Ik heb een kleine maand geleden mijn splinternieuwe hardware mogen ontvangen van T-Mobile.
Alles is netjes aangesloten door een T-Mobile/Guideon monteur.
Mijn glasvezel opstelling Converter -> Modem (Huawei) -> Router
Nu een kleine maand later zitten we al met een storing, waarbij er geen internetverbinding is..
Mijn constatering
- FO lampje op de converter brand oranje
- Internet lampje op de Huawei modem knippert voor 5 seconden (na aansluiten op netstroom) en brand vervolgens NIET meer..
- Mogelijk dat mijn initiële internetgebruikersnaam/internetwachtwoord ingevoerd moeten worden in de modem interface.
Zojuist met de klantservice gesproken..
Toegepaste oplossing:
- Modem Reset
- Geen antwoord kunnen geven op mijn constateringen.
Nu moet ik een afspraak maken en daarbij tot woensdag wachten op een monteur, zodat mijn hardware gecontroleerd kan worden.
Ik vind het erg spijtig dat IK moet doorvragen naar oplossingen in plaatst van dat de 'storingsdienst' dit doet. In plaatst daarvan direct overgaan tot het inplannen van een monteur..
Hoe kan het zijn dat splinternieuwe hardware op zo een korte termijn 'stuk' gaat ? Is dit daadwerkelijk het geval dan wil ik voorstellen om alles redundant achter te laten, zodat ik het ZELF direct kan vervangen, vermoedelijk op korte termijn.
Daarnaast is mijn advies om de 'storingsdienst' te vervangen door bandje 'reset je modem' scheelt mij weer onnodig 1 uur (wachtrij + wachten op reset)