Draytek Vigor 2132FVn en 2x Zyxel WAP6807 problemen

  • 16 April 2020
  • 1 reactie
  • 378 Bekeken

Goedendag, 

Ik stel mijn vraag hier nogmaals. In mijn vorige topic per ongeluk op ‘beantwoord’  gedrukt wat nog niet het geval is:thinking:

na een klacht omdat de wifi-verbinding flink was afgenomen heb ik een Zyxel WAP6807 toegestuurd gekregen. Deze direct aangesloten op de modem en de internet snelheid op de begane grond was inderdaad flink verbeterd! 

Vervolgens kwam ik erachter dat mijn wifi-signaal boven zwakker was geworden dus vervolgens is er nog een Zyxel WAP6807 toegestuurd die ik dan boven kan plaatsen. 

Mijn huidige setup is dus momenteel:
- Draytek Vigor 2132FVn (modem)
- Zyxel WAP6807-1 (middels kabel aangesloten op de modem, ingesteld als AP mode (EasyMesh Enable))

- Zyxel WAP6807-2 (via wifi verbonden met de Zyxel WAP6807-1, ingesteld als Repeater mode (EasyMesh Enable))

 

Vervolgens heb ik op de Draytek Vigor2132FVn de wireless modus uitgezet. In huis heb ik dus 1 wifi signaal van de WAP6807-1 die via de repeater ook uitgezonden wordt. Het was een hoop gepuzzel maar het signaal in huis is weer goed en de snelheid ook! 

 

Nu ondervind ik echter nog de volgende 2 problemen:
1. als mijn iphone op standby springt (zwart scherm) dan disconnect die van het netwerk, als ik vervolgens mij telefoon weer activeer dan verbind die wel direct maar ben ik bijv. mijn connect met Netflix kwijt. 
2. als ik via het IP adres inlog op de WAP6807-2 (de repeater) dan zie ik bij WiFi Configuration een gedeelte staan dat “WiFi Back-haul” heet. Hieronder staat 2.4g (status disconnected) en 5g (status connected). 

Ik vind het raar dat 2.4G disconnected is en dat mijn Iphone de hele tijd disconnect van het WiFi netwerk op het moment dat de telefoon op Standby staat. 

Ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen, desnoods met een uitgebreide handleiding waar ik verder mee kan gaan puzzelen. Het a4 papiertje in de doos geeft niet zoveel mogelijkheden :-)

Ik ben benieuwd! 


This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7

Hi @BMillerW, geen zorgen, we zien alle berichten voorbij komen, ook als is een topic als ‘Beantwoord’ gemarkeerd. :wink: Ik heb dit topic gesloten om een dubbel topic te voorkomen, we gaan verder in je oorspronkelijke topic!