Skip to main content

Eigen modem Fritzbox 5690 Pro soms Internet connection failed: Reason for error: 2 (DHCPv4 no answer on DISCOVER)

  • 8 december 2024
  • 5 reacties
  • 105 Bekeken

Goedenmiddag,

 

Recentelijk heb ik mijn eigen modem ipv de Zyxel van Odido vervangen.

Na een uurtje werke het allemaal prima maar ik merk dat het internet er soms uitvalt ong 1 a 2 keer per dag 

met in de logs deze melding: Internet connection failed: Reason for error: 2 (DHCPv4 no answer on DISCOVER)

moet ik mijn Fritzbox laten registreren bij Odido? (ik gebruik de wan verbinding op dit moment)

Kastje van Huawei van glas naar utp zit ertussen

 

Mvg,

Uitgelichte reactie

8 december 2024

Hallo ​@Propain76 

Je hoeft hem niet te registreren met de Huawei er tussen. Valt het internet ook weg met de Zyxel router aangesloten?

5 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21049 reacties
  • 8 december 2024

Hallo ​@Propain76 

Je hoeft hem niet te registreren met de Huawei er tussen. Valt het internet ook weg met de Zyxel router aangesloten?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 8 december 2024

Goedenavond,

Met de Zyxel ertussen nochtands geen problemen gehad.

Maar ik had wat problemen met wifi schakelen en die heb ik nu op fixed channels gezet en het lijkt nu stabiel te zijn.

Morgen nog even aankijken hoe het gaat maar tot nu toe stabiel

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21049 reacties
  • 8 december 2024

@Propain76 

Misschien de Fritzbox eens voorzien van een fabrieksreset en opnieuw instellen?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 9 december 2024
Waqqas schreef:

@Propain76 

Misschien de Fritzbox eens voorzien van een fabrieksreset en opnieuw instellen?

Nog niet gedaan is nog geen week oud maar ik heb inmiddels wel weer een keer de melding gehad

 Internet connection failed: Reason for error: 2 (DHCPv4 no answer on DISCOVER)

Maar vanavond geen problemen ervaren tot nog toe


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 14 december 2024
Waqqas schreef:

@Propain76 

Misschien de Fritzbox eens voorzien van een fabrieksreset en opnieuw instellen?

Goedenmorgen,

Gisteren heb ik het nieuwe Fritzos 8.01 gekregen en hiermee zijn alle problemen opgelost.

Alles werkt weer goed

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen