Draadloos en kabel internet valt steeds tegelijkertijd uit.
Beste,
Sinds 4 dagen kamp ik met het probleem dat zowel mijn draadloze als kabel internet tegelijkertijd uitvalt. (Lampje op modem staat dan ook uit) Na ongeveer 30 seconde herstelt de internet verbinding. Dit is zeer frustrerend. Deze dingen heb ik geprobeerd:
- modem reset
- stekker er in en er uit.
- wifi kanaal veranderen
- eventuele stoorzenders (google home mini, chromecast en philips hue bridge) uitgezet
Dit heeft jammer genoeg niet geholpen, ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor mij!
Alvast bedankt!
Bladzijde 2 / 3
Normaal horen alleen rood en blauw aangesloten te zijn, de andere 2 zou je los kunnen halen en kijken of het helpt.
@Waqqas
Kan dat gewoon prima met een platkop schroevendraaier? En moet ik niet oppassen voor spanning en dergelijke?
@MARVA , Waar gaan die twee kabels heen die naar beneden lopen?
Normaal zit blauw en rood op positie 1a en 1b, de rest mag los kan zonder geisoleerd gereedschap, staat geen stroom op de draden.
@Doornekamp33
Beide kabels gaan door de grond.
@MARVA
Je zou met een platte schroevendraaier beide wit en die naast blauw kunnen verwijderen. Dat kan je gewoon zelf doen er staat geen stroom op.
@MARVA
Je zou met een platte schroevendraaier beide wit en die naast blauw kunnen verwijderen. Dat kan je gewoon zelf doen er staat geen stroom op.
Na het verwijderen van het witte en koperen draadje is de internetverbinding al 40 min. actief. Een record! Ik ga nog geen conclusies trekken want wie weet valt de verbinding nog uit. Maar het ziet er goed uit op dit moment.
@MARVA dat is mooi om te horen! De 4 draden worden enkel aangesloten bij de Bonded koper/DSL techniek die T-mobile niet heeft. Ik heb ook DSL en alleen rood en blauw aangesloten en de andere 2 los. Het zou voor storingen kunnen zorgen als ze allemaal worden aangesloten.
Ik hoop voor je dat het zo blijft!
@Doornekamp33
Beide kabels gaan door de grond.
Heb je die ook los gekoppelt, alleen rood en blauw van de binnen komende kabel laten zitten, lose kabels met een dood eind geven storingen. (De bekende bridge-tapp)
Hi @MARVA, top dat het gelukt is met de tips van @Waqqas! Wel vreemd dat het probleem spontaan opspeelt terwijl het voorheen zonder problemen werkte. Ik heb het zojuist hier nog even nagekeken en zal je altijd zien, we hebben echt nét de opdracht voor een monteur uitgezet. Ik verwacht dus dat je nog een belletje krijgt van onze monteur maar als alles blijft werken dit weekend dan kan je deze afspraak gewoon annuleren.
Hi @Brian
Jammer genoeg blijft het probleem zich nog steeds voordoen. :( Kan ik een afspraak maken via een SMS bericht of word ik gebeld door de monteur?
Hey @MARVA
Dat is jammer om te horen... je zou nu kunnen proberen te bellen met de klantenservice op 0800 0092 of even wachten totdat een Moderator reageert en die sturen een monteur, ze zullen reageren binnen de 24/48 uur
Heb je te tip van Doornekamp ook geprobeerd om de 2 draden die niet zijn aangesloten te verbergen onderaan of iets dergelijks zodat ze niet in de buurt van de contactpunten zijn.
@Waqqas heb net de tip van @Doornekamp33 toegepast. Ben benieuwd. Ik wil jullie overigens wel complimenten geven voor deze top service jongens!
Geen dank! Dit is een klant helpt klant forum waar ook webcare gewoon actief is maar we doen ons best ook al ben ik ook gewoon een klant
@Waqqas heb net de tip van @Doornekamp33 toegepast. Ben benieuwd. Ik wil jullie overigens wel complimenten geven voor deze top service jongens!
UPDATE
Het internet valt nog steeds weg. De tip van @Doornekamp33 tegen de mogelijke bridge tap heeft niet gewerkt. Heb ook sinds het verwijderen van de 2 draadjes uit het ISRA punt last van packet loss en een schommelende internet snelheid. Ene keer 40 mbps andere keer 80 mbps en dan weer 20 mbps etc. (De schommelende internet verbinding vind plaats in een korte tijd. Opeens is het internet snel en opeens dan weer trager en dat dan de hele tijd.
Enige wat ik nu nog kan bedenken is dat er ergens in de aansluiting wat niet helemaal lekker contact maakt.
