Skip to main content
Beantwoord

Eigen modem ontgrendelen Fritz box 5590 fiber xgs-pon

  • 3 July 2024
  • 8 reacties
  • 305 Bekeken

Geachte Moderators,

Na een paar dagen en uren bellen met acht verschillende medewerkers van Odido, heb ik besloten om mijn vraag hier te stellen in de hoop dat iemand mij z.s.m. kan helpen. Aangezien Tommie op vakantie is, hoop ik dat hier iemand anders is die mij verder kan helpen.

Ik wil graag mijn eigen modem van Fritzbox, model: 5590 fiber xgs-pon, ontgrendelen om deze direct op glasvezel aansluiten. Ik heb meerdere medewerkers gesproken, maar helaas weet niemand hoe dit werkt. Uiteindelijk na heel vaak bellen een ticket kunnen indienen met de Modem ID en de XGS-Pon SN, maar blijkbaar was het ticket helaas verkeerd aangemaakt omdat er heel weinig kennis is dit gebied.

Ik heb sinds 19 juni 2024 glasvezel, maar ik heb nog nooit zo'n trage en instabiele internet gehad. Er is ook een monteur langs geweest, maar hij kon helaas niks betekenen. Hij kon alleen maar bevestigen dat alles goed was aangesloten en gemonteerd. Ik heb daarom met spoed geïnvesteerd in een eigen modem om het probleem te verhelpen, maar ook om van de twee apparaten en extra kabels af te komen! 

Ter info: mijn laagste download snelheid zit op 27mb en de hoogste komt een paar keer per dag en dat is dan wel een normale 1000mb, echter is mijn uploadsnelheid nog niet hoger dan de 260mb gekomen met de meeste metingen tussen de 0,17mb en 180mb van de 1000mb.

Alle metingen waren via wifi met max 1 meter afstand van de router. 

Wij werken hier vaak thuis en we gebruiken op dit moment onze hotspot voor online vergaderingen ivm het instabiele internet en slechte verbinding.

Kan iemand mij met spoed helpen om de Fritzbox 5590 fiber xgs-pon te ontgrendelen, zodat deze toegang krijgt tot het netwerk?

Alvast heel erg bedankt!

This topic has been closed for comments

8 reacties

@Aus Hoi

Even wachten tot iemand van Odido het hier op pakt.

Wat je nu zelf kan doen de Fritzbox de blauwe 2.5Gbit poort als wan achter het glasvezelkastje aan sluiten.

Misschien werkt het dan al beter.

Ik had van dag een al ruzie met de Zyxel T54 router.

Die heb ik eigenlijk nooit gebruikt en dag erop de Fritzbox 5590 aangesloten. (1e week achter het glasvezelkastje)

Die 5590 gebruikte ik al bij Kpn.

Nu Odido op GPON direct op glasvezel.

 

Reputatie 2

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7590/3588_FRITZ-Box-configureren-handleidingen-voor-verschillende-providers/

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Aus, goed dat je jezelf tot de Community wendt, zoals je merkt is de kennis en hulpvaardigheid hier hoog! 😃 Ik heb er vertrouwen in dat je er met de handleiding die Darkman linkt volledig uitkomt, maar mocht je ergens vastlopen deel het gerust in dit topic. Screenshots van je configuratie helpen daarbij altijd.

Heel veel succes met knutselen! 

@Cal van Odido

Het gaat hier om een Fritzbox 5590 fiber.

En niet om een 7590 de link van Darkman.

@Aus Vraagt dan ook een registratie aan van de Fritzbox direct op glasvezel op XGS-PON.

Zie deze handleiding van AVM. (Fritzbox 5590)

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-5590-Fiber/3673_FRITZ-Box-voor-gebruik-op-de-glasvezelaansluiting-van-Odido-voorheen-T-Mobile-configureren/

 

Beste @Cal van Odido,

Dank voor uw reactie, ik ga het nog een keer proberen uit te leggen.

Het gaat namelijk niet om een WAN-poort connectie. Bij FRITZ!Box 5590 Fiber heb je een XGS-PON Edition, deze heeft een XGS-PON SFP-glasvezelmodule (zie foto) zo kan je de router direct op het FTU kasje aansluiten zonder mediaconverter! om dit werkend te krijgen dien je de modem te ontgrendelen bij Odido zoals je het ook in de 3de foto kunt zien.

Om een modem via een WAN aan te sluiten heb ik daar gelukkig geen hulp bij nodig

 

@Cal van Odido

Het gaat hier om een Fritzbox 5590 fiber.

En niet om een 7590 de link van Darkman.

@Aus Vraagt dan ook een registratie aan van de Fritzbox direct op glasvezel op XGS-PON.

Zie deze handleiding van AVM. (Fritzbox 5590)

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-5590-Fiber/3673_FRITZ-Box-voor-gebruik-op-de-glasvezelaansluiting-van-Odido-voorheen-T-Mobile-configureren/

 

@peter-keetfm  Bedankt dat je mee kijkt en probeert ook te helpen, Ik zie jouw reactie nu pas! ik was nog aan het typen :/ 

Beste, 

Iemand heeft mijn modem blijkbaar ontgrendeld net, eindelijk heb kan ik nu met mijn eigen fritz box rond de 80% van mijn internet gebruiken.

Wie het ook was, bedankt! 

 

Dit topic kan worden afgesloten.

Reputatie 7
Badge +9

Op verzoek van topicstarter dit topic geclosed.