Ik heb al jaren aan mijn DrayTek Vigor 2132F router drie access points gekoppeld om over een breed gebied wifi dekking te krijgen. Laatst 2 van de drie ap's vervangen door 2 nieuwe TP-Link EAP225 ap's, in de hoop dat mijn draadloze apparaten dan minder vaak problemen zouden krijgen met het verbinden met het Wifi. Helaas vergeefs: bijv. mijn Samsung A5 telefoon en Chromebook willen nog steeds vaker niet dan wel verbinden via een van de ap's. De Chromebook meldt duidelijk wat het probleem is: 'Failed to connect to network - DHCP lookup failed'. Inderdaad is het probleem weg als ik op de Chromebook een vast IP adres instel. Maar dat is geen praktische oplossing en voor sommige draadloze apparaten sowieso niet mogelijk.
Ik heb uitgeprobeerd of het hielp om de access points zelf van een vast IP adres te voorzien, maar dat maakt geen verschil.
Opvallend genoeg hebben Windows-PC's geen problemen met de ap's: die verbinden er wel prima mee.
En ook dit: alle apparaten verbinden probleemloos aan via het wifi van de Draytek zèlf. Probleem speelt dus alleen als er een access point tussen zit.
Wie heeft een gouden tip ?