Is even wat werk, maar zou je het aansluitdoosje wat in het pakket zit eens kunnen aansluiten op de ISRA kabel zelf, zie deze foto die ik geleend heb van @HSmits
Klopt niet helemaal met jou situatie, gaat om de bedoeling.
Scheelt een paar stappen in aansluiten, je mist de oude varkenssnuit en de stekker.
Welke kabel gebruik je tussen de stekker en modem, het korte meegeleverde kabeltje of een andere kabel.
@MARVA
Er komt ook een kabel van rechts en achter je ISRA zitten de draadjes gelast zie ik. Je hebt mogelijk een onnodige kabel. Lijkt best wel wat werk.
Mocht het niet helemaal lukken dan kunnen de moderators altijd nog een monteur aansturen of je kan het regelen via de klantenservice 0800 0092.
Ik gebruik een dsl kabeltje tussen het modem en de stekker. Heb overigens net een ander aansluit doosje geprobeert. En heb nog steeds last van packet loss.
@MARVA
Er komt ook een kabel van rechts en achter je ISRA zitten de draadjes gelast zie ik. Je hebt mogelijk een onnodige kabel. Lijkt best wel wat werk.
Mocht het niet helemaal lukken dan kunnen de moderators altijd nog een monteur aansturen of je kan het regelen via de klantenservice 0800 0092.
Dat kabeltje rechts boven is hetzelfde als het kabeltje rechts onder. Midden in dat kabeltje werden het kopperen en witte draadje afgesplitst wat ik eerder had verwijderd.
@MARVA
Dat is wel een lange kabel ik weet niet of dat het is maar verder is de DSL kabel die bij je modem was geleverd?
Wordt een beetje moeilijk nu misschien toch maar even iemand laten kijken?
@MARVA
Dat is wel een lange kabel ik weet niet of dat het is maar verder is de DSL kabel die bij je modem was geleverd?
Die lange kabel was officeel bedoeld voor dit ding gok ik.
@MARVA Daar zit iets niet helemaal goed en vermoed ik nu dat dit het ISRA niet is, de kabel van de aanvoer kun je die volgen naar waar die heen gaat, dan moet je volgens mij bij de echte ISRA uitkomen.
Andere mogelijkheid, die bos kabel zo kort mogelijk maken, al die windingen doen de snelheid geen goed, en dan het doosje van T-Mobile gebruiken met een zo kort mogelijk afgeknipte kabel.
Die laatste foto is van de kabelboer, die heeft er niks mee te maken.
@MARVA Daar zit iets niet helemaal goed en vermoed ik nu dat dit het ISRA niet is, de kabel van de aanvoer kun je die volgen naar waar die heen gaat, dan moet je volgens mij bij de echte ISRA uitkomen.
Andere mogelijkheid, die bos kabel zo kort mogelijk maken, al die windingen doen de snelheid geen goed, en dan het doosje van T-Mobile gebruiken met een zo kort mogelijk afgeknipte kabel.
Die laatste foto is van de kabelboer, die heeft er niks mee te maken.
@Doornekamp33 Dus van de 2 kabels die uit de grond komen wil je dat ik er eentje zo kort mogelijk maak en de andere kabel aansluit op het tmobile doosje? De kabel van de aanvoer ligt voor mijn gevoel in de kruipruimte.
@MARVA , niet helemaal, degene die het internet naar binnen brengt(dus die waarschijnlijk naar het isra punt loopt) zo kort mogelijk maken, de andere is een loze die waarschijnlijk ergens anders in huis uitkomt voor in het verleden een tweede toestel.
In ieder geval zal die aan elkaar geprutste zooi er tussenuit moeten, dat veroorzaakt alleen maar problemen en mogelijke extra weerstand en dus verstoringen.
@MARVA op de plaats waar de KPN lijn jouw huis binnenkomt in de meterkast meestal, zit daar niks aan het einde? Eerste van rechts op onderstaande foto bijv?
@Waqqas
Heb net toevallig gekeken in mijn meterkast en er komt idd een blauwe kabel naar binnen. Die blauwe kabel zit aangesloten op het meest rechter ding van jouw foto. En daar komt weer een grijze kabel uit die weer terug de grond in gaat.
@MARVA
Ik heb het zelfde in mijn huis. Als het goed is ķomt er weer een andere kabel uit knip die kabel op ongeveer ~ 100 cm af en sluit het aansluit doosje van T-mobile erop aan en daarop de modem. Zo ziet het er bij mij uit :
Oops foto boven geplaatst maar ik gebruik het doosje en de meegeleverde DSL kabel niet. Eigen DSL kabel die gelast is aan de hoofdlijn en direct naar de zyxel modem.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.