Skip to main content

Beste Odido,

Na een aantal gesprekken met jullie eerste lijn medewerkers ben ik de manier hoe ik geholpen word een beetje zat aan het worden. Ik heb sinds 20 september 2024 geen internet meer en nu ik 2 a 3 dagen in de week thuis werk is dit totaal niet gewenst. De DSL lijn is beëindigd door kpn zonder mijn goedkeuring of mee in stemming.

Eerst zal ik even een korte uitleg geven over de situatie:

  1. Rond 23-10-2023 had ik een glasvezel verbinding aangevraagd. Enig tijd later kwam de monteur langs om het te installeren. Omdat de glasvezel verbinding (FTU) buiten de deur bevindt, is het niet mogelijk door de muren te boren. Wegens deze reden had ik besloten om niet door te gaan met glasvezel en besloot ik om bij dsl verbinding te blijven;
  2. Vervolgens heeft de monteur toen des tijd een melding gemaakt dat de klant niet door wilt gaan met glasvezel en toch op dsl wilde blijven.
  3. Verder hebben we niks meer over gehoord en heeft de internet tot de dag van 20 september 2024 het gedaan;
  4. De monteur zei verder dat jullie (tmobile) toen des tijd nog contact zou opnemen voor de modem. Dus de zyxel modem en de HUAWEI Optical Network Terminal lag tot de dag van vandaag nog bij mij adres. Pas dit jaar werd er contact opgenomen over de modem. Deze heb ik op 21 septemer 2024 retour naar jullie gestuurd;
  5. De bericht over dat de router terug retour moet heb ik ook pas dit jaar in september verkregen. Ik was de router helemaal vergeten. Maar nu ik gedwongen ben om glasvezel verbinding te nemen, waarom heeft niemand dan gekeken of deze wel of niet terug moet naar odido. Nu staat er dan bij eerste volgende factuur een boete van 75 euro afgeschreven wordt. Terwijl ik al 1 week geen internet heb;
  6. Mijn zoon werkt als netwerkbeheer bij ziekenhuis. Zijn vermoeden is dat nu jullie systeem automatisch de migratie naar glasvezel hebt doorgevoerd, maar de eerste lijn medewerkers hebben verteld dat deze op "geannuleerd" staat. Dan zou de dsl verbinding zoals gewoonlijk moeten werken;
  7. De dsl lijn heeft nu dus geen verbinding meer, nu heeft mijn zoon en ik geen internet meer. Wat nu? Er is verder geen oplossing aangeboden. Dit moet door iemand gekeken worden die zulke moeilijke casus kan afhandelen binnen de backoffice of door iemand die ervaring heeft en niet de eerste lijn medewerkers;
  8. Via de telefoon werd ik totaal niet serieus genomen en werd er verteld dat ik maar op de monteur moest wachten.
  9. Monteur van Guidion heeft ook gebeld en tot heden heb ik nog geen bericht van odido gekregen over een oplossing.

Bekijk de opmerking van de monteur hieronder:

Aansluiting is beëindigd door kpn. Dit is onderdeel van de uitfaseren van koper.
Klant moet overstappen naar fiber. Echter nu komt het probleem. Het Ftu is buitenshuis geplaatst door open dutch fiber.
Klant heeft helemaal niks aan dit Ftu. Er is geen bekabelingsmogelijkeheid naar dit Ftu. Kabel kan niet doorgetrokken
worden naar binnen. Zonder hakken boren. En een rotzooi te creëren.
Er loopt gewoon vanaf de straat een kabelgoot langs de gevel die de woonkamer in komt. Daar loopt de coax doorheen.
Wellicht kan het Ftu verplaatst worden via deze route.
Doorgezet via de home app. Graag met klant kijken naar de mogelijkheden om fiber mogelijk en werkbaar te maken.

 

 

Wat ik nu nog verwacht.

- Zsm actie ondernemen om deze internet probleem op te lossen.
- Een nood oplossing bieden zodat er ieder geval internet is. Denk aan 4G modems of iets dergelijk.
- De 75 euro graag kwijtschelden, De router is inmiddels retour. Als de FTU naar binnen wordt getrokken moet er weer een nieuwe retour gestuurd worden. Dus waarom moest deze terug en waarom die 75 euro boete?

-FTU moet naar binnen worden getrokken. Ik heb niks aan een modem in de meterkast plaatsen die vervolgens buiten de voordeur zich bevindt.


