Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik heb een elektrische railpoort aangeschaft met een Doorbird D1101V-F. De installateur van de poortenleverancier heeft deze proberen aan te sluiten met een cat6 utp kabel.

Deze videofoon communiceert helaas niet met de Zyxel T56 modem.

In eerste instantie dachten ze dat de Doorbird videofoon stuk was. De Zyxel T56 communiceerde wel met de grotere en duurdere versie D2101V.

Een andere klant bleek een dag later dezelfde probleem te ondervinden met de Doorbird D1101V in combinatie met een Odido abonnement en een Zyxel modem.

 

Volgens de poortenleverancier is het altijd plug en play geweest bij vele klanten.

 

Ik heb odido glasvezel 1GB abonnement.

 

Doorbird D1101V communiceert niet met de Zyxel T56 modem. Doorbird geeft no network melding. Hoe kunnen we dit oplossen?

 

Bij voorbaat mijn dank.

Hi @KYapici1977, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de doorbird trekt. Ik ben er zelf niet bekend mee maar ik heb wifi 6 uitgeschakeld op het modem en de beveiliging in WPA2-PSK veranderd. Zou je het modem kunnen herstarten en kijken of het nu lukt de deurbel te verbinding? 


Dag Tommie,

 

Helaas heeft dit niet geholpen.

 

Ik heb de stekker van de modem eruit getrokken en opnieuw opgestort.

 

Het schijnt een bekend probleem te zijn.

 

Graag verneem ik andere opties.

 

Alvast bedankt.


 


Hi @KYapici1977

Helaas is het hetzelfde probleem gemeld hier; 

Het is in onderzoek met de leverancier. 


Zit even ‘zoek de verschillen’ te doen, maar de 110 heeft wel Wifi en de 210 niet.

Is het niet zo dat je een preference moet aangeven of je bekabeld of Wifi wilt gebruiken?

En als een UTP kabel is aangesloten, maak je dan gebruik van de POE functie?

 


@Pieter_B dank voor je bericht. ik zou dat moeten navragen bij de installateur. @Sven-Odido het heeft het heel even gedaan nadat ik lan only had gedaan. Doet het nu niet meer.


@Sven-Odido hai is het omwisselen van de modem/router via Odido een oplossing? ik kan mijn ip videofoon en railpoort niet gebruiken. Anders een andere provider wellicht.

 

Alvast bedankt.


@Tommie van Odido, @Sven-Odido wanneer wordt er gereageerd op mijn verzoek bij deze topic en mijn vraag in de onderstaanse topic?

 

https://community.odido.nl/thuisnetwerk%2D566/wiim%2Dpro%2Dplus%2Dkrijgt%2Dgeen%2Dip%2Dvan%2Dzyxel%2Dt%2D56%2D359178?postid=1751197#post1751197

 

Alvaat bedankt.


Hi @KYapici1977, het wisselen van modem zal geen zin hebben. We werken aan een nieuwe firmware update die dit zal oplossen! 


@Tommie van Odido  dank voor je bericht. Is het al duidelijk wanneer dit wordt opgelost? Ik ben niet de enige die hier de dupe van geworden is. Ik ben benieuwd of ik mijn abonnement kosteloos mag opzeggen. Graag een reactie. Ik zal anders een jurist raadplegen. Ik kan geen gebruik maken van de diensten van Odido en er wordt geen alternatief geboden. Ik denk dat dit voldoende moet zijn.


@Tommie van Odido Ik zal verdere stappen ondernemen indien de bug niet wordt opgelost voor 19 december a.s. Ik vind het termijn redelijk omdat ik al 12 dagen wacht op een oplossing.


Hey @KYapici1977, je kunt gewoon gebruik maken van je Internet + TV abonnement. Door een bug kan je de deurbel op dit moment niet verbinden. Dit is geen reden genoeg om het abonnement kosteloos op te zeggen. We werken hard om de nieuwe firmware update zo snel mogelijk te lanceren. 


Is er inmiddels al een oplossing voor dit probleem? Ik zit ook al een aantal weken te wachten met een niet werkend intercom systeem.

 


Hoi @henkfaber, welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Morgen is onze specialist weer aanwezig en kunnen we nagaan wat de status van het uitstaande onderzoek is. 

Gelukkig nieuwjaar! 🎉✨


@henkfaber  ik heb het probleem opgelost door de D1101V in te ruilen voor D2101V. Helaas moest ik 750 euro bijbetalen. Heel erg bedankt ODIDO!!!!!!! NOT!!!!!!!!


@KYapici1977 dank voor je bericht, ik ga informeren bij mijn leverancier voor dit type doorbird.

Heb het idee dat dit inderdaad nog wel even kan duren anders.


Reageer