We willen graag onze eigen router (Draytek Vigor2927) gebruiken op het glasmodem Zyxel T-56.
Hoe krijgen we Zyxel T-56 in bridge mode?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Met vriendelijke groet fam Overtoom.
We willen graag onze eigen router (Draytek Vigor2927) gebruiken op het glasmodem Zyxel T-56.
Hoe krijgen we Zyxel T-56 in bridge mode?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Met vriendelijke groet fam Overtoom.
Hallo
De Zyxel router kan niet in bridge modus, je kan de Draytek aansluiten op een LAN poort van de Zyxel en hem in de DMZ zetten.
De draytek aansluiten op de mediaconverter ipv de Zyxel kan ook indien deze VLAN ondersteuning heeft je hebt dan VLAN 300 nodig en connectie type DHCP/Dynamic IP.
Nee dat gaat niet ze willen wel dat hun telefoon lijn blijft werken.
Even goed bedankt voor het mee denken ik was het telefoon verhaal vergeten.
Oke, mediaconverter naar de Zyxel voor vaste telefonie en Draytek (in DMZ zodat alle verkeer naar de Draytek gaat) op LAN 1 is dan een goede optie
Glasvezel aansluiting?
De DMZ is de eenvoudigste weg. (Zyxel → DMZ → Draytek)
Deze oplossing draait bij mij probleemloos
Maar andersom kan waarschijnlijk ook. Draytek → Zyxel. Die zorgt dan alleen voor de telefoon aansluiting en staat de WiFi uit (Ook in de DMZ situatie)
Op deze wijze kan er eenvoudiger van de multi WAN aansluitingen van de Draytek gebruik gemaakt worden.
---
Er is ook een mogelijkheid om een ATA adapter op 1 van de poorten van de Draytek aan te sluiten en de Zyxel weg te laten (bij een glasvezel aansluiting)
De ATA adapter zet de internetsignalen om naar analoge telefonie signalen.
Nadeel; Extra aanschaf kosten en instellen van weer wat extra apparatuur kan een brug te ver zijn.
Voordeel: Als het gelukt is om het in bedrijf te stellen van een dergelijke oplossing maakt een provider wissel eenvoudiger.
Kunnen mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen en welke IP adres inde NAT in het glas modem moet instellen.
Log in op de Zyxel door naar 192.168.1.1 te gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.
Ga naar het menu > netwerkinstellingen > thuisnetwerk > statische DHCP > voeg een regel toe, zet deze op actief, kies bij apparaat informatie het IP adres dat is toegewezen aan de Draytek (192.168.1.XX) en klik op opslaan.
Ga nu naar het menu > netwerkinstellingen > NAT > DMZ > voor hier ook het IP adres in dat aan de Draytek is toegewezen en sla dit op.
Log in op de Zyxel door naar 192.168.1.1 te gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.
Ga naar het menu > netwerkinstellingen > thuisnetwerk > statische DHCP > voeg een regel toe, zet deze op actief, kies bij apparaat informatie het IP adres dat is toegewezen aan de Draytek (192.168.1.XX) en klik op opslaan.
Ga nu naar het menu > netwerkinstellingen > NAT > DMZ > voor hier ook het IP adres in dat aan de Draytek is toegewezen en sla dit op.
Super dank voor de uitleg,
Moet in de Draytek Vigor2927 ook nog iets worden aangepast de WAN kant die staat in gesteld op DHCP dus automaatis IP adres verkrijgen.
Ik zal dit van week even uitproberen bij me ouders, Ik heb zelf nog geen glasvezel dat komt eind dit jaar (ik heb nu via Ziggo, kabel internet) en dan ga ik zelf ook bij T-Mobile en dan heb ik zelf deze instellingen ook nodig ik heb namelijk de zelfde router als mijn ouders (Draytek Vigor2927) .
Groetjes van mij zelf Ron en me ouders (Ik schijf dit allemaal namens hun)
Mijn ouders hebben hebben hier geen verstand van dus vandaar.
Zolang er geen problemen zijn hoef je niks aan te passen in de Draytek, de WiFi op de Zyxel zou je kunnen uitschakelen dmv de knop aan de zijkant.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.