Graag verzoek ik ook dat als er terug gebeld wordt dat mijn zoon dan wordt gebeld: XXXX

Ik hoop dat bij deze alles wel duidelijk is verwoord.

Mvg,

Yulan Wu

 

Moderator edit: Het is niet verstandig om persoonlijke gegevens online te delen.

Goedenavond @Yulanwu  Welkom.

Plaats  geen telefoonnummer en privé gegevens in een openbaar community. 
Vul al je gegevens in je account in (zie mijn onderschrift) De moderators helpen je verder, 

Fijne avond.


Welkom op onze community! @Yulanwu 

Allereerst dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je gevoel te uiten. Ik wil graag mijn excuses maken voor deze situatie. Ik ga je gelijk helpen om dit op te lossen! 

Allereerst heb ik meteen een monteur aangestuurd om de verbinding voor je te herstellen. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging met een link om de afspraak in te plannen. 

Betreft het modem, hier hoef je je gelukkig geen zorgen over te maken. Ik zie via de track & trace dat we deze gister hebben ontvangen. Het kan vanaf dat moment nog wel 6 werkdagen duren voor dat dit is verwerkt in ons systeem. Ik vermoed dat je de e-mail daarom nog hebt ontvangen. 

Laat je het mij weten wanneer jouw verbinding weer is hersteld? Dan zorg ik er gelijk voor dat ik de vergoeding voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten in het systeem zet. Het systeem berekent dit bedrag automatisch en dit zal worden verrekend met een volgende factuur. 

Natuurlijk wil ik niet dat je deze tijd helemaal zonder internet zit. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, kan ik je een Unlimited vouchercode sturen. Je kunt hiermee een hotspot opzetten en deze koppelen aan je andere apparaten. Laat je het mij weten of je hier gebruik van wil maken?

Laat je het mij weten als je nog vragen hebt of ik nog iets anders voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om je verder te helpen waar nodig! 


Welkom op onze community! @Yulanwu 

Allereerst dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je gevoel te uiten. Ik wil graag mijn excuses maken voor deze situatie. Ik ga je gelijk helpen om dit op te lossen! 

Allereerst heb ik meteen een monteur aangestuurd om de verbinding voor je te herstellen. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging met een link om de afspraak in te plannen. 

Betreft het modem, hier hoef je je gelukkig geen zorgen over te maken. Ik zie via de track & trace dat we deze gister hebben ontvangen. Het kan vanaf dat moment nog wel 6 werkdagen duren voor dat dit is verwerkt in ons systeem. Ik vermoed dat je de e-mail daarom nog hebt ontvangen. 

Laat je het mij weten wanneer jouw verbinding weer is hersteld? Dan zorg ik er gelijk voor dat ik de vergoeding voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten in het systeem zet. Het systeem berekent dit bedrag automatisch en dit zal worden verrekend met een volgende factuur. 

Natuurlijk wil ik niet dat je deze tijd helemaal zonder internet zit. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, kan ik je een Unlimited vouchercode sturen. Je kunt hiermee een hotspot opzetten en deze koppelen aan je andere apparaten. Laat je het mij weten of je hier gebruik van wil maken?

Laat je het mij weten als je nog vragen hebt of ik nog iets anders voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om je verder te helpen waar nodig! 

Allereerst bedankt voor je reactie op mijn probleem.

De DSL zal nooit meer hersteld kunnen worden. Althans dat had de 1st monteur mij gegarandeerd... dus wat nu? Ik ben zo wat gedwongen op de glasvezel verbinding te gebruiken. Zou je kunnen uitzoeken of DSL compleet niet meer te gebruiken is? De FTU is buiten de deur in de meterkast deze kon de vorige monteur ook niet naar binnen laten trekken. Dus wat zal de tweede monteur dit keer anders gaan doen?

Als ik binnenkort toch noodgedwongen glasvezel verbinding moet  gaan gebruiken, moet er dan niet z.s.m een nieuwe zyxel modem plus de HUAWEI Optical Network Terminal naar me weer toe gestuurd worden? Zodat de 2de of zelfs een 3de monteur deze kan gaan installeren.

Verder zou ik graag van 3 Unlimited vouchercodes gebruik willen maken. 

Mvg,

Yulan Wu


Welkom op onze community! @Yulanwu 

Allereerst dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je gevoel te uiten. Ik wil graag mijn excuses maken voor deze situatie. Ik ga je gelijk helpen om dit op te lossen! 

