Hoi @bbert ,
Je hebt nu 4 topics met dezelfde vraag gepost. Dat is niet de bedoeling. Een moderator zal de topics weer sluiten en dan kun je in 1 verder praten.
De website werkte niet. Ik.kreeg geen response of bevestiging vandaar mijn pogingen. Het gaat idd over hetzelfde probleem.
Hey @bbert, welkom op onze Community!
Ik wil natuurlijk dat je kunt genieten van een stabiel netwerk. Ik ben daarom direct gaan kijken en ik zie dat het een en ander al vervangen is en dat je meerdere keren contact hebt opgenomen met onze klantenservice. Zou je allereerst een powerflip willen uitvoeren? Ik zie namelijk dat het modem en ONT meer dan 44 dagen online zijn. Dit doe je zo:
Powerflip
- Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
Wil je daarna drie dagen lang het modem in de gaten houden. Als het internet wegvalt wil je dit dan noteren met de datum en tijdstip? Wil je het modem ook niet herstarten in die drie dagen, dan kan ik namelijk precies zien wat er gebeurt. Wil je na de drie dagen weer contact opnemen? Graag datum en tijdstip noteren van de uitval en dat met mij delen. Dan ga ik dit voor je onderzoeken!
Beste Tommie!
Bedankt voor je reactie.
Ik heb dit al meerdere keren gedaan.
Maar ik wil het nog wel weer doen.
Dit heeft helaas geen resultaten opgeleverd.
Het internet valt vrijwel helemaal weg of is erg traag elke avond van 19-22 uur. Met name downloaden heeft een slechte bandbreedte.
Op andere momenten buiten deze tijden is het internet uitstekend.
Inmiddels zijn er drie monteurs (2x KPN en 1x Guidion) geweest en is het glasvezelnetwerk met oscilloscoop doorgemeten. Alles in orde. De media converter en het modem zijn al vervangen. Helaas nog steeds hetzelfde probleem.
Tja, als al die monteurs als langs zijn geweest is het probleem misschien niet op te lossen. Wat zou je willen, kosteloos opzeggen?
Hi @bbert, bedankt voor je snelle reactie.
Ik zie inderdaad terug dat er al veel gecontroleerd is en dat er al een aantal monteurs zijn langsgekomen. Ik zie geen onderbrekingen ontstaan in je netwerk. Graag wil ik je toch vragen om mijn stappen te volgen en het modem 3 dagen te testen. Ik zie namelijk dat je het apparatuur nog geen powerflip gegeven hebt. Als we dit 3 dagen lang getest hebben kan ik opnieuw gaan kijken naar de onderbrekingen. Kan je alsjeblieft de exacte tijdstippen en datum opschrijven van uitval? Dan ik dit namelijk onderzoeken met ons netwerk-team.