Ik heb een vreemd probleem. Een bepaalde site (www.grtc-excelsior.nl) is niet bereikbaar als ik op mijn thuisnetwerk ziet. Deze site kan ik niet via mijn browser bereiken en ook niet via ping vanaf mijn T-Mobile Draytek router.
Verschillende zaken getest:
De site is niet het probleem, want die is via mijn mobiel en op mijn werk gewoon bereikbaar. Check via http://www.isitdownrightnow.com laat zien dat de site OK is.
De DNS servers zijn niet het probleem. Ik heb het met verschillende DNS'en (T-Mobile, Google, OpenDNS, OpenNIC) geprobeerd en telkens hetzelfde resultaat.
De routers en computers diverse malen gereset (incl. stroom eraf), geen resultaat.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? En hoe kan ik het oplossen?
Beste antwoord door Hidden.nld
@eherle dat is best wel vreemd, het kan natuurlijk zo zijn dat je ipadres aan de andere kant op een zwarte lijst staat. dat zou je moeten navragen bij de beheerder van de website. als je een traceroute kan toevoegen aan het topic misschien kunnen we daar samen wat uithalen....
@eherle dat is best wel vreemd, het kan natuurlijk zo zijn dat je ipadres aan de andere kant op een zwarte lijst staat. dat zou je moeten navragen bij de beheerder van de website. als je een traceroute kan toevoegen aan het topic misschien kunnen we daar samen wat uithalen....
Naar aanleiding van dit draadje een test gedaan of een VPN verbinding het verschil maakt. En warempel, als ik met NordVPN een verbinding opzet, is er niks aan de hand en werkt de site gewoon. Ook met mijn iPad.
Probleem dus in de internet dienst van T-Mobile? Wordt dit herkend en opgelost?
@eherle dat is best wel vreemd, het kan natuurlijk zo zijn dat je ipadres aan de andere kant op een zwarte lijst staat. dat zou je moeten navragen bij de beheerder van de website.
Gecheckt bij beheerder van de website. Dit is niet de oorzaak, want hij zegt:
De site van Excelsior gebruikt geen blacklists, dus daar zal het niet aan liggen
Reactie van bevriende IT'er die ik dezelfde logs heb laten zien:
Dit is geen DNS probleem, maar een routerings probleem bij Glasoperator, je moet je glasvezel (Glasoperator volgens de routing info die je had bijgesloten) leverancier vragen dit op te lossen.
Het is dus aan T-Mobile en eventuele onderaannemers om dit op te lossen. Moet toch een peuleschil zijn na dit voorbereidende werk op dit forum.
Hallo @eherle , ik ben vandaag overgezet naar T-Mobile Thuis internet. De site die jij noemt doet het bij mij zonder problemen. Ik moet wel bekennen dat ze gebruik maken van meerdere IP ranges. De ranges die beginnen met 85.x.x.x zouden geblacklist kunnen zijn. Ik zit nu in reeks van 5.132.x.x
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.