Allereerst heb ik meteen een monteur aangestuurd om de verbinding voor je te herstellen. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging met een link om de afspraak in te plannen. 

Betreft het modem, hier hoef je je gelukkig geen zorgen over te maken. Ik zie via de track & trace dat we deze gister hebben ontvangen. Het kan vanaf dat moment nog wel 6 werkdagen duren voor dat dit is verwerkt in ons systeem. Ik vermoed dat je de e-mail daarom nog hebt ontvangen. 

Laat je het mij weten wanneer jouw verbinding weer is hersteld? Dan zorg ik er gelijk voor dat ik de vergoeding voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten in het systeem zet. Het systeem berekent dit bedrag automatisch en dit zal worden verrekend met een volgende factuur. 

Natuurlijk wil ik niet dat je deze tijd helemaal zonder internet zit. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, kan ik je een Unlimited vouchercode sturen. Je kunt hiermee een hotspot opzetten en deze koppelen aan je andere apparaten. Laat je het mij weten of je hier gebruik van wil maken?

Laat je het mij weten als je nog vragen hebt of ik nog iets anders voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om je verder te helpen waar nodig! 

Echo, is mijn vorige bericht nog aangekomen?


Hoi @Yulanwu ,

Dit is een klant helpt klant community, geen chat. Er zijn overdag ook wat moderators , maar directe klantenservice is er alleen telefonisch.


Hoi @Yulanwu, geen zorgen! Om dit vast te stellen, is het nodig dat de monteur langskomt. Ik zie dat de afspraak al is ingepland. Ook zal ik je de vouchercodes meteen sturen in een privébericht. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana


De DSL zal nooit meer hersteld kunnen worden. 

Nou ja... niet als je bij Odido blijft nee. Wel als je overstapt naar bijvoorbeeld KPN of andere provider die over het KPN netwerk levert, maar niet over glasvezel van Open Dutch Fiber.


De DSL zal nooit meer hersteld kunnen worden. 

Nou ja... niet als je bij Odido blijft nee. Wel als je overstapt naar bijvoorbeeld KPN of andere provider die over het KPN netwerk levert, maar niet over glasvezel van Open Dutch Fiber.

Leg dat eens uit? Ik dacht dat we tegenwoordig aan het uit faseren zijn van dsl naar glasvezel. Als kpn de dsl verbinding heeft beëindigd welke indicatie krijg jij dat ze deze weer kunnen activeren?


Hallo @Yulanwu 

DSL wordt uitgeschakeld op de adressen waar KPN over glasvezel kan leveren. Kijk eens wat de KPN postcodecheck aangeeft.


DSL word beeindigd 2 jaar na dat KPN Netwerk NL een ftu heeft geplaatst. Echter omdat je ftu van Open Dutch Fiber is. gaat KPN DSL niet beeindigen. De strategie van KPN is dat ze in elke woning een eigen aansluiting willen hebben. en deze moet over naar glasvezel van KPN. 


Hallo @Yulanwu 

DSL wordt uitgeschakeld op de adressen waar KPN over glasvezel kan leveren. Kijk eens wat de KPN postcodecheck aangeeft.

Dit is de uitkomst van de postcode check:

"We maken plannen voor de aanleg van glasvezel in Den Haag. We weten nog niet wanneer jouw woning aan de beurt is. Maar je bent de eerste die het hoort als de startdatum bekend is.

Liever meteen online? Bestel dan nu KPN Internet. Zetten we je abonnement over als glasvezel beschikbaar is op jouw adres. Dat is meestal kosteloos. De maximale snelheid nu: 47 Mbit/s download en 10 Mbit/s upload.”

Dit geeft mij de indicatie dat ze wel op de dsl lijn moeten kunnen leveren?


DSL word beeindigd 2 jaar na dat KPN Netwerk NL een ftu heeft geplaatst. Echter omdat je ftu van Open Dutch Fiber is. gaat KPN DSL niet beeindigen. De strategie van KPN is dat ze in elke woning een eigen aansluiting willen hebben. en deze moet over naar glasvezel van KPN. 

Dat was ook mijn vermoeden. Echter heb ik nu toch echt geen internet via de DSL… 


Hallo @Yulanwu 

DSL wordt uitgeschakeld op de adressen waar KPN over glasvezel kan leveren. Kijk eens wat de KPN postcodecheck aangeeft.

