Beantwoord

Een eigen Modem

  • 15 May 2024
  • 5 reacties
  • 113 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goeden middag Allemaal 

Mijn naam is Marco en ben nieuw bij Odido met glasvezel.

Ik had de volgende vraag.

ik wilde graag een eigen modem/router ophangen omdat ik totaal niet tevreden ben met het huidige T56 modem.

 

1 De wifi is zeer slecht en heeft een heel klein bereik

2 je kan en mag niet zo heel veel in het modem wat berteft instellingen vooral niet in de firewal

 

nu was ik aan het kijken voor een goed 1GB modem/router omdat wij een redelijk gezin zijn en ook veel apparaten op internet hebben.

nu zag ik deze router van Netgear

NETGEAR Nighthawk AX12 - Gaming Router - RAX120 - AX6000 - Wifi 6

is dit een modem/router of is dit alleen een router kan iemand mij hierbij helpen.

en is deze geschikt voor glasvezel van odido 

Met vriendelijke groet 

Marco

icon

Beste antwoord door Pieter_B 15 May 2024, 15:25

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1

Volgens de gebruiksaanwijzing (gevonden via Google) zit er geen modem in:

 

Volgens de gebruiksaanwijzing (gevonden via Google) zit er geen modem in:

 

Ahhh  Jammer supper bedankt voor uw snelle reactie.

Kunt u mij wellicht verder helpen met welke wel goede modems/routers zijn voor glasvezel?

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Denk dat men met het modem eigenlijk bedoeld een ONT of media converter, waar glasvezel omgezet gaat worden op UTP met een TRUNK VLAN 300.

Had net de handleiding van deze router bekeken, maar VLAN zit onder Advanced

Daarna moet je nog aanvinken waar je internet op wilt hebben, daar lijk je dus alles te moeten selecteren.

Heb en ken dit device dus niet, maar volgens het manual zou het mogelijk zijn lijkt het.

Super bedankt hier kan ik wel wat mee ben erg blij met uw antwoord.

Nog maals heel erg bedankt 

met vriendelijke groetjes 

Marco

 

Reputatie 4

Hou je er wel even rekening mee dat de naam: “Odido Internet” niet gaat werken, die is meer dan tien tekens ;)

Gewoon zelf iets kiezen wat max 10 tekens is.

In de hedendaagse wereld hebben we het niet meer over modems, je hebt alleen je glasconvertor nodig en daarna een router. Elke router waar je een vlan op kunt instellen is goed.

Reageer