denk ik dat dit dan toch door je eigen Fritz gebeurt. Bedenk dat poort 5060 door T-mobile zelf, in alle modems wordt gebruikt die telefonie van T-mobile bieden. Dus als het op jouw internet geblokkeerd zou zijn, zouden alle T-mobile klanten die telefoon afnemen, plotseling niet meer kunnen bellen. Omdat dan ook in hun T-mobile modems de poort geblokkeerd wordt.



En dat is gewoon niet het geval. De reden dat sommige mensen in deze thread spreken van een geblokkeerde 5060 poort is niet omdat de poort wordt geblokkeerd. In feite wordt de poort gebuikt door de t-mobile voip dienst. Het zou dus beter zijn om te spreken van een poort die al in gebruik is.



De poort kan dan niet gebruikt worden door een voip apparaat die achter het t-mobile modem hangt. Immers het voip gedeelte in het modem gebruikt de poort al. En dan moet je een andere gebruiken.



Maar als, zoals in jouw situatie @airmaxx14 , jouw eigen modem voor jouw voip verbinding moet zorgen, is er geen ander apparaat dat de poort gebruikt.



Het kan wel eens voorkomen dat een app op je telefoon problemen geeft. Maar ook daar gebruik je volgens mij een Fritz app voor. Dus dat lijkt me onwaarschijnlijk. Zelf heb ik een iPhone en als ik een voip-app gebruik die net als een 'normale' landlijn werkt en rinkelt als ik word gebeld, dan krijg ik problemen met mijn voip in huis. En dat komt omdat het rinkelen van de voip-app via een push-service van apple gebeurt die door de maker van de app wordt gebruikt.



Daarna kan de voip op mijn 'echte' landlijn geen verbinding meer krijgen met de sip-voip-provider. Die loopt dan via Apple. En dat werkt pas weer nadat ik de app uitschakel en alles opnieuw opstart. Je begrijpt wel dat ik mijn frustraties dat het niet werkte in eerste instantie bij mijn ISP in de schoenen schoof. Ik wist zeker dat die mijn voip verbinding frustreerde.......... want ik wist immers wel wat ik deed........



☺️
Hallo



Vanmorgen wat testen gedaan. In eerste instantie werkte poort 5060 niet. Poort 3000 wel.

Ik ben nog verder aan het zoeken maar ineens werkt 5060 weer.



De connectie naar de Voip server werkt nog steeds niet. Wel vreemd dat na het onderhoud het ineens niet meer werkt.

Misschien word mijn ip geblokkeerd bij de voip provider.



Anders ga ik AVM mailen of er een Bug is ontstaan in de update van hun software.



We blijven rustig doorzoeken.
Na het niet werkend krijgen maar eens T-mobile gebeld.

Omdat het een externe Voip server is. En ik nu ineens op een ander V-lan kunnen ze er niks aan doen.



Ze sturen mijn nog een document hoe ik het moet inregelen, maar als het al niet werkt via mijn Fritzbox. Hoe moet het dan met hun document wel gaan werken.Ik heb even geen idee.



Het is niet anders. Einde Voip op mijn Box. Bedankt een ieder voor informatie.



Wie weet gaat het bij het volgende onderhoud weer werken 😂
Laatste update. Voipbuster ondersteund ook poort 6000.

Men heeft poort 5060 open staan en ook poort 6000.



Zoals ik al vermoede blokkeert T-mobile poort 5060. Men heeft mij een document gestuurd waar ik inhoudelijk niets mee kan. De blokkering zit in het netwerk van T-mobile.



Na contact gezocht te hebben met Voipbuster heeft men dus een alternatief gegeven naar poort 6000.

Dit even met de Fritzbox tool in de backup file veranderd en terug gezet in de box.



Nu is de lijn online en werkt het weer naar behoren.

Best beetje jammer dat na onderhoud het ineens niet meer werkte.
@airmaxx14



Je had jezelf al 13 dagen geleden kunnen helpen als je mijn reactie reactie gelezen.

Daar gaf ik poort 6000 al aan als alternatief bij Voipbuster e.a..



Al eens geprobeerd om de FB opnieuw op poort 5060 in te stellen?



In ieder geval bedankt voor de terugkoppeling omtrent jouw probleem en op welke manier het opgelost is.
@yalerta ohh dat heb ik dan totaal over het hoofd gezien. En ja ik heb meerdere keren 5060 geprobeerd na het veranderen van de poort. Dit is voor nu een beetje omslachtig me de FB. Hopelijk komt AVM met een update dan je dit via het menu kan aanpassen. Dank voor je reactie

Gigaset Probleem verhelpen:

Je kan onderstaande link klikken, beschrijving lezen en eventueel toepassen op jou T-mobile Zyxel modem en Gigaset VoIP telefoon.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-telefonie-494/probleem-met-gigaset-net-inkomende-gesprekken-314310#post1527335


Gigaset probleem in een ander land met een andere internet provider met deze beschreven oplossing verholpen. We kunnen nu onderling probleemloos bellen en gebeld worden dankzij via Siemens Gigaset VoIP verbinding.


Reageer