Dit is de uitkomst van de postcode check:

"We maken plannen voor de aanleg van glasvezel in Den Haag. We weten nog niet wanneer jouw woning aan de beurt is. Maar je bent de eerste die het hoort als de startdatum bekend is.

Liever meteen online? Bestel dan nu KPN Internet. Zetten we je abonnement over als glasvezel beschikbaar is op jouw adres. Dat is meestal kosteloos. De maximale snelheid nu: 47 Mbit/s download en 10 Mbit/s upload.”

Dit geeft mij de indicatie dat ze wel op de dsl lijn moeten kunnen leveren?

@Yulanwu

Als je bij Odido over bent gegaan op glasvezel, kan je niet meer terug naar DSL.

Bij KPN kom je wel nog op DSL.


@Yulanwu ,

 

Ik neem toch aan dat u een vrijblijvend aanbod heeft ontvangen om de glasvezelverbinding in uw meterkast te laten plaatsen? Als u dit niet heeft gedaan is het een beetje uw eigen schuld. Probeer anders via de Support van het glasvezelnetwerk tegen betaling de kabel naar binnen te laten leggen.

 

U zult merken dat u dan pas echt soepel kunt thuiswerken.


@Yulanwu ,

 

Ik neem toch aan dat u een vrijblijvend aanbod heeft ontvangen om de glasvezelverbinding in uw meterkast te laten plaatsen? Als u dit niet heeft gedaan is het een beetje uw eigen schuld. Probeer anders via de Support van het glasvezelnetwerk tegen betaling de kabel naar binnen te laten leggen.

 

U zult merken dat u dan pas echt soepel kunt thuiswerken.

Waar heeft u het over? Heeft u mijn bericht überhaupt gelezen? Het betreft een oude appartement complex waarbij de meterkast buiten de voordeur bevindt. De ftu is dan ook doorgetrokken van de straat naar de meterkast door odf. Het is niet alsof ik de keuze had om deze naar de woonkamer te laten trekken.

Wat betreft betaling is absurd. Ik denk dat Odido daar zelf voor een oplossing moet bedenken zoals de monteur van Guidion al heeft gezegd. De klant heeft niks aan een ftu buiten de deur.


Hoi @Yulanwu ,

Je praat hier met medeklanten zoals @WoAl .

Het probleem van oude woningen gaat door Odido niet opgelost kunnen worden.  De netbeheerders leggen in Nederland glasvezel aan, soms ter vervanging van de oude koper kabels. 

De standaard,  in de prijs inbegrepen monteurs kosten van het daarop aansluiten van een internet dienst voorziet dat er stroom is naast de ftu voor de router en ont. Een standaard kabel langs de plint aanleggen voor tv is ook inbegrepen , maar alle overige werkzaamheden of extra netwerk apparatuur is extra. 

Als je dit niet kan of wil betalen,  dan kun je jouw bestelling annuleren. 

Binnenkort komt er 5G klik en Klaar van Odido. Dat is een mobiele router die via het mobiele netwerk met max. 300 mbit download wordt geleverd.  Die router kun je gewoon direct bij het raam in je woonkamer zetten.


Ik denk net als @eric Dat de MiFi box met 5G de beste oplossing voor u is. En u bent niet verplicht om dit bij ODIDO af te nemen, mocht er bij u in de buurt beter bereik zijn via KPN of Vodafone staat het u vrij om voor hen te kiezen. Als u naar de winkel van de provider gaat bent u vaak dezelfde of de volgende dag online.

 

Gewoon nu voor 1 jaar afsluiten zodat u zo spoedig mogelijk over kunt op 5G.

 

En in een oude woning gaan de radiogolven net zo makkelijk door de muren & ramen als de warmte. In mijn woning uit 2019 is MiFi niet de beste oplossing


Hoi @Yulanwu, geen zorgen! Om dit vast te stellen, is het nodig dat de monteur langskomt. Ik zie dat de afspraak al is ingepland. Ook zal ik je de vouchercodes meteen sturen in een privébericht. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana


Ik heb eindelijk 1 week geleden weer van mijn internet gebruik kunnen maken. Door drukte van werk was ik weer even vergeten te reageren op deze post. Hoe kan ik gecompenseerd worden in de twee weken dat ik geen gebruik kunnen maken van mijn internet?

En wat was de oplossing? KPN monteur heeft mijn dsl verbinding buiten weer aangesloten. Dus voor de mensen die afgesloten worden, je kan toch weer op een of ander manier weer terug naar dsl mits je daarvoor wel dsl internet abonnement hebben.


Reageer