Op 29 december start Odido met het leveren van internet en tv via de DSL kabel in ons pas gekochte huis.
Hiervoor moeten wij de DSL kabel vinden, maar dat lukt niet.
De oude bewoner maakte er geen gebruik van en kon ook niet aangeven waar de aansluiting zat. Hij had enkel onderstaande foto's.
Ondertussen zit er stucwerk over deze muur heen die we niet kapot willen maken zonder zekerheid dat we de DSL kabel vinden.
Dit is aan de achterzijde van ons huis. Dus wij hebben in de tuin een gat gegraven of we de kabel daar konden vinden. Daar hebben wij hem niet gevonden.
Hoe kunnen we DSL kabel vinden, lokaliseren en aansluiten?
Bedankt!
Marleen
Bladzijde 1 / 1
Hallo @Marleenvb
De aansluiting links, rechts van de meter op de tweede foto lijkt het aansluitpunt maar kun je ook eens kijken of je iets van onderstaande ziet in de meterkast bijvoorbeeld?
Bedankt @Waqqas
Geen van de kastjes op de foto kunnen vinden helaas.
Als de linker inderdaad de DSL kabel is. Zouden we die dan ook achter in onze tuin moeten kunnen vinden? Achter de muur op de 1 foto met de 3 wanddoos gaten en de groene kabel zit de tuin. De muur waar het gat in zit met de mogelijke DSL kabel zit in de muur tegen het huis van de buren.
Ik heb de foto wat vergroot, zie hieronder. Kan u zo zien of dit inderdaad de DSL kabel is?
Zo ja, hoe maken wij hiet een IS/RA aansluiting van?
Alvast bedankt!
Marleen van Bommel
@Marleenvb
Ik zie geen rood draadje maar de andere draadjes wijzen op een DSL kabel. Het is niet aan te raden om in de tuin te graven en zoeken.
Ik vermoed dat er nog een andere ISRA punt of PTT doos ergens in je woning aanwezig is waarvan er een kabel naar dit punt gaat. Zou je eens kunnen kijken of je wat kan vinden?
Misschien zie je de KPN kabel in blauwe mantel in de kruipruimte.
Anders lijkt het erop dat je deze kabel nodig hebt.
Hoi @Waqqas,
Wij hebben geen kruipruimte (meer?). Ook op zolder, de garage en op andere plekken die ik kon bedenken heb ik geen kastje gevonden. Kan die voorheen voor het punt hebben gezeten op de muur?
@Marleenvb
Dat kan zeker zo zijn geweest.
@Waqqas heb je toevallig ook n idee hoe we nu het beste verder kunnen?
Die DSL kabel in de tuin zoeken en opnieuw het huis in brengen/laten brengen?
Of een deel stucwerk weghalen en daar een ISRA punt (laten) maken?
Of misschien nog andere ideeën?
Misschien alternatief adsl helemaal vergeten en 4G voor thuis nemen? Geen glasvezel in de planning?
Hoi @theocoppes!
Dat lijkt me een steeds beter idee…
Echter hebben we al het DSL abonnement bij Odido afgesloten voor een jaar. Ik las ergens wel dat we deze nog konden herroepen, weet u toevallig of dit klopt?
Er ligt nog geen glasvezel in huis, tot aan de deur ligt wel een kabel van Delta. Ook hebben we een coax kabel (van Ziggo). Enig idee wat dan onze beste opties zijn?
Dit is voor mij allemaal nieuw dus mijn excuses voor alle vragen!
Zolang je verbinding met Odido nog niet actief is, kun je nog annuleren. Na het opleveren van een werkende verbinding kun je binnen 14 dagen nog opzeggen.
In sommige gevallen kun je via Delta ook Odido Glasvezel afsluiten. Anders kun je altijd nog bij Delta zelf terecht. Glasvezel is de meest snelle en stabiele optie, maar je bent dan wel gebonden aan wanneer de monteur tijd heeft om glasvezel door de woning te trekken. Dat kan maanden duren.
Ziggo is ook een mogelijkheid, maar dat is vaak een vrij dure optie voor wat je krijgt. Internetten via 4G is vaak vrij traag. Ik zou vooral inzetten op glasvezel als je die optie hebt.
Geen excuses voor het stellen van vragen!
We hebben allemaal veel vragen en je komt alleen aan goede antwoorden als er de nodige vragen gesteld zijn.
Als Dsl niet lukt zal Odido blij moeten zijn als je als alternatief 4G voor thuis neemt.
Misschien kan iemand van Odido hier een antwoord op vinden. Altijd herkenbaar aan de toevoeging van Odido.
Wij zijn ook maar medeklanten.
Die dunne draadjes in dat onderste doosje lijken wel telefoondraadjes. Volgens de postcodecheck van Odido zou er telefoon van KPN moeten zijn (geweest) anders was het meteen gestopt.
Daar aan vast knopen heet dan een ISRA punt. Als het niet lukt tijdelijk 4G voor thuis tot er kabel is.
Van dikke telefoon kabels moet je altijd afblijven. Dat is iets voor telefoonmonteurs.
De vorige bewoner had blijkbaar Ziggo.
Hoi @Marleenvb, welkom op onze Community!
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik zie dat er al een aantal mensen geweest zijn die je al op gang geholpen hebben. Ook ik kan zo 1, 2, 3 het punt niet lokaliseren. Ik heb het daarom doorgezet naar onze Back Office. Hopelijk kunnen zij hier meer over vertellen en wellicht moet er een monteur aangestuurd worden. Als we hier meer informatie over hebben dan wordt er contact met je opgezocht!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.