Hallo,
Ik heb thuis een 1Gbps T-mobile glasvezel verbinding i.c.m. de standaard mediaconverter en het Zyxel T-50 modem. Graag zou ik mijn eigen modem aansluiten (Een Netgear RAX200). De T-mobile klantenservice gaf aan dat dit direct zou moeten werken wanneer ik deze achter de media converter aansluit. Echter, krijg ik geen internet. Heeft iemand een idee hoe ik dit wel werkend zou kunnen krijgen? Of dien ik ook mijn eigen media converter te gaan gebruiken?
Tevens las ik over de bridge modus wanneer ik het T-mobile modem er juist wel tussen houd. Maar het Zyxel T-50 modem is niet in bridge modus te zetten.
Ik las ook nog over het van het vanuit het T-mobile modem toekennen van een vast IP adres aan mijn eigen router. Mijn eigen router krijgt bijvoorbeeld het IP adres 192.168.1.162 toegekend vanuit het T-mobile modem. Als ik naar mijn eigen router kijk dan is dat IP adres het IP adres van de WAN poort. Mijn Router zelf krijgt het IP adres 10.0.0.1 met de melding om een conflict met je provider te voorkomen.
De apparaten die ik dan met mijn eigen router verbind krijgen ook een 10.0.0.x IP adres.
Als ik het T-mobile modem er tussen laat, maar wel alleen mijn eigen router wil gebruiken wat kan ik dan het beste doen? Heeft iemand tips of adviezen?
Alvast bedankt.
Groet,
Marc.