Goedendag,
Vanwege de zeer beperkte instelmogelijkheden, beveiliging en waardeloze wifi bereik in de originele Huawei router van T-mobile, ben ik overgestapt naar een eigen systeem. Hiervoor wil ik de Ubiquiti Unifi DreamMachine Pro gebruiken. Deze heb ik volledig geconfigureerd met de vrijgegeven instellingen voor gebruik van een eigen router. Ik gebruik alleen internet dus het alleen VLAN 300 nodig.
Nu is het helaas zo dat om welke reden dan ook ik geen “extern” IP adres toegewezen krijg via de WAN aansluitingen (maakt niet uit of ik WAN 1 of 2 gebruik, of te wel met of zonder mediaconverter)
De glas aansluiting die ik is helaas niet van Tmobile zelf maar ik zit via het KPN glas netwerk bij Tmobile. Een collega van mij die exact dezelfde machine gebruikt heeft zonder problemen connectie kunnen maken via VLAN 300, alleen hij maakt gebruik van het Tmobile glas netwerk.
Kort gezegd, heeft iemand een idee waardoor het kan dat met exact dezelfde machine en WAN instellingen ik geen IP adres toegewezen krijg en dus geen internet heb, en mijn collega wel?
Hoe kan dit opgelost worden?
Alvast bedankt voor elke support/reactie!