Skip to main content

Beste,

Sinds 4 dagen kamp ik met het probleem dat zowel mijn draadloze als kabel internet tegelijkertijd uitvalt. (Lampje op modem staat dan ook uit) Na ongeveer 30 seconde herstelt de internet verbinding. Dit is zeer frustrerend. Deze dingen heb ik geprobeerd:

- modem reset

- stekker er in en er uit.

- wifi kanaal veranderen

- eventuele stoorzenders (google home mini, chromecast en philips hue bridge) uitgezet

Dit heeft jammer genoeg niet geholpen, ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor mij!

Alvast bedankt!

 

 

 

@MARVA

Ik heb het zelfde in mijn huis. Als het goed is ķomt er weer een andere kabel uit knip die kabel op ongeveer 30 cm af en sluit het aansluit doosje van T-mobile erop aan en daarop de modem. Zo ziet het er bij mij uit :

 

Makkelijker gezegd dan gedaan  😅


@MARVA laat maar weten wat het resultaat is. Trouwens de kabel vanaf de lassing naar het DSL poortje van mijn zyxel is 2-3 meter.


@MARVA die kabel vanuit de "grijze cilinder" kan je beter wat langer laten ~100 cm ik had die post nog bewerkt maar ik zie dat je de oude nog hebt gequote.


@MARVA die kabel vanuit de "grijze cilinder" kan je beter wat langer laten ~100 cm ik had die post nog bewerkt maar ik zie dat je de oude nog hebt gequote.

Bedankt. Het maakt in principe toch niet heel veel uit hoe lang de kabel vanaf de grijze cilinder is? Ik wilde de kabel namelijk iets van 8 m houden. En dan pas het tmobile kastje erop aansluiten.


@MARVA tot het aansluit doosje maakt niet echt uit volgens mij omdat het de hoofdlijn is maar probeer na het aansluit doosje max een 2m DSL kabel te hebben zou ik zeggen


@MARVA tot het aansluit doosje maakt niet echt uit omdat het de hoofdlijn is maar probeer na het aansluit doosje max een 2m DSL kabel te hebben zou ik zeggen

Bedankt 


Als het dan toch weer problemen geeft dan is het geen slecht idee om de lengte van de kabel aan te passen indien het een optie is voor je.


Je hebt dus een “lasdop” zoals men dit noemt in huis, dat is de ISRA en redelijk oud, advies is om de kabel bij de lasdop op max 30 cm te houden, langer kan problemen geven hoeft niet.

Vanaf de aansluiting op die 30cm vanaf de lasdop is advies maximamaal 1.5 meter kabel naar het modem, dit omdat telefoonkabel niet goed afgeschermt is en niet goed getwist.

 

Je kan nu wel langer gaan, dan het stuk kabel vervangen tussen de doos bij de lasdop op die 30cm en het modem vervangen door een goede kwaliteit UTP kabel met koperen kern(cat 5e of liever 6), geen alu met koper omwikkeld en hier RJ11 stekkertjes aan zetten op 1 kleur combinatie, de twee middelste posities van de stekker.

Dan gaat het zeker goed tot een 8 meter(eigen ervaring) en misschien wel langer.


@Doornekamp33  bij mij zit nu in totaal 4 meter kabel tussen de lasdop in de meterkast en DSL poort van de modem. En ik ben gewoon iets van 100 dagen up met maximale snelheid voor mijn abonnement, de kabel is een beetje anders dan de normale. Wellicht betere kwaliteit waardoor ik een optimale verbinding heb met een langere kabel (2 aders).

Maar wat jij zegt is theoretisch, volgens mij kan het wel wat langer.


Omstandigheden hebben veel risico factoren, als jij precies goed zit met storingfactoren ver weg kun je misschien wel 20 meter normale telefoonkabel er tussen hebben zonder probleem.

Hier heeft iemand een probleem  en dan moet je de onzekere factor weg halen en voor zekerheid gaan, de kans op problemen word met extra lengte steeds een factor groter tenzij je goede kabel gebruikt met maximale afscherming.

Het is net als de beurs, behaalde resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.


@Doornekamp33

Om eerlijk te zijn het is een zooitje bij mij. De modem staat bij de tv, tv boxen, digitale klokken, telefoon een een hele bos draden maar alsnog is de verbinding optimaal. De kabels die er allemaal liggen zijn gelukkig niet allemaal kabels waar 230V door gaat, er zijn er wel een paar maar ik merk er niks van.

Bij mij zat vroeger ook een varkenssnuit wandcontact doos maar deze is door een monteur verwijderd, de kabel dan en gelast aan het hoofd aansluitpunt.

Modem staat recht achter de tv maar was geen probleem volgens de monteur maar goed alles werkt voor mij.

We zullen het wel zien of er nog problemen optreden bij @MARVA .


Reageer