Beantwoord
E-mail ontvangen lukt niet op iPhone en iPad
Sinds medio november ben ik via TM-Thuis aangesloten op glasvezel. Qua beeld, geluid en stabiele snelheid echt een verademing vanuit normale coax aansluiting van andere provider.
Wat echter niet lekker gaat, is het ontvangen en versturen van e-mail vanaf een Apple product (iPhone, iPad). Wie heeft tips qua instellingen?!
Huidige setup
3 e-mailadressen; Apple, Gmail en TM-Thuis.
De laatste is volgens instructies van T-Mobile ingesteld.
De instelling “mailserver” heb ik uitgezet bij de eerste twee adressen, waardoor alle e-mail via de server van TM-Thuis adres zou moeten lopen.
Helaas verschijnt een foutmelding “Fout in accounts Apple, Gmail, TM-Thuis”, maar de detailslink toont geen details...
Zet ik WiFi uit en stuur ik via 4G van mijn zakelijke telefoonprovider Vodafone dan vliegt alles binnen en naar buiten qua e-mail.
Dank voor jullie suggesties,
Dennis
Wat echter niet lekker gaat, is het ontvangen en versturen van e-mail vanaf een Apple product (iPhone, iPad). Wie heeft tips qua instellingen?!
Huidige setup
3 e-mailadressen; Apple, Gmail en TM-Thuis.
De laatste is volgens instructies van T-Mobile ingesteld.
De instelling “mailserver” heb ik uitgezet bij de eerste twee adressen, waardoor alle e-mail via de server van TM-Thuis adres zou moeten lopen.
Helaas verschijnt een foutmelding “Fout in accounts Apple, Gmail, TM-Thuis”, maar de detailslink toont geen details...
Zet ik WiFi uit en stuur ik via 4G van mijn zakelijke telefoonprovider Vodafone dan vliegt alles binnen en naar buiten qua e-mail.
Dank voor jullie suggesties,
Dennis
Beste antwoord door Sander
Hoi @the_menace
Bedankt voor je compliment over Thuis internet en TV! :D
Goede vraag over de e-mailinstellingen! Ik begrijp dat je al de instellingen gevonden hebt. Voor de zekerheid vermeld ik de link naar My T-Mobile Thuis en onze servicepagina. Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd met een stap-voor-stap uitleg hoe je jouw e-mail kunt installeren op de iPhone of iPad.
Met deze instellingen moet je de e-mails via onze Wifi probleemloos binnen moeten krijgen. Ik heb de instellingen hieronder ook nog even gekopieerd voor anderen die tegen hetzelfde probleem aanlopen. :)
Laat je weten of het gelukt is?
Bekijk origineelBedankt voor je compliment over Thuis internet en TV! :D
Goede vraag over de e-mailinstellingen! Ik begrijp dat je al de instellingen gevonden hebt. Voor de zekerheid vermeld ik de link naar My T-Mobile Thuis en onze servicepagina. Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd met een stap-voor-stap uitleg hoe je jouw e-mail kunt installeren op de iPhone of iPad.
Met deze instellingen moet je de e-mails via onze Wifi probleemloos binnen moeten krijgen. Ik heb de instellingen hieronder ook nog even gekopieerd voor anderen die tegen hetzelfde probleem aanlopen. :)
Laat je weten of het gelukt is?
Ontvangen van e-mail (POP,IMAP):
- IMAP e-mailserver: mail.t-mobilethuis.nl
- (standaard gebruikt op bijv. iPhone, Ipad):
- Poort 143 - zonder beveiligde verbinding (SSL)
- Poort 993 - met beveiligde verbinding (SSL)
- POP3 e-mailserver: pop3.t-mobilethuis.nl
- (standaard gebruikt door bijv. Outlook):
- Poort 110 - zonder beveiligde verbinding (SSL)
- Poort 995 - met beveiligde verbinding (SSL)
Versturen van e-mail (SMTP):
- SMTP e-mailserver: smtp.t-mobilethuis.nl
- Poort 25 - Versturen van e-mail kan zowel zonder als mét wachtwoord (geauthentiseerd). Van buiten het T-Mobile netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
- Poort 465 - Versturen van e-mail via een beveiligde verbinding (SSL) met wachtwoord. Van buiten het T-Mobile netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
- Poort 587 - Versturen van e-mail kan zowel zonder als mét wachtwoord (geauthentiseerd) met optioneel TLS. Van buiten het T-Mobile netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
- Poort 2525 - Zonder wachtwoord e-mail versturen. Maximaal 50 e-mails per dag (is bedoeld voor bijvoorbeeld scanners of printers die geen authenticatie ondersteunen).
This topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.